OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
RÖVID ÁLLATMESÉK (4-8)
RÖVID ÁLLATMESÉK (4-8) : Oroszlán a könyvtárban

Oroszlán a könyvtárban

Edinger Katalin  2017.09.21. 00:24

Írta: Michelle Knudsen
Illusztrálta: Kevin Hawkes
Fordította: Cséplő Noémi
Kiadó: Pongrácz, 2010
Oldalszám: 40
 

"- De... egy oroszlán... - lihegte Mr. McBee - ...oroszlán van a könyvtárban!

- Megszeg valamilyen szabályt? - kérdezte Miss Merriweather, aki nagyon szigorúan vette a szabályokat.

- Nos, nem igazán... - válaszolta Mr. McBee.

- Akkor hagyja békén."
 

Ez egy igazi klasszikus mesekönyv, mi több, egy klasszikus picture book – jobb szó híján művészi mesekönyv. Klasszikus a történet felől nézve és a rajzok szemszögéből is. 

Egy szép napon egy oroszlán besétál a könyvtárba, szaglászik, dörgölődzik, elszenderedik, majd meghallgatja a délutáni mesét, és csak akkor szidják le, amikor a mese befejezése miatti nemtetszésének ad hangot, vagyis elüvölti magát.
Egy pillanatig nem kérdés sem a mesében szereplő gyerekek számára, sem a mesét hallgatóknak, hogy hogyan, honnan és miért is kerül egy igazi oroszlán a könyvtárba.
 
Ez az oroszlán oroszlánosan viselkedik – bár érti az emberi nyelvet, de nem beszéli. Elfogadja a könyvtár szabályait, nem hangoskodik, nem rohangál, meghallgatja a mesét, sőt segít is a könyvtárosoknak. Farkával letörli a port a könyvekről, a gyerekek fellépőnek használják, hogy elérhessék a magasabb polcokat, borítékokat ragaszt le (benyálazza őket), és a történet végén a könyvtár vezetőjét ért balesetről – leesik egy székről – ő tudósítja a többieket és hoz segítséget.

De ezt csak úgy tudja megtenni, hogy újfent elüvölti magát – ezzel viszont megszegi az egyik legfontosabb szabályt a könyvtárban, így másnap nem mer visszamenni, hiába várják a gyerekek és a felnőttek egyaránt.

Végül új szabályt vezetnek be a könyvtárban:

„Tilos hangoskodni, hacsak nincs rá jó okod, például ha egy barátod segítségre szorul.”

Így az oroszlán boldogan visszatér. Az illusztrátor egyszerűen nyúlt a történethez, nem tett mást, mint az emlékezetében élő könyvtárat – mely lehet a világ bármely pontján – egyszerű eszközzel, vízfestékkel elénk varázsolta.

A szemüveges könyvtárosok, a kötetektől roskadozó polcok és a bojtos farkú, mesét hallgató oroszlán jó néhány klasszikus angol stílusjegyet visel magán, de puritánsága és kedvessége magával ragadó.

Ajánlom mindenkinek, aki szeret, vagy még nem szeret könyvtárba járni, továbbá azoknak, akik féltek eddig az oroszlánoktól, illetve azoknak is, akiknek épp a kedvenc állatuk.


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót