OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
ZENEI ANYANYELVÜNK
ZENEI ANYANYELVÜNK : 4/ Zenei nevelés óvodás és kisiskolás korban: Világszép gyermekdalok + CD

4/ Zenei nevelés óvodás és kisiskolás korban: Világszép gyermekdalok + CD

PrintDalgyűjtemény és módszertani kézikönyv óvodapedagógusok és tanítók számára
 
Szerkesztette: Asztalos Kata
Gyűjtemény tartalma:
38 ország 100 dala és énekesjátéka
Kiadó: Neteducatio, 2019. április

A Világszép Gyermekdalok legfőbb célja, hogy színesítse az óvodai és az iskolai dalanyag palettáját, ezért a magyar népzene gyöngyszemei mellett a kontinens gyermekdalait is megismerhetjük, sőt, az Európán kívüli énekek világába is elkalauzolja a pedagógusokat, s általuk a gyermekeket is.

A kiadványban nemcsak a dalok szövegét és kottáját találjuk meg, hanem módszertani javaslatokat, játéklehetőségeket, érdekességeket is, melyek támogatják a pedagógusok munkáját.

A könyv hat nagy fejezetet ölel fel: énekes játékok, készségfejlesztő, játékos dalok, eseményekhez kötődő dalok, az évszakok és az állatok dalai, ölbeli játékok és altatódalok. Az énekek kiválasztásakor a legfőbb cél az volt, hogy könnyen beilleszthetők legyenek az óvodai és az iskolai élet mindennapjaiba.

A hanganyag közzétételével a pedagógusok számára szeretnénk megkönnyíteni az énekek elsajátítását, ezért a kötet dalai a mellékelt CD-n meghallgathatók.
 
A kiadvány felépítése

 

Előszó 
Útmutató a kötet használatához
Énekes játékok, készségfejlesztő dalok
Alkalmakhoz, eseményekhez kötődő dalok       
Évszakok dalai 
Tavasz
Nyár 
Ősz    
Tél         
Dalok az állatokról          
Ölbeli játékok  
Altatódalok       
Források             
A kötet dalai     
Betűrend szerinti mutató            
Földrészek és országok szerinti mutató 
Dalok ajánlott korosztály szerint              
A szerzőről        
Ajánló 

 

Részletek a szerző előszavából:

„Ha szeretnél megérteni egy népet, figyeld meg a táncait és hallgasd meg a dalait” (Anges de Mille). Ha szeretnéd kitárni a kaput a nagyvilágra, figyeld meg, hogyan énekelnek, játszanak, táncolnak más gyermekek a Föld különböző pontjain. Mert sokat tanulhatunk egymástól. Éljünk bármely kontinensen, a gyermekdalokból, énekesjátékokból áradó derű, találékonyság jókedvet hozhat minden közösségbe. Ahogyan más népek meséi, úgy dalai is új tanulsággal, szépséggel, értékkel gazdagíthatják a mindennapokat. Hiszen egy-egy gyermekdal mese is egyben. Történet egy távoli ország távoli gyermekeiről, akikkel nem is különbözünk oly sok mindenben, mint azt elsőre gondolnánk.”

“A kötet dalaival nem csak időben és térben tehetünk meg nagy utat, de a zene világában is. Hiszen a gyermekdalok, népdalok változatosságukban tükrözik egy-egy nemzet jellegzetes hangzásvilágát, dallamfordulatait és ritmikáját, amely mind-mind hozzájárul zenei világképünk gazdagításához. Kodály Zoltán így fogalmaz erről:

„Hogy idegen dalokat is énekeljünk? Feltétlenül, de nem úgy, mint eddig, többnyire: magyarrá álcázva, hanem világosan megmondjuk, honnét való. És amennyire lehet, eredeti nyelven. Különlegességeik folytonos szemmeltartása csak mélyebben megérteti a magunkét. Dallam és ritmusképleteik egész sora ismeretlen a magyarban, ezek nélkül csonka marad a gyermek zenei szemlélete.” (Kodály, 1974, 65. o.)”

“A kötet ötlete személyes indíttatású is. Olyan családban nőttem fel, amelyben a mindennapok meghatározó része a népdal és a népi hangszerjáték. Szüleimtől, nagyszüleimtől, dédszüleimtől tanultam azoknak az énekeknek a jelentős részét, amelyeket nap mint nap tanítok az óvodapedagógus- és tanítóképzésben. A magyar népzene szeretete így nem csupán pedagógusi elhivatottság, hanem életforma is a számomra. Azoknak a zenei képességvizsgálatoknak köszönhetően, amelyekben az elmúlt években kutatóként vettem részt, a világ számos pontján megfordulhattam, különböző konferenciákon. Bármerre is jártam, mindig népdal-és gyermekdal gyűjteményekkel tértem haza. Így azoknak az éneknek és játékoknak a száma, amelyekből a Világszép Gyermekdalok anyagát válogattam mára már több ezerre nőtt.

A Szegedi Tudományegyetemen öt éve tartom angol nyelven a Songs and singing games around the world (Dalokkal és énekesjátékokkal a Föld körül) címet viselő kurzust, amelynek törzsanyagában a kötet külföldi dalainak nagy része is szerepel. Az elmúlt években megfigyelhettem, hogyan merülnek el a hallgatóim egy-egy játékban, melyek azok, amelyek leginkább hozzájárulnak a zenei élmény felszabadult megéléséhez, melyekben mutatkozik meg az a bizonyos flow, azaz áramlatélmény. A kurzus során megélt tapasztalatok hatására egyre több dalt fordítottam magyarra, hogy azokat gyermekekkel is játszhassuk, énekelhessük. A fordítás során a szöveghűséget és a zenei jellemzőket egyaránt fő szempontként kezeltem.”

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót