OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
ÁBÉCÉS GYERMEKKÖNYVEK
ÁBÉCÉS GYERMEKKÖNYVEK : Állatok ábécéje

Állatok ábécéje

  2017.01.21. 00:23

Írta és illusztrálta: Máray Mariann
Kiadó: Scolar Kiadó, 2015
Oldalszám: 36
 
A magyar ábécé nagy- és kisbetűit bemutató képeskönyv szereplői állatok, többek között az aligátor, az ámbráscet, a bárány, a cinege, a csörgőkígyó, a disznó… a víziló, a zebra, a zsiráf…
 
András, az aligátor;
Béla, a bárány;
Margit, a macska;
Valdemár, a víziló.
 
Az  állatos képeskönyvet kedvvel forgathatják a kisovisok, sőt a betűvetéssel kacérkodó-ismerkedő nagycsoportosok, kisiskolások is.

 

 

Máray Mariann grafikus, gyerekkönyv-illusztrátor 2009-ben szerzett diplomát a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem vizuális kommunikáció szakán, munkáival idáig számos kiállításon szerepelt.   

Az olvasók elsősorban a Kismadár és Kóró, a Jakifészek és a Raptormese című – Várszegi Adéllal közös – gyerekkönyvek illusztrátoraként, valamint a Pikku dot márka meg-álmodójaként ismerhetik. A Scolar Kiadónál nemrégiben megjelent Állatok ábécéje című könyv apropóján beszélgettünk vele. (Az interjú 2015 őszén készült.)

Az Állatok ábécéje, leszámítva az egyes állatneveket, szöveget nem tartalmaz, a mesék világához ennek ellenére mégis szorosan kapcsolódik.
Mesélj egy kicsit a könyv születé-séről! 

Tavaly decemberben beszéltünk először a Scolar Kiadó szerkesztőjével, Illés Andreával arról, hogy jó lenne, ha születne egy ábécéskönyv, amelyben állatok szerepelnek. A kiadó csak a  fő irányvonalakat jelölte ki, a megvalósításban szabad kezet kaptam. Azt már később találtam ki, hogy az egyes állatfajták, illetve az állatok nevei legyenek ábécésorrendben, mert így a kis- és nagybetűk is megjelennek a könyv lapjain, ami egy ilyen jellegű könyvnél kifejezetten sze-rencsés.

Milyen a viszonyod az általad életre keltett nagyon színes, néha kicsit szürreális, álom-szerű figurákkal, állatokkal? Vannak-e saját történeteik ezeknek a lényeknek? 

A legfontosabb szempont most nem a konkrét történet, sokkal inkább az volt, hogy olyan hét-köznapi tevékenységeket (mosakodás, bevásárlás, étkezés, alvás, sportolás stb.) ábrázoljak, amelyek a gyerekek számára könnyen felismerhetők. A képek a mindennapi, szokásos cselek-vésekből indulnak ki, mégis van bennük egy kis csavar, ami miatt humorosak is. A sün például nem éri fel a mikrofont, a zsiráfnak pedig le kell hajolnia a torta elfújásához, stb. Mindebből persze egyértelműen következik, hogy ki-ki tetszése szerint könnyen kitalálhat különböző történeteket a képek köré. 

Ha már szóba került a humor: nemcsak a képek, hanem maguk az állatnevek is nagyon viccesek, holott többségében kifejezetten hétköznapi nevekről van szó. De például Béla, a bárány, vagy Géza, a gibbon említésekor az olvasónak nehéz komolynak maradnia, ép-pen a kép és szöveg között sikeresen létrejövő kontraszt miatt. Mi alapján választottad ki pont ezeket a neveket? 

Azon túl, hogy fontos szempont volt, hogy a kezdőbetűk passzoljanak az adott állat elnevezé-séhez és személyiségéhez is, igyekeztem a mostanában kevésbé divatos keresztnevek közül válogatni. Ehhez a családomból és az ismeretségi körömből merítettem példákat. 

Néhány állat rendhagyó nevet kapott (Tyukica, a tyúk, Üdvöske, az ürge). Ezekre a ne-vekre hogyan találtál rá? 

Az Üdvöskére egy névgyűjteményben bukkantam, ez egy létező keresztnév, a Tyukicát vi-szont a szerkesztővel közösen találtuk ki, ami azért jó, mert eleve benne van az Ica név is.

Mennyire tudatos, hogy az általad rajzolt állatok többnyire emberi vonások-kal/tulajdonságokkal ruházódnak fel? Gondolok itt nemcsak az Állatok ábécéjére, hanem általában véve a munkáidra.

Nagyon tudatos. Az elmúlt években igazi állatrajzolóvá nőttem ki magam, a Két Egér Köny-vesbolt határidőnaplói, a Pikku dot bútorok és az eddig megjelent gyerekkönyvek pedig szá-mos alkalmat teremtettek a gyakorlásra. Úgy érzem, sikerült kifejlesztenem egy felismerhető stílust és eszköztárat, amelyek túlmutatnak a klasszikus állatábrázoláson. Nálam minden ál-latnak saját élete van.

Milyen állatot szeretsz a leginkább rajzolni?

Évekig nagyon szerettem a bálnákat és egyéb tengeri lényeket. Később volt egy erdei állat periódusom, most pedig a macskafélék érdekelnek. Bámulatosnak tartom az állatok sokféle-ségét. (Gáspár-Singer Anna)

 

     

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót