OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK : Örökké óvodás maradok! - ovis mesék

Örökké óvodás maradok! - ovis mesék

  2018.09.03. 12:23

Írta: Vadadi Adrienn, illusztrálta: Pásztohy Panka. Pozsonyi Pagony, 2014., 96 oldal
 
Örökké óvodás maradok!
 
 
Peti barátot keres magának, a fiúk bosszantják a lányokat, a lányok szerelmesek, kisállatot vásárol a csoport, bodobácsokat gyűjtenek és indiánosdit játszanak, és az utolsó nap még benn is alszanak az oviban!
 
A gyerekek most is lelkesen zajonganak, játszanak, veszekednek, nyúzzák az óvó nénit, aki angyali türelemmel segít megoldani minden vitás kérdést és áll elő újabb és újabb ötletekkel.

 

Mostanában annyi, de annyi rovar meg bogár van az udvaron! Biztosan kicsalogatta őket a jó idő. A fiúk leginkább a bodobácsot kedvelik, a lányok meg a katicát, a lepkét és a pillangót. Peti még a bogárlesőjét is elhozta otthonról, hogy ha a kezébe kerül egy ismeretlen hatlábú, töviről hegyire meg tudja vizsgálni. Aztán amikor már megszámolta a lábait, megfigyelte a szárnya színét, formáját, megállapította, hogy kicsit sem rokona a bodobácsnak, berakta egy befőttesüvegbe, és jól rázárta a tetejét, hogy ki ne tudjon szabadulni.

– Engedd el szegénykét! – kérte az óvó néni.

– De most találtam! – mormogta Peti.

– És ha várják otthon a kis bogárkák? Lehet, hogy aggódnak érte, el sem tudják képzelni, hol lehet! – próbált Peti szívére hatni az óvó néni.

Peti nagy nehezen megenyhült, és elengedte a csapdába került bogarat. De nem telt el sok idő, már kereste is a következőt. És ha az sem hasonlított a bodobácsra, ugyancsak bezárta a befőttesüvegbe. Ki tudja miért, de a fiúk számára egyedül csak a bodobács volt szent és sérthetetlen bogár, a többit nem hagyták békén. Dani zöldpáncélú rózsabogarat gyűjtött a virágok között, hogy a homokvárba vigye katonának. Ákos Zéténnyel a hangyák hátára próbált egyre nagyobb morzsákat tenni, mert kíváncsiak voltak, hogy milyen nagy terhet bírnak el. Levente pedig futrinkákat versenyeztetett a rollerpályán.

Lea, Maja és Dorci a bokrok között katicaóvodát csinált. Zöld levelekből apró ágyakat, botokból asztalt meg székeket, fűszálakból csúszdát és mászókát építettek. Aztán amikor készen lett, elindultak kis katicaóvodásokat keresni. De hiába kukkantottak be a levelek alá, bújtak be a homokozó játékok rekeszei mögé, lestek be minden apró résbe és lyukba, katicát sehol sem találtak. Aztán ahogy lógó orral, csalódottan sétáltak vissza a bokrok közé, Dorci észrevette, hogy a pincefeljáróban csapatnyi kis piros hátú, feketepöttyös bogárka szaladgál.

 

Vadadi Adrienn: Örökké óvodás maradok

 

– Nézzétek! Ott vannak!

– Ezek nem is katicák! – rázta a fejét Maja. – Ezek sokkal nagyobbak és a formájuk is egészen más!

A lányok megvizsgálták a bogárkákat közelről is, távolról is, aztán Lea leszögezte, hogy igenis katicák, csak azért ilyen nagyok, mert már felnőttek. Azzal gyűjtögették is a markukba valamennyit, hogy beköltöztessék őket az óvodába. Egyet az ágyba dugtak, még be is takarták falevéllel, hogy alvás közben meg ne fázzon. Kettőt az asztalhoz ültettek, tócsateával meg homokpogácsával kínálták. A többit pedig feltették a csúszda és a mászóka tetejére, hadd játszanak kedvükre.

Peti arra bóklászott a bogárlesőjével, újabb különleges bogarak után kutatva. Egyszer csak meglátta, hogy a lányok a bodobácsokkal játszanak.

– Azonnal engedjétek szabadon őket! – kiáltotta.

– De most találtuk! – hőzöngött Lea.

– És ha szegényeket várják otthon a kis bogárkáik? – dühöngött Peti.

– Te is szoktál bogarakkal játszani! – vitázott Maja.

– De a bodobácsokkal nem szabad! – vágta rá Peti, és amikor látta, hogy a szava mit sem ér, elszaladt Danihoz segítségért.

 

Vadadi Adrienn: Örökké óvodás maradok

 

Lea újból szemügyre vette az ide-oda szaladgáló bogarakat. Piros a hátuk fekete foltokkal. Aztán külön-külön megszámolta, mindegyiknek hat lába van.

– Nem bodobácsok, hanem katicák – szögezte le az elbizonytalanodott barátnőinek, és már folytatták is a játékot ott, ahol abbahagyták.

 

VISSZA AZ ÓVODAI ÉLETHEZ>>

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót