OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
ZENEI ANYANYELVÜNK
ZENEI ANYANYELVÜNK : 1/ Zenei nevelés születés előtt: Zenehallgatás a pocakban

1/ Zenei nevelés születés előtt: Zenehallgatás a pocakban

A zene életünk szerves részét képezi. Kutatások kiderítették, hogy már magzati korban érzékeljük a külvilágban szóló muzsikát, sőt reagálunk is rá. Ha az anyuka a megfelelő ritmusú zenét hallgatja, ezzel sokat segít a baba fejlődésében.

A magzat már egészen korai időszaktól képes hallani. A 24. héttől pedig már el tudja különíteni a külső és belső zajokat, jól érzékeli a beszédet. Ezért is nagyon fontos, hogy sokat beszéljünk hozzá.

A zene nyugtat

Nemcsak a baba, hanem az anya is megnyugszik a várandósság alatti zenehallgatástól. A zene segíti az ellazulást, energiával, boldogsághormonokkal (endorfin) tölti fel az anyát, magzatot egyaránt. Ha a várandósság alatt a kismama énekel a magzatnak, vagy zenét hallgatnak, akkor csökken a rúgások gyakorisága az anyaméhben. (Azért tegyük hozzá, hogy ez csak a lassabb, klasszikus zenére, altatódalokra igaz. Ha az anya metál zenét hallgat, a baba aktív rugdosással reagál, és ez nem azt jelenti, hogy élvezi a ritmust, hanem inkább szabadulni szeretne tőle. Ezt onnan tudjuk, hogy sebesebben kezd verni a szíve, nyugtalanabbá válik.)

 

A tapasztalatok szerint, ha a szülés alatt halk dallam szól, akkor jelentősen csökken a szülő nő félelme, és kevesebb fájdalomcsillapítóra lesz szüksége, ugyanis az endorfin termelés itt is beindul, ami természetes fájdalomcsillapítóként funkcionál. A szülés közben hallgatott zene a babát is megnyugtatja, így a szülési trauma csökken, a születés közben hallott zene mélyen rögzül, és később nagyon kellemes élményt jelenthet az újrahallgatása.

A zene fejleszt

A szakemberek azt is kiderítették, hogy a zene különösen jótékony hatással van a magzat, később pedig a baba fejlődésére. A magzatkorban történő zenehallgatás elősegíti a születendő gyermek kreativitását, csemeténk később jobb nyelvi és matematikai készségekkel rendelkezik majd, ha gyakran hallgatunk együtt zenét.Azok a babák, akik zenét hallgattak magzatként, csecsemőként nyugodtabbak voltak mint a zenét nélkülöző társaik.

Ha csecsemőkorban is folytatjuk a kicsi „zenei képzését”, sokat teszünk azért, hogy gyorsabb és könnyebb legyen a beszédfejlődése.Továbbá a zene összehangolja a két agyféltekét, formálja az értelmet, az érzelmeket, tökéletesíti a mozgást, segíti a szociális érést.

Az újszülöttek képesek felismerni a magzatként hallott zenét. Ha a nyűgös kicsinek lejátsszuk a várandósság alatt hallgatott kedvenceinket, azt fogjuk tapasztalni, hogy a baba megnyugszik, mosolyog, boldogan gőgicsél az ismerős dallamokról. Különösen jól fog ez jönni, amikor képtelenek vagyunk elaltatni bömbölő csemeténket.

Vivaldi, Mozart, Bach

Ahogy már korábban említettem, nem mindegy, hogy mivel szórakoztatjuk magunkat és magzatunkat. A vizsgálatok szerint a nyugtatásra a barokk klasszikus zeneszerzők a legalkalmasabbak: Bach, Mozart, Vivaldi, mivel zenéjük hatvan-hetven taktust tartalmaz percenként, ami közel áll az emberi szívverés nyugalmi állapotához. Az agyban alfahullámokat kelt, kikapcsol, relaxál.

A zenehallgatáshoz hasonlóan jótékony hatást ér el a kismama, ha minél gyakrabban énekel a magzatának. Nem kell félni attól, hogy a hamis énekével tönkreteszi a gyerek hallását! Ezzel erősíti kettejük kapcsolatát, és jótékonyan fejleszti a baba idegrendszerét. Szóval énekelje bátran újra meg újra a kedvenc dalait, és figyelje, milyen örömmel reagál a magzat, később pedig a csecsemő!

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót