OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
ÁBÉCÉS GYERMEKKÖNYVEK
ÁBÉCÉS GYERMEKKÖNYVEK : Mókás ABC (2) - MESEKUCKÓ

Mókás ABC (2) - MESEKUCKÓ

  2012.11.07. 10:40

…amikor legördült a függöny, dübörögve harsant a taps.

Szinte egyszerre csapódott össze száz meg száz tányér!

- Bravisszimó! pattant föl sir Pamacs király a székéből, a nagy felindultságában majd legurult a díszpáholyba vezető palástját az utolsó pillanatban!

- Csodás! Hogy volt?! Vissza….vissza! – hallatszott mindenfelől a lassan fényárba boruló teremben.

Fergeteges jókedv kerekedett! Egyesek cigánykereket hánytak, míg mások feldobálták ékezeteiket, s szomszédaikkal összekapaszkodva furcsa, kibetűzhetetlen szavakat alkotva pörögtek, táncoltak, rikoltoztak!
A kérdőjel saját pöttyén cirkuszi akrobataként kerekezett...
 
A műsorvezető megvárta, amíg csitulnak a kedélyek, majd ismét felment a pódiumra:- Felséges királyom, kedves barátaim! Sajnos, a műsor nem volt teljes, mert a hirtelen kitört Radírjárvány miatt néhány betű nem tudott eljönni, és…

 

- Micsoda?! – hökkent meg Sir Pamacs. – Én észre sem vettem, hogy hiányos a műsor… - s azonmód számlálni kezdte ujjain a fellépő betűket.

- Hoppá, Főbolondom, te nem is figyelsz ránk! – ugrott elő Grafit és nagyot rikkantott: - Ide mindenki! Álljatok csak gyorsan ABC- sorrendbe!

Amíg a betűk keresgették helyüket, Grafit kettőt pördült, miközben így énekelt:

- Dz és Dzs a testvérek, ott állnak a D után,

Madzag, lándzsa – ezt a két szót találtam meg délután!

Majd a D és E betűk közötti résre mutatott. De nem állt meg, táncolt is tovább.

Amikor odaért a P és R közé, fennhangon így sopánkodott:

- Itt is üres ám e hely, elég kicsi itt a tér,

S mert a Q egy mázsával bír, nagy pocakja be nem fél!

A betűk megtapsolták a bolondot, aki rákezdte a V előtt:

- Ismét foghíjas a sor, hárombetűs szakadék, W, X, Y, a hiányzó maradék!

Kitört a taps és éljenzés! A hangulat a tetőfokára hágott!

A zenekar rázendített, és a vendégek vidáman táncra perdültek…

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót