OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
ZENEI ANYANYELVÜNK
ZENEI ANYANYELVÜNK : Fejlessze a gyereke agyát zenével!

Fejlessze a gyereke agyát zenével!

„A zene nem magánosok kedvtelése, hanem lelki erőforrás, amelyet minden művelt nemzet igyekszik közkinccsé tenni. Kapja meg belőle részét minden magyar gyermek."(Kodály Zoltán)
 
Bár a szakemberek óvodáskor alatt csak zenehallgatást javasolnak, későbbi életkorban még hasznosabb a zenetanulás: a kutatások szerint csupán hat hónapig tartó zongoratanulás 30 százalékkal növelte az óvodáskorú gyerekek térbeli memóriáját és tájékozódási képességét.
 
A zenei nevelés minden formájában nagyon fontos, hogy a gyerekek a saját szintjükön találkozzanak a zenével, hiszen kisebb-nagyobb gyerekek érzékszervi és zenei befogadóképessége nagyon különböző.

 

A hangszerekkel való első találkozás óvodáskorban, de legkésőbb hét éves korig ajánlott: hat és nyolcéves kor között kifejezetten érzékeny a kisgyermek agya a zenetanulás hatásaira. A hangszerek megszólaltatásához ugyanis az agy érző mezőit (látó és hallókéreg) kell összehangolni a motoros mezőivel (kézmozgatásért, ujjmozgásért felelős agyterületek). Ha ez a fenti életkorban rendszeresen megtörténik, akkor az agy mozgató és érzőmezői között különösen erős kapcsolatok jönnek létre, segítve a felnőttkori térbeli koordinációt, tervezést és kivitelezést.

Mozart-hatás

A gyerek klasszikus zenére és Ringatóra való hurcolása nem csak sznobképzésre alkalmas. A csecsemőkori zenehallgatás a fejlődő idegpályákra is hatással van. Az újszülöttek több milliárd idegsejttel születnek, ezek a sejtek pedig az első életév során kapcsolatokat alakítanak ki egymással. Az idők során azok az idegsejtkapcsolatok, amiket gyakran használ a baba, megerősödnek.

Ha sok zenét hallgat, akkor a zenehallgatáshoz, zeneértéshez szükséges idegsejtkapcsolatok erősödnek meg. Ezek pedig részben ugyanazok az idegpályák, amelyek például a térbeli gondolkodásért felelősek. Egy kutatás szerint klasszikus zene hallgatása alatt vagy közvetlenül utána a felnőttek gyorsabban képesek puzzle-t összerakni, mint zene nélkül: a zenehallgatás aktiválja a térbeli gondolkodásért felelős pályákat.

Mindez átmeneti: a „Mozart-effektus”, azaz az egyszeri klasszikus zenehallgatás okosító hatása néhány percig, maximum egy óráig tart. Rendszeres zenehallgatással viszont rendszeresen tréningezzük ezeket az idegsejtkapcsolatokat.

Ringató foglalkozások, szerte az országban és néhány külföldi városban is elérhetőek. A Ringató Kodály Zoltán elképzelésének megfelelően már kisbabakortól (valójában magzatkortól) kezdődő zenei nevelést követ. A Ringató nem előadás, nem műsor, hanem közös program: a résztvevő felnőttek közösen énekelnek, a gyerekek pedig azt csinálnak, amit akarnak. A foglalkozásokat előre tervezi a vezető, de a hangulatnak, csoportösszetételnek megfelelően módosulhat is.
 
Fontos, hogy élő zenéről van szó, felvételeket nem hallgatnak, énekszó, esetleg pár perces hangszerjáték fér bele az általában félórás programba. A ringato.hu oldalon település szerint is kereshetünk. Általában nagyon jó a hangulat a Ringatókon, a közös éneklés azoknak is buli, akik hozzám hasonlóan egyáltalán semennyire sem tudnak énekelni, a gyerekek viccesek, és lehet ismerkedni, beszélgetni más anyukákkal (ritkábban apukákkal).
 
 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót