OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MAX LUCADO
MAX LUCADO : Enyém vagy!

Enyém vagy!

Az enyém vagyDobozok és labdák. Színesek és szépek.

Most minden famanó ezt vásárolja. Mindenki, kivéve Pancsinellót.

De ő sem akar lemaradni, belenyúl hát a zsebébe.

Mindent megtesz - bármibe is kerül -, hogy megszerezze, ami másoknak már megvan.
De nem gondol rá, hogy mekkora árat kell érte fizetnie.

 

Éli, a fafaragó mester figyelmezteti:
"Értékes vagy!

Nem amiatt, amid van, hanem amiatt, mert az enyém vagy!"

Vajon nincs-e szükségünk nekünk is erre a szeretetteljes figyelmeztetésre?
 
Ez a csodálatos mese arra tanít, hogy ne felejtsük el: van valaki, aki mindig szívesen segít, hogy olyanok legyünk, amilyennek Ő alkotott minket.
 
 
uveghegyentul
 

Csak ezt az egyet! Kérlek szépen! Petinek is ilyen van....... Mi az elég vagy mi a sok, egyáltalán mennyi a szükséges? Ruhából, cipőből, autóból, játékból, ételből, édességből.Kinek a véleménye fontos ezekben a kérdésekben, az enyém vagy a gyereké? De mi van ha én sem tudom, mi van ha mindent megakarok adni ,ami nekem kimaradt?

Mivel ártunk a legtöbbet a kevéssel vagy a sokkal. A túl sok választási lehetőséggel vagy kevéssel. Mi lesz, ha nagyobbak lesznek és hiába térünk át az egyszerű gyermekkor elveire, ha közben az osztálytársak nagy része hírből sem ismeri csak a kultusz tárgyakat és márkákat? Anyaként sokat foglalkoztatnak a fenti kérdések és elbizonytalanodom.....

A képen a következők lehetnek: 1 személy, mosolyog

És ekkor eszembe jutott az egyik legtanulságosabb mese, amit valaha olvastam. Éli által faragott fa manókról már mutattam nektek korábban egy mesét, tudjuk, hogy Éli a teremtőjük. A fából készült manók egy nap elkezdenek dobozokat és játékokat gyűjteni,ez hozza létre közöttük a rivalizálást és a vészt. Innentől kezdve azt tekintik a legkiemelkedőbbnek maguk közül, aki a legtöbbet gyűjti ezekből. Egymást sértegetve, megtaposva igyekeznek egy magas hegyre, hogy megnézzék, ki gyűjtötte össze a legtöbb holmit.

Pancsinelló is részt vesz ebben az őrületben eladja könyveit, házát egyre többet dolgozik, hogy versenyt tudjon tartani a többiekkel. A hegyre menet betéved Élihez és beszélgetni kezdenek. Hogy miről?

Remélem eltudjátok olvasni a képekről, mert szebben nem lehet megfogalmazni a lényeget. És ez minden fent kérdésemre is választ ad, remélem ti is így érzitek.

A képen a következők lehetnek: 1 személy

Nem érhető el leírás a fényképhez.

Nem érhető el leírás a fényképhez.

 
 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót