OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
ÁLLATTÖRTÉNETEK 3-4. ÉVFOLYAM
ÁLLATTÖRTÉNETEK 3-4. ÉVFOLYAM : Frakk-sorozat

Frakk-sorozat

  2017.05.28. 16:15

Illusztrálta: Várnai György
Kiadó: Móra Könyvkiadó
 
Frakk a macskák rémeBálint Ágnes: Frakk és a fociBálint Ágnes vizslája, Frakk legelőször 1973-ban tűnt fel egy papírkivágásos filmben, majd Várnai György által kitűnően megtervezett és megszólaltatott figurákkal olyan művészi indítást adott a sorozatnak, amely később sem tompult. 
 
Károly bácsi, Irma néni és a két macska idilli világába bombaként robban be Frakk, és kalandjai révén gyökerestül megváltozik az életük.

 

Frakk a macskák réme
 
Kiadás éve: 2011
Oldalszám: 84
 
A meseregény középpontjában az örökös kutya-macska civódás áll. A Frakk, a macskák réme történetében a két macska, a butuska Szerénke és az ármányos Lukrécia nemcsak szemtelen, lusta és kövér, de még Károly bácsi kedvenc foteljét is elfoglalja. Szükség van tehát egy kutyára, aki a macskanépet jól megrendszabályozza.
 
Meg is érkezik Frakk, és megkezdi a két elfajzott állat nevelését. A Frakk-történetek varázsa nem elsősorban a meseszövésben, hanem sokkal inkább az író finom humorában, jellemábrázoló képességében rejlik.
 
„Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy szép kis kertes ház. Abban lakott két kövér macska. Rajtuk kívül ott lakott még Károly bácsi és Irma néni is."
 
A kövér macskák boldogan éltek a szép kertes házban, igaz, hogy Irma néni nagyon elkényeztette őket. Ebből lett a baj. Károly bácsi addig álmodozott egy olyan kutyáról, amelyik macskát reggelizik, ebédel, vacsorázik, amíg egyszer csak valóban egy eleven kutya jelent meg a házban: Frakk, a macskák réme.
 
Így kezdődött a kutya-macska háború, amelynek minden epizódját jól ismeri tévénézők apraja és nagyja. Irma néni és Károly bácsi, Lukrécia, Szerénke és Frakk, a macskák réme személyes ismerősként köszöntik az Olvasót.
 
Részletek:

"Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy szép kis kertes ház. Abban lakott két kövér macska. Rajtuk kívül ott lakott még Károly bácsi és Irma néni. Ők nem voltak olyan kövérek, mint a macskák, sőt, Károly bácsi kimondottan szikár volt...
(...) - Egér! - rebegte Szerénke elhűlve. - De hiszen az szalad!
- Szalad, bizony! - hagyta rá Micike.
- Elképesztő maradiság! - szólalt meg végül Lukrécia. - Futni az élelmiszer után, mint valamikor régen, a múlt században!

(...) (Károly bácsi) egy este is sokáig hánykolódott álmatlanul. Végre nagy nehezen elaludt - legalábbis úgy rémlett neki, hogy már álmodik. Azt álmodta, hogy Frakk szép szelíden odatette jobb mellső lábát az ágy szélére. Az ő ágya szélére. Kisvártatva a bal mellső lábával is odatámaszkodott. Károly bácsi hallotta, egészen közelről hallotta a szuszogását. Egy idő múlva Frakk jobb hátsó lába is fölérkezett az ágy szélére. És egyszer csak - különös álom! - Frakk mind a négy lábával fent állt az ágyon, majd némi forgolódás után lefeküdt Károly bácsi mellé."

Tartalom

Kié a karosszék? 5
Érettségi találkozó 13
A nevelés fortélyai 22
A nyoszolya 33
Téli gondok 41
Szerénke művelődik 49
Bizsu 64
Minden jó, ha a vége jó 78

 

Frakk és a foci

Frakk és a foci Kiadás éve: 2015
Oldalszám: 128
 
Frakk, a macskák réme mindannyiunk jó ismerőse. Mi történt vele azóta, hogy móresre tanította Irma néni kövér kedvenceit? Addig rágta Károly bácsi fülét, míg beíratta a kutyaiskolába, addig könyörgött Irma néninek, míg kapott tőle egy labdát. Szerénkével és Lukréciával azonban nem lehet focizni, ahhoz a macskák túlságosan lusták. Frakk új játszótársa Lajcsika, a szomszéd kisfiú, akivel kettesben számtalan galibát okoznak.
 
Frakk, a macskák réme művelődni akar, ezért addig rágja Károly bácsi fülét, míg az beíratja a kutyaiskolába. Ugyanakkor addig rágja Irma néni fülét, míg megkapja a hőn áhított szép, piros pöttyös labdát. Igen ám, de Károly bácsi már öreg mind a kutyaiskolához, mind a labdázáshoz, ezért roppant megörül, mikor a szomszéd kisfiú átvállalja mindezen feladatokat.
 
Legaza Ilona
 
A népszerű írónő kedves mesefigurája Frakk, a filozofálgatásra hajlamos vizsla már a tévében is megnevettette a gyerekeket. A Frakk, a macskák réme című kötet után e meséskönyv az érzékeny kedélyű vizsla újabb kalandjairól szól. A címszereplő mellett fölbukkannak mindazok - gazdái, továbbá ellenfelei -, akik a kutya életében eddig is jelentős szerepet játszottak.

Károly bácsi és Irma néni változatlanul idilli békességben töltenék napjaikat, ha a kutya-macska ármány, a vizsla és az álságos lelkületű Lukrécia macska háborúja fel nem dúlná e derűs napokat. A békésebb természetű Szerénke és a háziak mellett felbukkan egy újabb szereplő is: Lajcsika. A szomszéd kisfiú új színt visz a vizsla életébe, mert - mint kiderül - Frakk él-hal a labdarúgásért. Szenvedélyében osztozik Lajcsika is, így hát sikerül is számtalan galibát okozniuk. Jelentős eseményként könyvelhető el az is, hogy tanúi lehetünk Frakk tanulóéveinek, ugyanis beiratkozik a kutyaiskolába...

Az előző Frakk-történethez hasonlóan Bálint Ágnes regényének legfőbb varázsa itt sem annyira az izgalmas meseszövésben, sokkal inkább finom, ironikus humorában, jellemábrázoló képességében rejlik. Az ismert karikaturista Várnai György mulatságos rajzai illusztrálják a - 6 éven felüli gyerekolvasóknak ajánlható kedves kötetet.

Részlet:

„Frakk a tornácon sütkérezett. Egyszer csak finom pecsenyeszag csapta meg az orrát. Felnézett, de csak Irma néni mutatóujját látta az orra előtt, annak volt sültkaraj-szaga.

 – Ó, ez az ennivaló kezecske! – lelkendezett Frakk, és annyi szeretettel, odaadással csókolta meg a dorgálásra emelt kezet, hogy Irma néni ellágyult.

 – Nem vagy te rossz kutya, Frakk. Talán csak keveset foglalkozunk veled.

 – Igen, elég ritkán járunk sétálni – panaszkodott Frakk, és orrát mély szippantással belefektette Irma néni sültkaraj-szagú tenyerébe. Irma néni ezt a ragaszkodás jelének vélte, elérzékenyülten cirógatta meg Frakk fejét.

 – Ha akarod, sétálhatunk egyet.

 – Akarom! – kiáltott Frakk, és mind a négy lábával egyszerre ugrott fel a levegőbe. Szerénke, aki éppen kidöcögött a tornácra, csak azt látta, hogy Irma nénit fergetegesen sodorja a kapu felé valami vörös, négylábú erő.“

Tartalom

Lajcsika 5
Kutyaiskola 16
Egy tollseprő tündöklése 28
A vadmacskák 42
Itt az ősz! 51
Nyesőolló díszdobozban 59
Majd mi megmutatjuk! 74
Egér pongyolában 81
A falkatárs 92
Ki táncol Lukréciával? 105
Mit hoz a Télapó? 116

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót