OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
X-Y-Z GENERÁCIÓ
X-Y-Z GENERÁCIÓ : Bebizonyították: a Google nem tesz okosabbá

Bebizonyították: a Google nem tesz okosabbá

algoritmo-google.jpg
A diákok csak beképzeltebbek lettek a teszten

A Yale pszichológusai szerint az emberek hamis képet alkotnak saját intelligenciájukról, mióta az információk könnyen elérhetőek az interneten. A tudósok úgy vélik, hogy az internetes kereső oldalak, mint például a Google vagy az IMDb.com elterjedésének egyik negatív következményeként az emberek memóriája egyre rosszabb.

A Google, Yahoo és a hasonló internetes keresők használata miatt az emberek okosabbnak hiszik magukat, mivel a világ összes tudása ott van tőlük egy karnyújtásnyira – állítják a Yale Egyetem pszichológusai a tanulmányban, amelyet az Amerikai Pszichológiai Társaság tett közzé.

 

Nagyon sokan hamis képet alkotnak saját magukról az interneten található információk gyors elérése miatt, ami sok esetben túlzott önbizalmat adhat bizonyos döntési helyzetekben.

A felmérések során azok a résztvevők, akik használhattak internetet információk keresésére, hajlamosabbak voltak elhinni saját magukról, hogy sokkal okosabbak egy témában, mint azok, akik az olvasás, tanulás, esetleg más „normális” úton szereztek információkat. Az internetet használók azt gondolták magukról, hogy élesebb eszűek.

„Az internet nagyon erőteljes világ, ahova csak beírunk egy keresendő kifejezést és rögtön megkapjuk a választ.” - mondta Matthew Fisher, a kutatást vezető, negyedéves pszichológia PhD-hallgató a Yale Egyetemen.

"Könnyen össze lehet téveszteni a saját tudásunkat a külső segítségből származó tudásanyaggal. Amikor az ember tényleg magában van, nagyon sokszor téves képe van arról, hogy igazából mennyit tud, és hogy mennyire függ az internettől."

Több, mint 1000 diák vett részt a széles körű kutatásban, ami az internetes keresések pszichológiai hatását mérte.

Az egyik tesztben, a résztvevők egyik csoportjának egy linket adtak, ami a cipzár működéséről szólt, a másik csoport ugyanazt az információt papír formában kapta meg. A két csoportot később egy témához nem tartozó kérdésről faggatták: "Miért melegebbek azok az éjszakák, amikor az ég felhős?". Az internetes csoport tagjai sokkal okosabbnak hitték magukat, még akkor is, ha nem engedélyezték számukra, hogy rákeressenek a helyes válaszra. 

Frank Keil, a Yale Egyetem pszichológus professzora szerint a tanulmány rámutat arra, hogy a "kereső üzemmód" kognitív hatása annyira erős az emberekben, hogy még akkor is okosabbnak érzik magukat, ha a keresés eredménye sikertelen.

Az okos telefonok használatának elterjedése csak növeli a problémát, mivel általuk az internetes keresés még elérhetőbbé válik minden helyzetben.

"Az internetnek köszönhetően teljesen elmosódnak a határvonalak azok között, amit valójában tudunk és amit csak tudni vélünk."- teszi hozzá Fisher.

A kutatók úgy vélik, hogy ez a megnövekedett, de hamis kép a saját tudásról nagyon veszélyes is lehet a politika világában, vagy olyan helyzetekben, ahol a döntéseknek nagy tétje van.

„Ahol a döntéseknek súlyos következményei vannak, fontos lenne az emberek számára, hogy tudatában legyenek saját meglévő tudásuknak, és ne csak feltételezzék, hogy tudnak valamit, amit valójában nem tudnak.” - állítja Fisher.

„Az internetnek óriási nagy előnyei vannak, de mindezek mellett vannak olyan területek, amikről nem derülnek ki egyből az elején, hogy rosszak. Ezek közül az egyik példa lehet ez is. Nagyon nehezen lehet elérni egy tiszta képet a tudásunkról, ezen a területen az internet csak megnehezíti a munkánkat.”

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót