OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
FOGLALKOZÁSOK
FOGLALKOZÁSOK : Mesélj és játssz! (1)

Mesélj és játssz! (1)

leszel

Ötletek óvodákba

A Pozsonyi Pagony szakértője, Vadadi Adrienn, aki gyakorló óvónőként jól ismeri mind a gyerekkönyveket, mind az óvodai lehetőségeket és igényeket.
 
A következő pagonyos könyvek ovis foglalkozásokon való felhasználását mutatja Adrienn:
 
 
      Micsoda idő!  Leszel a barátom? - ovis mesék

 

Bartos Erika: Bogyó és Babóca az óvodában

Bogyó és Babóca az óvodábanA kiscsoportosok már megtanulták, hogy reggelente óvodába kell járni. Már nem is sírdogálnak, amikor elbúcsúznak az anyukájuktól! Megismerték az óvó nénit, a dadus nénit, találtak maguknak barátot, választottak kedvenc játékot. Már azt is tudják, hogy a tízórai után mese lesz, a mese után játék az udvaron, és ha ebéd után lefekszenek aludni egy kicsit, délután csillogó szemmel várhatják az érkező anyukákat és apukákat.

Bartos Erika nagysikerű Bogyó és Babóca az óvodában című meséjében kedves bogárkák segítségével ezt a napi rutint követhetik nyomon a gyerekek, nagy segítséget kapva így az ovis mindennapok megértéséhez. Mivel a körkörösen ismétlődő szokások nagy biztonságot nyújtanak a kicsiknek, az óvodás mesét örömmel fogják fogadni, hiszen róluk-nekik szól. Az első, ovisoknak szóló sikeres sorozat könyveihez kapcsolódó színezőket bármikor használhatjuk az év során!

 

Jill Tomlinson: A bagoly, aki félt a sötétben (a meseregényről bővebben itt olvashatunk)

A bagoly, aki félt a sötétbenMég mindig kicsit hűvös van és időnként borongós az idő. A Nap későn kel és hamar nyugszik,lassan oldódik csak sötétség, ami olykor olyan félelmetes!
Amikor a gyerekek megérkeznek az óvodába, még csak épphogy kivilágosodik, de amikor az anyukák és apukák értük jönnek, már lehet, hogy be is sötétedett!
„Hogy lehet ez? Hát már sosem visznek haza engem? Óvó néni, mikor jönnek értem?”– kérdezik a kicsik.

Az óvó néni megsimogatja az aggódó kis buksikat, mesél az egyre hosszabbodó nappalokról, aztán meg egy gyöngybagolyról, aki eleinte félt a sötéttől. Hupp, a bagolyfióka szívesebben élt volna nappali életet, hiába született éjszakai madárnak. Pont úgy félt a sötéttől, mint néha a gyerekek. De az anyukája nem hagyta annyiban a dolgot! Rávette kis fiókáját, hogy nézzen szét a világban, hátha a sötétséggel csak annyi a baj, hogy semmit sem tud róla. És milyen igaza volt! Hupp szót fogadott, ügyetlenül kikászálódott az odúból, hogy találkozhasson a kisfiúval, a kislánnyal, az öreg hölggyel, a fiatal lánnyal, akik megmutatják neki, a sötétség nem ijesztő, sokkal inkább izgalmas, káprázatos, csodálatos és gyönyörű!

Jill Tomlinson A bagoly, aki félt a sötétben című könyvét középsős és nagycsoportos gyerekeknek ajánlom, függetlenül attól, hogy félnek-e a sötéttől vagy sem, mert a mesék egyszerre meggyőzőek és mulatságosak, a történetek 4-6 éves gyerekek számára jól érthetők és átélhetők.

 

Feladatlap a könyvhöz nagycsoportosoknak 

Nyomtasd ki, sokszorosítsd ezt a képet, majd rajzoljatok a faágra bagolycsaládot körökből és háromszögekből! Itt lehet beszélgetni a különböző formákról, idomokról.

Berg Judit: Micsoda idő!

Micsoda idő!A kisebbek az állatos történeteket, a nagyobbacskák a tündérmeséket kedvelik leginkább Berg Judit köteteiből. Panka és Csiribí, a két kis tündérgyerek az erdőben él. Panka süt-főz, muzsikál, Csiribí szerel, javít, vagy liftet épít mókusmamának, hogy ne kelljen a sok mogyoróval az odúba cipekednie. De a tündérek erdejében is olykor meggyűlik a baj az időjárással!

Panka barátja, Benedek, a kismadár, hiába keresi az ablakpárkányra szórt magokat, mert reggelre mindent belepett ahó. Panka finom áfonyás lepénnyel útra kel, hogy szánkózni hívja Csiribít, de egyszer csak eltűnnek a tündérfiú nyomai a hóban...

Berg Judit Hó című meséje igazi középsősöknek való tündérmese, ami alkalmat adhat egy jó kis nyomkövetős játékra is.

 

Feladatlap középsősöknek

Nyomtasd és sokszorosítsd ezt a képet! Beszélgessetek arról, hogy leesett a hó. A gazda megetetné az állatait, de sehol sem találja őket. De a hóban lévő nyomok majd elárulják, hol lehetnek! Legyen a képen tyúk, malac, cica, kacsa lábnyom, amiket a gazdának követnie kell. Mindegyik állatot máshol találja meg! Pl a cicát a kutyaházban, a kutyus mellé bújva, a kacsát a befagyott tavon „korcsolyázva”, a malacot a kerítésnél havat túrva…

 

Vadadi Adrienn: Leszel a barátom?

Leszel a barátom? - ovis mesékA mesék középsősöknek és nagycsoportosoknak igazi óvodás történetek! Leával és barátaival csupa olyasmi történik, mint bármelyik óvodással. Nem szeretnek ebéd után aludni, csak az orrukat fintorgatják, ha nem vajas kenyér kerül az asztalra, néha pedig beléjük bújik a kisördög. Amikor pedig úgy zuhog az eső odakint, mintha dézsából öntenék, csak szomorúan bámulnak ki az ablakon és mindenfélét kitalálnak, csak kijussanak végre játszani az udvarra! Persze az óvó néni, mint mindig, amikor galiba készül, kitalál valamit. De nem elég ám a gyerekeket az ablaktól elcsábítani vagy közösen játszani valamit, annál sokkal izgalmasabb ötletre van szükség, hogy megmentse a helyzetet!

Az Esős nap című mesét minden olyan esős napra ajánlom, amikor úgy zuhog, mintha dézsából öntenék!

 

További köz9s játékok

Kicsiknek

Minden gyerek nyakába akasszunk egy nyakláncot, amin a jele van. Járjanak körbe vagy táncoljanak zenére, és amikor megáll a zene, mutatkozzanak be egymásnak. A játékot lehet nehezíteni úgy, hogy a gyerekek bemutatkozáskor nyakláncot cserélnek és a következő találkozáskor nem a saját nevükön kell bemutatkozni, hanem azén, akinek a jele a nyakukban lóg.

Középsősöknek

Játsszák el közösen azt a játékot, amit Vadadi Adrienn: Leszel a barátom kötetében az Esős nap című meséjében hallottak. De a „Melyik ujjam volt?” játék után a párok meg is „gyúrhatják” egymást, mintha farsangi fánkot készítenének. Közben együtt mondhatják: „Gyúrom a tésztát, pofozgatom, sütök belőle fánkot, megkenem lekvárral és bekapom!” Mindkét játék csiklandozós, nagyokat nevetős!

Nagycsoportosoknak

Dugjuk takaró alá a gyerekek kinti cipőjét, sapkáját, sálját úgy, hogy ne lássuk, majd egymás után húzzuk elő őket. Nevezzük meg, hogy kié és adjuk oda a gazdájának.Lehet nehezíteni a játékot úgy, hogy a gyerekek a takaró alatt megfognak egy ruhadarabot, meglesik, majd körülírják a gazdáját. Ezt a játékot 15 főnél többen nem érdemes játszani, mert nagy lesz a zűrzavar!

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót