OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
TOLERANCIA
TOLERANCIA : Bicebóca szívek

Bicebóca szívek

14+
 
Séverine Vidal, Manu Causse: Bicebóca szívekÍrta: Séverine Vidal, Manu Causse     
Fordította: Burján Monika
Kiadó: Könyvmolyképző, 2018
Oldalszám: 160

„Toleranciára tanít, önmagunk és mások megbecsülésére, barátságra és szerelemre – mindenre tehát, ami fontos az életben. Nem csak a kamaszok életében.”  Bényei Judit

„– Várj csak, tulajdonképpen mit mondtál Flachardnak?

Lehajolok, hogy felvegyem a táskámat meg a többi holmimat. Kicsit megbillenek, de sikerül nagyjából függőleges helyzetben maradnom. Rátámaszkodom Monique-ra. Monique a botom.

– Azt mondtam neki, hogy ezer okból lehet szeretni vagy tisztelni a fogyatékosokat, de csak azért semmiképpen sem, mert fogyatékosok. Lehetünk például viccesek, helyes srácok, konyhaművészek, jó fejek. De lehetünk síkhülyék is. Síkhülyék, mint bárki más. Se jobban, se kevésbé.  Szóval megfelelő okból tiszteljen bennünket, igazgató úr. Na, hát ezt mondtam Flachard-nak. Úgy nagy vonalakban."

 

Vlad új srác a suliban. Ha ül, csak a gyönyörű szemét látja az ember, a szemébe lógó huncut tincsét, elbűvölő mosolyát.  De ha feláll és elindul, a térdei összekoccannak, a mozgása rendezetlen, egyensúlya ingatag: születésétől fogva mozgássérült. A jópofa, érzékeny és szókimondó fiú gyorsan barátokra tesz szert, akik szívvel-lélekkel mellé állnak, hogy megvalósíthassa álmát.

Lou, a szép szőke Lou is ott van közöttük, csakhogy vele kapcsolatban Vlad többre vágyik, mint egyszerű barátságra…

Egy friss hangú, szívmelengető történet szerelemről, barátságról, másságról, elfogadásról, amely bebizonyítja,  hogy még ha két lábbal is (alig) áll az ember a földön, attól még elérheti a csillagokat. Repülj vele!

A szakmai csapat részéről Bényei Judit, a MOME docense úgy vélte, hogy a könyv toleranciára és nem szánalomra tanít, önmagunk becsülésére ugyanúgy, mint másokéra, akik küzdenek magukért és magukkal.

Nem érhető el leírás a fényképhez.

 

"Jó könyv! Jó olvasni és velünk marad. Szereplői barátaink lesznek és vágyunk utánuk. Esendő lényekből válnak hétköznapi hősökké.

Toleranciára tanít és nem szánalomra, önmagunk becsülésére ugyanúgy, mint másokéra, akik küzdenek magukért és magukkal – meg barátságra és szerelemre. Mindenre tehát, ami fontos, nem csak kamaszoknak…"

Bicebóca szívek lett szeptember hónap kiemelt könyve programunkban.

 

Könyvvilág blog

A Bicebóca szívek egy rövidke könyvecske, igazából egy szuszra be lehet fejezni, annyira olvastatja magát. És mégis ezekbe a rövidke fejezetekbe annyi mindent - egyéni történeteket, érzelmeket, tanulságot - belesűrítettek, hogy az ember azt érzi, túl kevés erre a lapok a száma. Amin elsőként meglepődtem, hogy nemcsak Vlad, hanem több más diák és az iskola igazgatóhelyettesének szemszögét is megismerhetjük a történet során. Ebben a mindössze 160 oldalnyi könyvben elénk tárulnak Vlad, Said, Mathilde, Dylan, és az igazgatóhelyettes, Flachard gondolatai is. A történet szerint az új tanévben egy program keretében olyan diákok is elkezdenek járni Flachard iskolájába, akik valamilyen fogyatékossággal rendelkeznek. A férfi pedig úgy reagál erre, ahogy sokan tennénk: kicsit kínosan, feszengve érzi magát emiatt, persze nem ítélkezik, de mégis furcsa neki a helyzet. Aztán persze ő is, és maga az olvasó is rádöbben, hogy amennyire mások, annyira hasonlítanak ezek a gyerekek a többi kamaszhoz.

A főszereplőnek egyértelműen Vladot éreztem, őróla tudunk meg a legtöbbet: a fiú mozgássérült, nehezen, csak bot segítségével tud járni, amit egyébként Monique-nek nevez el, ráadásul az első iskolai napon beszól az igazgatóhelyettesnek, amiből már rögtön látható, hogy nem egy elveszett, félénk fiúról van szó, hanem egy pozitív, jó fej srácról. Már csak azért is, mert amit mondott neki, az egyrészt meghatott, másrészt teljesen fellelkesített, imádtam: "– Azt mondtam neki, hogy ezer okból lehet szeretni vagy tisztelni a fogyatékosokat, de csak azért semmiképpen sem, mert fogyatékosok.

(...)
– Lehetünk például viccesek, helyes srácok, konyhaművészek, jó fejek. De lehetünk síkhülyék is. Síkhülyék, mint bárki más. Se jobban, se kevésbé. Szóval megfelelő okból tiszteljen bennünket, igazgató úr."

Vlad tehát nem búsul, elfogadja magát, és mindent megtesz azért, hogy száz százalékos életet éljen: barátkozik, szerelmes lesz, nem fél kimutatni az érzelmeit, és mindenféle kalandokban vesz részt.  Itt van azonban Mathilde is, aki szintén mozgássérült, kerekesszékben ül. Ő a könyv elején teljesen ellentettje Vladnak, nagyon haragszik a világra, nem akar barátkozni senkivel. Egy idő után azonban ő is bekerül ebbe a csapatba, és megtapasztal egy csomó új érzést, ami segít abban, hogy elfogadja magát. Sajnáltam, hogy az ő karaktere nem lett annyira kidolgozva, mert olvastam még volna róla.

Saidről sem szeretnék elfeledkezni, aki egy igencsak nyakatekert módon, de végül is Vlad barátja lesz. Őneki inkább a lelke sérült, indulatkezelési problémákkal küzd, igazából nem az a fajta fiú, akit az ember Vladék társaságába képzel el, mégis nagyon jó hatással van rá a fiú barátsága. Kicsit lenyugszik, fejlődik, egyértelműen elfogadóbb lesz és átértékeli az életet. Akiről a legkevesebbet tudtunk meg, az Dylan volt, aranyos gondolatai voltak, viszont nem igazán értettem, hogy miért nem szerepel többet, mert így egy kicsit feleslegesnek éreztem a karakterét.

A könyv legnagyobb erőssége, hogy habár a legtöbb szereplőnek valamiféle betegsége van, amiből soha nem fog meggyógyulni, mégis teljesen pozitív összképet kapunk. Ennek legfőbb oka persze Vlad volt, aki egy elképesztően helyes, kedves srác, akinek persze vannak rosszabb napjai, de mégis inkább úgy éreztem, hogy egy kamasz fiú problémáiról olvasok ilyenkor, és nem egy beteg fiúéról. A szerzőpáros megmutatta ezeknek a fiataloknak a napos és a borongós napjaikat is, a vidám és a rettenetesen nehéz pillanatait egyaránt. Szerettem, hogy ilyen könnyen összebarátkoztak, hogy igenis szerelembe esetek, boldogok voltak, legyőzték a korlátaikat, de talán a legjobban azt szerettem, hogy a társaik elfogadták őket, ki tudtak bontakozni, és annak látták őket, akik valójában voltak.

Egyedül azt sajnálom, hogy ilyen rövid volt a könyv, mert így Vladon kívül mindegyik szereplőt kidolgozatlannak éreztem. És habár a történet maga lezárult, azért itt-ott éreztem hiányosságot, vagy azt, hogy túl gyorsan rendeződik minden. De az is lehet, hogy nem maga a sztori volt a lényeg, hanem az, hogy megismerjük ezeket a klassz srácokat, és a mindennapjaikat, hogy mi is tanulhassunk belőle!

A Bicebóca szívek a Könyvhétre érkezik a Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából, és szívből ajánlom beszerzését mindenkinek, aki arra jár.

 

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót