OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK : Pukka és az évszakok (4)

Pukka és az évszakok (4)

  2019.09.19. 14:42

Írta: Simonyi Réka Zsuzsanna, illusztrálta: Kovávs Katalin. Koinónia, 2011 ., 106 oldal
 
Hapci Franci és a csigaházfestés

Kovács Katalin illusztrációja

Kapukki Pukka nagyadag gyümölcsreggelije után komótosan lehasalt a földre, és bekukkantott az ágy alá. Mindkét kezét becsúsztatta könyökig, mintha valamit keresett volna. Feltápászkodott, csalódottan tekergette aprócska nyakát. Úgy látszik, nem találta meg, amit keresett, de nem adta fel. Kutatott tovább. Benézett az asztal alá, a fiókokba, Franci ágyába, még a zsírosbödönbe is. Hiába. Nyoma sem volt a tulipános kisládának. Mert azt kereste éppen. Ugye, tudjátok, mit tartott a ládában? Hát, persze, kitaláltátok: az ecseteit, a festéktubusokat.

Az erdei manó kellemes nyári reggelre ébredt. Ahogy kiugrott az ágyból, azonnal kedve támadt egy kis festegetésre. Ezért kutatott, keresgélt a tulipános láda után. El is párolgott a reggeli jókedve. Festék nélkül nem lehet festeni.

 

– Franci, Franci, hol vagy? – kiáltotta Pukka izgatottan. Franci biztosan tudja, hova lettek a festékek – gondolta.

Franci nem válaszolt. Vajon hol csatangol ilyen kora reggel – tűnődött magában a zöld fülű manó, és kiszaladt a százegy éves tölgy elé, hogy megkérdezze Pált, a harkályt, nem látta-e a kis törpesárkányt.

– Pál, Páááááááál, hagyd abba a kopácsolást, kérlek! Kérdezni szeretnék valamit! – kiáltotta torkaszakadtából Pukka.

Pál a tölgy vén törzsét tisztogatta. Abbahagyta a kukacvadászást, és lerepült Pukkához.

– Itt vagyok, kérdezz bátran. Történt valami? – kérdezte kíváncsian a harkály.

– Nem láttad ma reggel Francit?

– De láttam. Úgy hiszem, valami nagyon fontos dolga akadhatott, mert úgy szedte a lábait, mint egy mezei nyúl.

– Nem értem – csodálkozott Pukka –, miért nem szólt nekem semmit?

– Lehet, valami titkos ügyben kellett eljárnia.

– Köszönöm, Pál. Láttad azt is, merre indult?

– Hát persze, a völgy felé sietett.

Pukka a völgy felé vette útját. Az Átlátszó Patak csobogó útját követte. A nap kócos sugarait rendezgette, s közben vidáman azt fürkészte, mi történik lent a földön.

Az áfonyabokor árnyékában üldögélt egy ásítozó fürj. Pukka megkérdezte tőle:

– Szervusz, nem láttad véletlenül Hapci Francit, a törpesárkányt?

– De igen, a völgyben láttam, az óriásbokrok közelében. Bigacsigával beszélgetett – mondta kedvesen a fürj.

– Köszönöm – hálálkodott Pukka, és sietve továbbrobogott. A völgyben búzamezők fogták közre a Zöldgyöngy tavat. Az aranyló búzatengerben piros pipacsok járták kecses táncukat.

A szél néha meg-megcsiklandozta őket, s ilyenkor hangtalanul összenevettek. Pukka a vakondtúrások mellett talált rá az óriásbokrokra. Ahogy közeledett, Franci kék taraját pillantotta meg a legöregebb bokor ágai között. Hangos éneklés ütötte meg a fülét:

– Festek, festek, festegetek,
pompás színeket keverek.
Körbe, körbe vezetem
pingáló kis ecsetem.

– Ezt azonnal látnom kell – suttogta Pukka, és a bokor mögé lopakodott. Nem fogjátok elhinni, amit látott. Hapci Franci egy jól megtermett kövön üldögélt, egyik kezében ecset, másikban festéktubusok. Mit gondoltok, mit csinált? Festett. Még az orra hegye is festékes volt. Pukka csak ámult-bámult. Földbe gyökereztek a lábai. Franci festett. De mit? Nem volt előtte festékállvány, sem papír, de még keserűlapu sem. Csigabigák álltak előtte, hosszú sorban. Bigacsiga állt legelöl. Franci nem tájképet festett, de még arcképet sem. Csigabigaházakat pingált. A legkülönb színárnyalatokat kente fel a csigabigák házaira. Nem volt két egyformára festett csigaház. Senki a világon nem látott még ilyen gyönyörű színekben pompázó csigaházakat. Odagyűltek a mezei nyulak, a pockok, a mókusok. Tapsikoltak örömükben, annyira örültek a látványnak.

– Franci, Franci – kiáltott Pukka, és előbújt a bokrok mögül.

– Szia, Pukka, ugye milyen szépek lettek a házak? – lelkesedett a kis törpesárkány.

– Nagyon szépek. Sosem láttam még ehhez hasonlót – mosolygott Pukka, és titokban arra gondolt, ezután több festékre lesz szükségük.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót