OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK : Imbusz mester és a szemüveges autó

Imbusz mester és a szemüveges autó

  2017.12.13. 17:49

Írta: May Szilvia, illusztrálta: Pikler Éva. Pozsonyi Pagony, 2009., 32 oldal

 

Imbusz mester élete és autószerelő műhelye is alaposan megváltozott attól a pillanattól kezdve, hogy Pudlimász, a három lábú kutya a segédje lett. Először is a mester alig győzte a munkát. Aztán meg alig találta a szerszámait...

 

Pudlimász kutyaiskolába kerül - ám ez (legalábbis eleinte) egyáltalán nem tetszik neki...

 

Néhány nap múlva Pudlimász, Imbusz mester kíséretében leparkolt az iskola kapuja mellett. Hóna alá vette hatalmas tízóraiját és bekullogott. Azaz igazság szerint Imbusz mester hátulról betolta. A kutyaiskola valójában egy régi focipálya volt a város szélén, így a kapu, amin most Pudlimász belépett egy igazi focikapu volt, csak valaki egy táblát erősített a tetejére: PACSIKA MATILD KUTYAISKOLÁJA - SZIGORÚAN GYAKORLATI OKTATÁS.

A kutyanebulók a kispadon ültek, a többiek meg éppen a pocsolya átugrást gyakorolták a középvonalnál. Mikor meghallották a tricikli pöfögését, nem győzték forgatni a fejüket. Bele is estek jó néhányan a tócsába, és lefröcskölték az oktatót, Pacsika Matildot. Az apró hölgy abbahagyta a kötést, és a félig kész ruhával mérgesen törölgetni kezdte hatalmas szemüvegét.

 

- Mellső láb magasra emel, a kutyafáját!

 De senki sem figyelt rá, hanem mindenki a kapu felé fordult. Végül Matild is észrevette a két jövevényt és odatipegett hozzájuk.

- Kedveseim, óra közben nem illik zavarni a tanítást - mondta korholó hangon Pacsika kisasszony -, és emberekkel különben sem foglalkozom...

- Nem is rólam lenne szó - szabadkozott Imbusz mester -, hanem erről a kutyáról.
Azzal maga elé tessékelte Pudlimászt.

Pacsika Matild egészen közel hajolt, hogy lássa, kiről is van szó.
- Nagyon sajnálom, hogy megzavartuk az órát, szerintem akár el is mehetek - mondta Pudlimász udvariasan, és már fordult is, csak Imbusz mester visszahúzta.

Matild persze megengedte, hogy Pudlimász beálljon a többiek közé, sőt kapott egy iskolaköpenyt is, azt, amit a kisasszony éppen kötögetett. Ugyanolyan volt, mint a többieké, színes, lukacsos, földig érő, amin minden fordítva van, még a zsebek is. Pacsika Matild ugyanis csak egészen közelre látott, de azt is homályosan. Már a saját kutyáját, Penészt sem tudta megfogni, aki rossz társaságba keveredett, és folyton szökdösött. Matild azzal a szándékkal nyitotta a kutyaiskolát, hogy majd a többi jól nevelt kutyus társaságában Penész is megjavul. A kis rosszcsont ott is ült a padon, de mellette jobbról és balról a két hírhedt rosszkutya, Rokfort és a bandavezér Fasírt trónolt! Matild nem láthatta a rövidlátó szemeivel, hogy tanulás helyett vihogva a többiek köpenyeit fejtik le a hátsó sorokban.

imbusz2_2.jpg Fasírt és társai az új jövevényt rögtön kinézték maguknak. Pudlimász mindeközben mit sem sejtve lógó orral ült a padban, s vágyakozva pislogott a triciklije felé. Sehogy sem volt ínyére az udvarias vakkantás, pacsit adni meg egyáltalán nem tudott három lábbal. A szünetben aztán körbevették a kutyatanulók Pudlimászt. Persze leginkább a tricikli érdekelte őket. Irigykedve hallgatták, hogy Pudlimász a világ legjobb autószerelőjének segédje.

- Bármilyen autót meg tud csinálni, bármilyet! - mondta Pudlimász.

- Még szőröset is? - kérdezte az uszkár, akit mindig kopaszra nyírattak.

- Persze - legyintett könnyedén Pudlimász - semmiség.

- És olyat is, amit meg lehet enni? - kérdezte a foxi.
Pudlimász egy pillanatig gondolkozott, de tényleg csak egy pillanatig.

- Piskóta ízűre gondolsz?- kérdezte. A foxi képe felderült. Nagyon szerette a hasát.

Aztán még Pudlimász megígérte Imbusz mester nevében, hogy csinál rakéta vezérlésű sportkocsit a tacskónak, és egy vízzel feltölthetőt a labradornak, mert az nagyon szeretett úszni.
Főtt is aztán Imbusz mester feje a sok munka miatt…

 

Vissza a sorozathoz

VISSZA A GYŰJTEMÉNYHEZ

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót