OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
CSALÁD-BARÁTSÁG-SZERETET
CSALÁD-BARÁTSÁG-SZERETET : Hogyan kötnek barátságot az 1-2 évesek?

Hogyan kötnek barátságot az 1-2 évesek?

idesuss.hu  2014.08.30. 17:12

Már 6 hetes csecsemőként is ösztönös mosollyal reagálunk a felénk hajoló arcokra (szociális mosoly), és már kisgyermekként is megváltozik a viselkedésünk, ha egy mások emberi lény kerül a közelünkbe. Egy várakozó és felfokozott izgalmi állapotba kerülünk (prestancia feszültség), hiszen a másik jelenlétében határozottabban éljük meg önmagunkat. A gyermekkortól kezdve a játszótárs, a barát jelenlétében fejlődik igazán az énkép és az “én élmény”. Szinte észrevétlenül beindul a szociális tanulás.
 
A kiskorban kötött baráti kapcsolatok növelik a gyermekek önbecsülését, kreativitását, empátiakészségét.

1-2 éves korban alapozódnak meg a későbbi baráti kapcsolatok kialakításához és megtartásához szükséges képességek. Bár ezek a korai érzelmi kötődések nem tűnnek túl komolynak és tartósnak, a picik egyes gyerekekkel mégis szívesebben töltik az idejüket, mint másokkal. Minél előbb kezd a baba barátkozni a kortársaival, később is annál nyitottabb lesz mások felé.

A gyermek egyéves kora körül kezdi magát önálló személyiségnek tekinteni. Világa a mamán és a papán kívül immár másokat is magába foglal. Biztosíts számára minél több alkalmat, amikor a kortársaival találkozhat. Eleinte az apróságok nem egymással foglalkoznak majd, csak egymás mellett játszanak. Eközben azonban speciális módon mégiscsak kapcsolatot létesítenek. Szemük sarkából figyelik egymást, és igyekeznek ellesni a látottakat.

 

Nem ritka, hogy megrángatják egymás ruháját, meghúzzák társaik haját vagy megdobják a másikat valamivel. Bár ezek a minták felnőtt szemmel antiszociálisnak tűnhetnek, valójában az az üzenetük: ő az én barátom.

Ez idő tájt a memória is jelentős fejlődésnek indul – a gyerekek képesek felidézni másokhoz fűződő érzéseiket. Legtöbbjüknek már kedvenc játszótársai is vannak. A választás a játékmódszerek alapján történik: a békésen, csendben játszók a hasonszőrűekhez csapódnak, az aktív, hangos gyerekek a hozzájuk hasonló mentalitásúakkal tartanak össze.

A kicsik fokozatosan nyiladozó humorérzéküket is bevetik kapcsolatok kiépítésében. Előszeretettel ismételgetnek olyan frázisokat, melyekkel – legnagyobb örömükre – nevetést váltanak ki a környezetükből. Amikor a gyerekek együtt kacarásznak, kapcsolatba lépnek egymással azonos érzéseik megélése közben. Időnként empatikus készségük is megmutatkozik, sírni kezdenek, amikor számukra kedves pajtásuk könnyekben tör ki. Ezen társas kapcsolatok révén tudatosul bennük, hogy másoknak is vannak érzelmeik.

Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy ebben a korban a kicsik még túlságosan is önmagukkal vannak elfoglalva ahhoz, hogy érzéseiket meg tudják osztani társaikkal. Egyelőre hiányzik belőlük vágyaik kordában tartásának képessége: számukra teljesen normális, ha elveszik egy másik gyerek játékát csupán azért, mert így akarják.

Ha zsúrt, játékdélutánt tartasz otthon, csatlakozz te is a gyerekekhez. Kezdeményezz játékot, melyek között legyenek társas típusúak és magányosan végezhetők is. Hogy minél kisebb esély legyen a vitára, tegyél ki minden játékszert a gyerekek köré a földre.

Te vagy a példakép, fontos, hogy mindig kedvesen, szívélyesen közeledj más kicsikhez, vond be a többieket a közös murikba, adj a kezükbe játékokat. Minél több helyre vidd el magaddal gyermekedet, hogy fejlődjenek szociális képességei. Járjatok sokat játszóterekre, parkokba, ahol hasonló korú apróságokkal találkozhattok.

Időzítsd a barátkozós játékok idejét akkorra, amikor gyermeked kipihent, jókedvű. A játék hosszát maximalizáld egy órára.

Eleinte csak egy vagy két kicsit hívj meg vendégségbe, nehogy elveszítsd az irányítást.

Gyermeked kedvenc tárgyát, játékát sose tedd be a közösbe, sőt, inkább helyezd biztonságba a többiek elől.

Jó, ha bizonyos játékokból több is van otthon, pl. labda, játékautó, baba, plüssfigurák. Így mindenkinek juthat ugyanolyan tárgy, elkerülhető az irigykedés.

Ne büntesd meg azonnal gyermeked, ha nem akarja megosztani játékait másokkal, először próbáld meg elterelni a figyelmét az adott tárgyról.

Színesítsd a közös játékot uzsonnával, meseolvasással.

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót