OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
X-Y-Z GENERÁCIÓ
X-Y-Z GENERÁCIÓ : SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉKOK HATÁSAI A GYEREKEKRE

SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉKOK HATÁSAI A GYEREKEKRE

 számítógépes játékok gyerekekre gyakorolt hatásai

A „régi szép időkben” még telefonunk sem volt, mégis megoldottuk az információcserét. Később jöttek a vezetékes telefonok, tudják, még azok a régi tárcsások.

Egyre egyszerűbbé vált az élet általuk, leegyszerűsödött a kommunikáció; akár földrészek között is egyszerűbb volt kapcsolatot tartani.

A telefónia fejlődésével egyidejűleg – ám annál sokkal jobban - fejlődött a számítástechnika.

 

Míg régebben egy egész szobát elfoglalt egy computer, a késői kilencvenes, korai kétezres évekre már normális méretűre zsugorodtak, és sok háztartásban megtalálhatók voltak, sőt, már az első laptopok is megjelentek a piacon.

Míg nekünk, idősebbeknek megkönnyítették (vagy éppenséggel megnehezítették) az életünket ezek a gépek, addig a 2000 után születetteknek gyakorlatilag alapvető, és már-már nélkülözhetetlen dolog egy számítógép, vagy mobiltelefon.

De valójában milyen hatással van a társadalomra, azon belül is inkább a gyerekekre a sok elektronikus kütyü, a virtuális valóság?

Oculus Rift

Az Oculus Rift egy már ma is létező virtuális valóság-szemüveg

Hányszor halljuk, hogy valaki annyira „bele van mélyedve a telefonjába”, hogy észre se vesz valakit, vagy valamit.

Az, hogy a telefonját nyomkodja, vagy a számítógéppel játszik egy gyerek, csak részben baj.

Ugyanis tagadhatatlanul hasznosak lehetnek manapság ezek az eszközök. Kommunikációra, munkára, tanulásra, szinte bármire tudjuk őket használni, a lehetőségeink végtelenek.

Saját megfigyelésem szerint inkább azzal van a baj, hogy túlontúl sokat használják ezeket és egyre jobban a digitális/virtuális világot érzik valóságosnak, ezért figyelhető meg néha furcsa viselkedés a „mai fiatalokon”, amikor különböző szituációkba kerülnek, amikkel hirtelen nem tudnak mit kezdeni.

Egyszerűen nem valóságos nekik, ami a való életben zajlik.

Megszokták, hogy írásban kommunikálnak.

Reagálhatnak egy mondatra jóval később, vagy egyáltalán nem.

Nem kell mondatokban kifejezniük a gondolataikat, mikor beszélnek helyettük a képek.

A játékok által bejárhatnak fantasztikus helyeket, nem létező galaxisokba tudnak elutazni, autóversenyzővé válhatnak, vagy várat ostromolhatnak, esetleg régmúlt időkben járhatnak.
Én nem neheztelek a technológiára, szerintem csak okosan kell használni az okostelefonokat, számítógépeket.

Véleményem szerint a gyerekeket inkább a valós, létező dolgok felé kell noszogatni, hiszen az okostelefonok, a számítógép és a videójátékok egy nem létező, alternatív valóságba szippanthatják őket, aminek megvannak a fentebb részletezett előnyei, de szélsőséges esetben veszélyes is lehet rájuk. Azt viszont mindenesetre leszögezhetjük, hogy a túl sok számítógép használattól kevésbé lesz valóságos nekik a világ, ami semmilyen szempontból nem előnyös.

légvár

Egy légvárban is remekül lehet szórakozni

Nagyon jó és élvezetes lehet egy családi séta, természetjáró kirándulás, ami a családot is közelebb hozza egymáshoz, nem is beszélve a rendes mozgásról, nem csak az ujjbegyek fárasztásáról.

Gyereknapon, vagy majáliskor is érdemes inkább a szabadba, de legalábbis közös programra vinni a gyerkőcöt/gyerkőcöket.

Meg fognak lepődni rajta, hogy egy-egy ilyen programon felállított ugrálóvárban is mennyire jól tudják magukat érezni, de ha már nagyon „megfertőződtek” a digitális világgal, akkor egy Segway-t is kipróbálhatnak, garantálom, hogy nem fognak benne csalódni.

Ha már fiatalkorban rendszeresen visszük a gyermeket a szabadba és hozzászoktatjuk a mozgáshoz, az emberekhez való élő kommunikációhoz és kapcsolatokhoz, akkor egy sokkal szociálisabb, a való világban jobban helytálló kamaszt fogunk kapni, amivel magunknak, és a társadalomnak egyaránt jót teszünk.

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót