OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
X-Y-Z GENERÁCIÓ
X-Y-Z GENERÁCIÓ : JÓ HATÁSSAL LENNÉNEK A JÁTÉKOK A GYEREK TANULMÁNYAIRA?

JÓ HATÁSSAL LENNÉNEK A JÁTÉKOK A GYEREK TANULMÁNYAIRA?

Biztos hallottáták már azokat az elrettentésnek szánt, már kicsit unalmas szövegeket, hogy a számítógépes játékok csak agressziót váltanak ki a gyerekből, és abszolút rossz hatással vannak a fejlődésükre. Azonban, ha egy kicsit is utána járunk ennek a dolognak, rájövünk, hogy mindez talán alaptalan feltételezés.
 
Az NCB (National Children's Bureau) kísérletet végzett ebben a témában. A kísérlet célja az volt, hogy megvizsgálja, pontosan hogyan hat a sok számítógépes játék, illetve az internet-hozzáférés a fiatalok tanulmányaira és eredményeire. Az eredmény hihetetlen!

 

Ő volt a bosszú a videojátékok. Érzelmi gyerek játék számítógépes játékok. Stock fotó - 38169541Az izgalmas kísérletben Észak-Írország 611 diákja, 41 szülője és 18 tanárja vett részt, miközben természetesen a gazdasági és társadalmi hátterüket is figyelembe vették. A végeredmény szerint azok a diákok, akik jártasak a témában, vagyis értenek a szoftverekhez, szövegszerkesztéshez és a prezentációs programok használatához, magasabb végzettségre tettek szert, vagy jobban teljesítettek, mint azok, akik nem. Azt is megállapították, hogy azok eredményei voltak jobbak, akik minimum napi 1-3 órát töltenek számítógép előtt, függetlenül attól, mit csinálnak rajta. 

A tanulmány szerint a szülők és tanárok nagy része azt hiszi, hogy a mobilhasználat, és a sok mobilos/számítógépes játék az iskolai tanulmányokhoz vezet. Pedig a kísérlet szerint ezek között nincs összefüggés. 

E mellet a kísérlet mellet még számos hasonlót végezte Amerikában, illetve Angliában. Minden eredmény megerősítette az előzőeket. A mérsékelt mennyiségű, de rendszeres játék pozitív hatással van a gyermekek teljesítőképességére. 

Az eredmények magukért beszélnek. Ha átgondoljuk, egészen logikus. Egy óra játék, ami fejleszti a gyermek kreativitását és képzelőerejét, miközben elmenekülhet egy kicsit a problémák, és stresszforrások elől. Ez olyan, akár nekünk a kávészünet. Van mibe belefeledkezniük, amíg kicsit regenerálódik az agyuk. Talán nem véletlenül gyártanak annyi készségfejlesztő játékot már minden korosztály számára!

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót