OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
CSALÁD-BARÁTSÁG-SZERETET
CSALÁD-BARÁTSÁG-SZERETET : A barátság olyan, mint a mérleghinta

A barátság olyan, mint a mérleghinta

kulturleny.wordpress.com  2016.03.16. 03:18

3-5 éveseknek
Agócs Írisz, Innes Shona: A barátság olyan, mint a mérleghintaÍrta: SHONA INNES
Illusztrálta: Agócs Irisz
Verseket írta: Varró Dániel
Kiadó: Kolibri Kiadó, 2015
Oldalszám: 36
 
Nehéz élethelyzetekkel nemcsak a felnőttek, hanem a gyerekek is küzdenek nap mint nap. És bár a problémák hétköznapiak, a megoldások hogyanja már korántsem olyan egyszerű.

SHONA INNES, ausztrál klinikai és törvényszéki pszichológus maga is hosszú évek óta segít bajba jutott gyerekeknek, hogy feldolgozhassák traumáikat. KönyvTÁRS-sorozatában közérthetően, a legfiatalabbak nyelvén jár körül egy-egy fontos témát, mint a barátság, az élet elmúlása, a játszótéri helyzetek vagy az internet használata.

AGÓCS ÍRISZ képei szívmelengetőek és elgondolkodtatóak. VARRÓ DÁNIEL verselése pedig mesterien könnyed és humoros. Ilyen az ideális KönyvTÁRS.

 

baratsag_big„A barátság az különös holmi.
Van minden színben és méretben.
Azon múlik, hogy hogy jövünk ki
a többiekkel az életben.”
 

Shona Innes ausztrál klinikai és törvényszéki pszichológus munkája során nehéz élethelyzeteken keresztülment, bajbajutott gyerekeken segít, hogy feldolgozhassák problémáikat, szomorúságuk okát, az őket ért traumákat.

baratsag_sok
könyvTÁRS-sorozatban (A Big Hug Book néven fut eredetileg a sorozat) megjelent kötetei (eddig nyolc jelent meg és négy van lefordítva) egy-egy fontos és izgalmas témát járnak körül, olyan helyzetet, szituációt, amellyel a gyerkőcök nap, mint nap találkoznak, legyen az például a játszótér, család, szeretet vagy akár az internet használata.
Ennek a kötetnek a barátság a központi témája, hiszen a pöttömöknek is már nagyon pici koruktól kezdve vannak társas kapcsolataik, melyeknek ugyanúgy vannak hullámhegyei és -völgyei, mint a felnőttek barátságainak. Ez a könyv abban próbál segíteni közérthető és gyerekek számára is könnyen érthető nyelven, hogy ha megromlik egy kapcsolat, hogyan lehet rajta segíteni, vagy ha éppen minden nagyon jól működik, hogyan, milyen módon lehet fenntartani azt. Egy barátság lehet nagyon nagy öröm forrása, de akár össze is törheti a szívünket.
 
„A barátság nem mindig jó hecc,
miatta néha elkenődhetsz.
Ha egy barát lelkedbe gázol,
vagy kihagy mondjuk a mókából…
Ha így felborul az egyensúly,
az lehet, hogy nagyon szíven szúr.
De tehetsz dolgokat ez ellen,
amitől újra helyrebillen.”
 

baratsag_hugsfriend

A kötet modellek segítségével próbál utat mutatni a lehetőségek között, hogy a gyerkőcök már apró korukban megtanulják a folyamatot, képesek legyenek szembenézni érzelmeikkel, akár a fájdalmukkal is, és próbáljanak törekedni a kreatív problémamegoldásra. Például egy kibékülés kiváló lehetőség számukra, hogy fejleszthessék társas képességeiket, hogy megtanulják mi a barátságban betöltött szerepük, és hogy egy ilyen kapcsolatban nekik is milyen felelősségük van, hogyan viselkedjenek. Hogy rajtuk is múlik, hogy milyen lesz az a barátság, hogy akár egy életen át is elkísérheti őket, ha megtanulják ápolni azt, az elkövetett hibáikat pedig megértik és tanulnak belőle.

Természetesen ebben nagy felelőssége van a szülőknek is, hiszen ők azok, akiknek a gyerek megpróbálja elmesélni a történteket. Ők azok, akik ha odafigyelnek a gyerek beszámolójára, elismerik fájdalmának létjogosultságát, és biztatják, hogy keressen megoldást a problémájára, akkor nagyban hozzásegítik az apróságot a kreatív megoldáshoz, a megromlott viszony elrendezéséhez, hogy megtalálja az egyensúlyt a kialakult helyzetben.

„A barátság az olyan, mint a
játszótéren a mérleghinta.
Mikor az egyik van felül,
a másik addig lent csücsül.
Mikor az egyik ledöccen,
a másik felrepül eközben.
Ha egyik sincs a másik felett:
egyensúlyba kerültetek.”

A szülők sokféleképpen segíthetik a gyerkőcöt a megoldás keresésében. Modellezhetik neki a fent és a lent helyzetét valamilyen tárggyal, szituációval, vagy biztathatják, hogy figyelje meg más gyerkőcök viselkedését, ők hogyan és milyen módon viselkednek társaikkal, megbeszélhetik azt, és együtt levonhatnak belőle következtetéseket, tanulságokat, melyik volt jó vagy akár rossz megoldás, miként érdemes egy másik, hasonló helyzetben viselkedni. Az is hasznos lehet a piciknek, ha látnak új lehetőségeket, mintákat a kapcsolatteremtésre, ha egy-egy helyzetet több változatban, megközelítésmódban látnak, vagy próbálnak ki.

A könyv Varró Dániel fordításában jelent meg, akinek könnyed, humoros verselése, nyelvi játékai már korábbi köteteiben is sok-sok embert meghódított, legyen az szülő vagy épp még a szülői örömök előtt álló olvasó. Itt sincs ez másképpen. Frappáns rímek, ritmusos sorok vezetik a gyerekeket a megértés és a megoldás felé.

baratsag_bagoly

„Mindkét barát egyformán boldog,
ha egyensúlyban vannak a dolgok.”

És ha ez még nem lenne elég, Agócs Írisz szívmelengető és elgondolkodtató, bumfordian kedves állatrajzai teszik teljessé az olvasás élményét. A Wan-wan és a kacagóvirágok c. kötet óta nagy rajongója vagyok a grafikusművész illusztrációinak. Izgalmasan bájos formák, meleg, pasztell színek és mosolyra fakasztó képek sora az, ami visszaköszön a lapokról, és maximális szórakozást ígér kicsiknek és nagyoknak egyaránt.

A Big Hug Bookköteteket leginkább csak ajánlani tudom, úgy mindegyiket. Szerintem hiánypótló kötetek. Nagyon jó gondolatindítók, beszélgetésfelvezetők, és ott a helyük a gyerekszoba könyvespolcán.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót