OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS ÁLLATMESÉK 2-4 ÉVESEKNEK
KORTÁRS ÁLLATMESÉK 2-4 ÉVESEKNEK : Dini és barátai sorozat

Dini és barátai sorozat

  2020.03.09. 15:35

2-4 éveseknek
Írta: Roberto Pavanello   
Illusztrálta: Chrisztian Aliprandi és Maurizia Rubino   
Fordította: Lénárd Csilla
Kiadó: Könyvmolyképző, 2013-2015
Oldalszám/kötet: 32
 
Roberto Pavanello történeteiben tipikus gyermekkori problémákkal küzdő állatok szerepelnek, melyek szereplőivel könnyedén azonosulhatnak a kicsik.
  
                                                               
"A nevem Dini, és Zöldvölgyben élek anyukámmal, apukámmal, és a kishúgommal, Beával. Kedves, ám néha kicsit félős sárkánykölyök vagyok, és van egy csomó barátom!"
 
Minden könyv végén, Silvia Vegetti Finzi ismert gyermek pszichológus, és írónő néhány elgondolkodtató ötletet ad arra vonatkozólag, hogy hogyan kezeljük a növekedéssel együtt járó különleges helyzeteket.

 

1. Megegyem vagy ne egyem?

Elárulok neked valamit. Régebben nem igazán rajongtam a zöldségekért, úgy is mondhatnánk, egyáltalán nem szerettem a zöldségeket. De nemrég gyökeresen megváltozott a véleményem...

Miközben anyuka elkíséri Beát az orvoshoz, a nagyi és kis unokája kirándulnak egyet a veteményesben, hogy begyűjtsék az esti leveshez szükséges zöldségeket. A kissárkány lemondóan int mancsával: "Én nem szeretem a zöldséglevest." - De a játéknak tűnő munkát nem lehet visszautasítani!

Ettől a pillanattól kezdve az idő kereke mintha visszafelé forogna: visszarepíti a zöldségeket eredeti helyükre, a földbe, mely Dani számára kellemes meglepetést okoz.
Ez a megfelelő alkalom, hogy megtanulja a növények nevét és megismerkedjen terméseivel.
"Keress, nézz, szaglássz, érints..." - buzdítja a nagyi...

 

Ez a könyv egy látszólag mellékes témát érint: a gyerekek zöldségekkel szembeni ellenszenvét. Ezt előítélektekből fakadó ellenszenvnek nevezzük, ami alól egyetlen kivétel létezik: természetesen a krumpli.

Azomban, ha jobban megszemléljük, a téma fontosabb, mint gondolnánk. Az általánosabb hozzáállás ugyanis a viszolygás mindentől, ami új és szokatlan.

A legkisebbek zöldségek iránti ellenszenve szorosan kapcsolódik a másféle ételéekkel való első találkozásukhoz. Mihez képest is? Tertmészetesen a tejhez képest. 

Az első táplálék minden csecsemő számára az anyatej, a tehénztej vagy a tápszer. Elegendő csupán az ajkainkat mozgatni, s nyomban lenyeljük a meleg, édes folyadékot.

A zöldség azonban lehet hideg, mint a saláta, savanykás, mint a paradicsom, rostos, mint a zöldbab, kemény, mint a répa, vagy lehet kissé fémes ízük, mint a spenótnak.

Egy olyan korszakban élünk, amelyben a táplálkozási zavarok egyre gyakoribbak és egyre korábban jelentkeznek. Tehát fontos, hogy azonnal szembenétzzünk a problémával, és megoldást keressünlk arra, hogyan lehetne felülhkerekedni bizonyos élelmiszerek elutasításán.

A jó hozzáállás, a pozoitiív elvárás. kipróbálás, kísérletezés. Ez a fontos! Nincs jobb, mint a gyerekek kíváncsigára hatni. A megismerésre való törekvés, ami kognitív fejlődésüket serkeni, élénkíti, feléleszti.

Amikor a kisgyermek kérdezősködik, felkészül arra, hogy megpróbálja megérteni a dolgokat. És a válaszok annál hatékonyabbak, minél inkább kapcsolatba kerülnek a gyakorlati tapasztalattal. Manapság a "nem akarom ezt a papit" probléma nemcsak a családot érinti, hanem az iskolát is, de főleg a legkisebbeket, ahol a gyerekek közösen étkeznek. 

Ez a könyv egy lehetséges választ sugall: tegyük játékossá! 
Honnan is származnak?
Hogyan termeljük őket?
Hogyan lesz belőlük fogyaszható étel?

Ezek a kérdések otthon és a gyermekközösségben is megfogalmazódnak, de aztán valahogy eltávolódnak tőlünk. Távol állnak az ipari termeléstől, a technikától, a tartósítókkal teli élelmiszerektől.

Ezért a könyv elkalauzol bennünket vidékre a nagyihoz, aki a mesékben mindig a városon kívül, az erdő szélén lakik, közel a természethez, ott, ahol minden gyermek fel szeretne nőni. (Silvia Vegetti Finzi)

 

2. Jön a mumus!

Tudtok titkot tartani?

Egy iciri-picirit félek a sötétben. Éjszakánként az árnyak félelmetes szörnyeknek tűnnek. De ilyenkor csak a képzeletem játszik velem, és elég, ha apu mancsát megszorítom – azonnal visszatér a bátorságom!
 
 
Többek között azért olvasunk mesét a gyerekeknek, hogy szórakoztassuk őket, de azért is, hogy a lehető legjobban segítse őket felnőni. A növekedés során a félelem érzésén nem minden gyermek tud felülkerekedni. Bizonyos szempontból védekező rendszerként működik a félelem, mert a veszélyre figyelmezteti a testet és az elmét. Gyakran azonban nincs szó konkrét veszélyről, hanem a félelemtől való félelemet kell leküzdeni.

Pontosan erre a célra készült a könyv, mert a gyermekek szemszögéből foglalja össze és próbálja irányítani cselekedeteiket, mozgósítani tartalékaikat. A téma a sötétségtől való félelemre összpontosul, ami talán a legelterjedtebb és legnyugtalanítóbb félelem a gyerekek körében. Nincs tehát jobb megoldás, mint ráirányítani egy mesebeli szereplőre, és történetet faragni belőle. Ily módon a kisgyermek kívülről és belülről is belefeledkezik a fantázia világába: egyszerre lesz szereplője és nézője a történetnek.

Éjszaka van, és mint oly gyakran megesik, a tárgyak árnyékai megnagyobbodnak, és elvesztik megnyugtató hétköznapi alakjukat. A kissárkány nem tud elaludni, különféle hangokat hall. Első reakciója, hogy összekuporodik ágyában, és belefúrja fejecskéjét a párnába. Egy kis idő elteltével azonban kikászálódik az ágyból, s megnézi, mi történik. Mivel a sötétben nem lát jól, mind a négy érzékszervét próbálja bevetni (a szaglást, a hallást, a tapintást és az ízlelést) felfedezőútján. Ez a vállalkozás lehetővé teszi számára, hogy jobban megismerje otthonukat, családját, no és persze önmagát is.

A szappan finom illata alapján rájön, hogy a fürdőszoba mellett jár, édesapja horkolása ráébreszti, hogy szülei hálószobája előtt halad el. Ujjacskái tudatják vele, hogy valami puha van az asztalon, és amikor megnyalogatja, rájön, hogy ez pontosan az a finom krém, amivel a mama Bea szülinapi tortáját akarja díszíteni. Itt megnyugszik, hogy semmi félelmetes tárgy nincs, de az előszobában egy rettenetes szellem bukkan fel előtte, amitől bizony nagyon megijed. De tudja, hogy szülei közel vannak, így félelme is elszáll. (Silvia Vegetti Finzi)
 

3. Irány az óvoda!

Az első nap az óvodában nagyon fontos, de Bea aggódik miatta…

A kicsi Beának ez az első napja az óvodában. Habár az elsőszülött Dinivel már átélték mindezt szülei, otthon azért mindenki izgatott. Az első alkalom ugyanis mindenkinél másképp működik.

Dini és barátai, Teó, Brúnó és Liza igyekszenek meggyőzni a kicsi Beát, hogy az ovi nagyon is szórakoztató hely, ahol sokat lehet játszani.

A mese végén Bea örömmel újságolja anyukájának:
"Az ovi nagyszerű, az óvó néni szuper jó, és a többi kölyök is mind  barátom!"
 
 

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót