OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK : Hümmögő

Hümmögő

Lugosi Viktória  2016.05.16. 22:29

Írta: Lugosi Viktória, illusztrálta: Elek Lívia. Noran Könyvek., 2002., 126 oldal
 
A történet egy zsiráfról szól, aki megszökik az állatkertből, ahol mostanában nagyon rosszul bánnak az állatokkal. Nem szeretik őket eléggé.
 
A kimerült zsiráf éppen Hümmögőék fája-háza tövében veszti el maradék erejét és nyomja el az álom...
 
 
Délután Bogumilt az állatkertből hívták, hogy menjen azonnal, mert neki is szavaznia kell, hogy ki legyen az új igazgató. [... ]

Olyan ovációval fogadták, amilyet elképzelni sem tudott. Nem csoda, hogy meghatottságában eleredt a könnye, és még akkor sem tudta abbahagyni a sírást, amikor már mindenki elindult a Nagy Szikla felé, hogy eldöntsék, ki legyen az új igazgató.

Az első jelöltet, Mámor Bengedúzt, Csík Máté, az örvösmedve javasolta. Mámor Bendegúzt ábrándos természete miatt szerették, főképp pedig azért, mert amikor még volt esti mese az állatkertben, ő volt a legjobb mesemondó.

 

Ha Vackorról mesélt, elhitték, hogy ő is egy kis bocs. Ha Süsüről, hogy sárkány, ha Téglagyári Megállóról, hogy macska és a málnaszörpről, hogy szalmaszál. Olyan jól mesélt, hogy a medvék gyakran már a nyár végén elaludtak a meséje mellett, és tavaszig ki se bújtak a barlangjukból.

Csík Mátét, aki óriási lelkesedéssel sorolta Mámor Bendegúz jó tulajdonságait, sokan megtapsolták, de innen-onnan pfújolást is lehetett hallani. [... ]

– Ide bátor ember kell, aki védelmezi a gyengéket, és nem tűri az igazságtalanságot! – kiabált a zebra.

– Úgy van! Úgy van! – hangzott mindenfelől.

Másodikként Patyol Atrix, a hóbagoly penderült a sziklára.

Dr. Studsz Kázmér, a nemzetközi hírű állattudós megválasztására akarta rábeszélni a többieket. Elmondta, hogy dr. Studsz Kázmér a világ számos egyetemén tanult. Már kiskorában elhatározta, hogy mindent tudni akar az állatokról. És amikor már rengeteget tanul, és azt hitte, hogy mindent tud is, akkor valaki biztos megkérdezte tőle, hogy „S TUDSZ arról valamit, hogy…” és akkor kérdeztek tőle valami nagyon furcsát. Tudományos körökben azóta hívják Studsz Kázmérnak, mert ha ilyenkor nem tudott válaszolni a kérdésre, akkor szégyenében beiratkozott még egy egyetemre, ahol újabb négy évet tanult. És ez már így megy évek óta. [... ]

Patyol Atrix beszédét örömujjongás fogadta. De aztán többfelől is pisszegtek, mert különben nem hallották volna a következő szónokot.

Néhányuknak mereszteni is kellett a szemét, hogy a szónoki emelvénynek kinevezett sziklán egyáltalán észrevegyék Gyök Leventét, a százlábút.

Arra hívta fel a többiek figyelmét, hogy egy ilyen helyen, mint az állatkert, ahol korántsem mindegy, hogy milyen ennivalóból mennyit vesznek, mennyi szalmát terítenek szét, menynyi jegyet adnak el, mire költenek és min spórolnak, olyan embert kell igazgatónak választani, aki kitűnően számol. Legyen hát direktor Fidonc Menyhért, az állatkert ismert törzsvendége!

– Na ne! Ezt nem mondhatja komolyan! – kiabálták mindenfelől.

– Éppen ő? Ez most vicc?

Még Bogumil is mosolygott az ötleten. Persze nem lepődött meg, hiszen ő is tudta, hogy Gyök Levente százlábúnak a matematika a mindene. Éjjel-nappal számol, ami nem csoda, hiszen ennyi láb mellett folyton számvetést kell tartani, hogy kiismerje magát, hogy éppen hol tart, de azért épp Fidonc Menyhért! Ez túlzás. Mindenki ismerte az állatkertben a köpcös öregurat. Nemigen múlt el nap, hogy ne jött volna. Rajongott a számokért, és itt aztán mindig volt mit megszámolni.

[... ] A maga módján szerette az állatokat, de irtózott attól, hogy valamelyik megfertőzi. Ezért lépten-nyomon kezet mosott.

Ha pedig nem talált csapot, akkor előkapott egy nedves kendőt, és azzal törölgette ugyanis a legkényeskedőbb látogató Mindentől undorodott, és mindenhol baktériumot orrontott. Olyan volt, mintha számológépet kereszteztek volna egy kórházi fertőtlenítővel. Gúnyneve Ficiálnak hívták kertszerte.

Több jelölt nem lévén, Miután az állatok egy része olvasni, a szavazást levezető fehér farkas mindenkinek adott egy falevelet. lehetett választani. Aki Mámor szerette volna igazgatónak, aki dr. Studsz Kázmért, az pirosat, Fidonc Menyhértre akart szavazni, az sárgát.

Végül a leveleket bedobták egy nagy ládába, összeszámolták, és kiderült: piros levélből van a legtöbb. Az állatkert igazgatója tehát dr. Studsz Kázmér lett.

Alighogy megválasztották, a Csenevész Hírmondó munkatársa már fel is hívta, és terveiről kérdezte. Annyit már most elárult, hogy új szakácsokat keres, közös kifutókat építtet, ahol az állatok akkor találkozhatnak, amikor csak akarnak, és a szégyenletes vízágyúkat a szabadtéri múzeumba helyezi, hogy amíg a világ világ, emlékeztessen rá, milyen borzalmak történtek itt egykoron. Arra a kérdésre, hogy első munkanapját mivel fogja kezdeni, azt válaszolta, hogy egy kora reggeli, ámde délutánba nyúló mesemondással.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót