OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISKAMASZ-KAMASZ
KÖNYVRÉSZLETEK - KISKAMASZ-KAMASZ : Gyerünk haza! olvasókuckója

Gyerünk haza! olvasókuckója

nogradi.hu  2013.07.24. 09:58

Írta: Nógrádi Gábor ,I llusztrálta: Molnár Gyula. Móra Könyvkiadó, 2011., 178 oldal

Gyerünk haza!

A tizenkét éves Robertet és a hatéves Esztert Londonból az anya szülőfalujába, a magyarországi Kokasra küldik szüleik a rokonokhoz nyaralni. A gyerekek elszörnyednek a szokatlan körülmények, karakterek, életstílusok, szokások, hagyományok, és egyéb - számukra meghökkentő - jelenségek miatt, s mindenáron haza akarnak menni, de azonnal. A szülők hallani sem akarnak a megfutamodásról: a nehézségek elviselését a nevelés fontos részének tartják.

 

Reggel Eszter frissen és kipihenve ébredt. Kinézett az ablakon. A reggeli napsugarak sugárzóan zöld ruhába öltöztették a tájat, s kissé felmelegítették Eszter mogorva szívét is. Talán mégsem lesz itt olyan rossz?... Kutya van, ló van, gyerekek vannak... Ott vannak a gyümölcsfák, azokra mindre fel lehet mászni...

Ahogy ide-oda nézegetett, Erzsike nénit pillantotta meg. A néni egyik kezében egy véres késsel, a másikban egy elvágott torkú, rángatózó csirkével állt a szemétdomb mellett. Eszter a rémülettől megszólalni se bírt. Hátrálni kezdett. Az ágyhoz érve ráugrott Robertre, és a fiú hajába csimpaszkodott.

 

- Megölte! Gyilkosok! - mutogatott az ablak felé. - Megölte!

Robert, mély álmából ismét kiszakítva megérezte, hogy ez nem az ő napja. Már a kakastól is frászt kapott hajnalban, de Eszter hajtépős ébresztőjéhez képest a kakas felejthető epizód volt.

- Megbolondultál? - lökte el magától a kislányt, aki azonban az ablak felé mutogatott és egyre csak azt ismételgette, hogy: "Megölte! Megölte!"

Robert kinézett. A véres csirke látványától ő is hátrahőkölt, bár ő azért sejtette, hogy a házi szárnyasok általában nem a saját kérésükre kerülnek az emberek tányérjába. "Bocsánat, lennének szívesek befalni engem, mert már nagyon unom a csipegetést! Kösz!"

- Nyugi! - mondta a húgának, aki a bátyja karjába kapaszkodva reszketett, mint kocsonya a Trabantban. Csak álltak, álltak, nem bírták a szemüket levenni az utolsókat ránduló csirkéről. És akkor Eszter hirtelen minden megértett. Ez a falu valóban egy mese. És a ház, mézeskalácsház. És ők ketten Jancsi meg Juliska, akiket meg akarnak sütni egy kemencében. Abban a kemencében, amelyben Éva anyukája, az ő nagymamája kenyeret sütött, bár nem volt pék. És Erzsike néni a vasorrú bába. Az, hogy éppenséggel nincs vasorra, nem zavarta Esztert, mert a mamájától tudta, hogy a plasztikai sebészet ma már csodákat művel.

A két gyerek hosszú ideig állt, és bámulták a szegény kis tollas állatot. A kíváncsiságtól meg az iszonyodástól csupa lúdbőr lett a hátuk.

Erzsike néni váratlanul felnézett és észrevette a két gyerekfejet az ablakban. Rájuk mosolygott és kezében a véres késsel integetni kezdett.

- Go-od mor-ning, kedveseim! Hogy aludtatok? Mit álmodtatok? 

* * * * 

Robert egy könnyed térdmozdulattal elindította Sári lovat, Eszter pedig csengő, éles hangján belekezdett az angol himnuszba. Sári ló életében először hallhatta ezt a dalt, s egyébként sem volt egy muzikális állat, de az ének ritmusára, és Robert ritmikus lábmozdulataira úgy rakosgatta a lábát, mintha ütemet számolna.

A hortobágyi aréna nézőterén először olyan csend lett, mint egy barlang mélyén. Az emberek nem hittek a fülüknek. Egy magyar csikósruhába öltöztetett kislány olyan tökéletes angolsággal énekelte a himnuszt, mintha Londonban született volna. És külön lenyűgözte őket a magyar zászló meg a brit himnusz szimbolikus párosítása. "Igen - gondolták - ebben a gyönyörű látványban egyesül Európa, ahogy összeforrnak különböző nemzetek lobogói és nemzeti dalai." Robert nem egészen erre gondolt, amikor angol zászló híján felragadta a magyart, de végül is a világon mindenki azt gondol, amit akar. Hát nem?

Az angolok turisták felpattantak, és bekapcsolódtak az énekbe. Erre a többi nemzet fiai, lányai is felálltak, ahogyan az egy himnusz megszólalásakor illik, s aki tudta, énekelte, hogy az isten, óvja meg a királynőt.

A produkció végén felzúgott a taps és alig akart abbamaradni.

A kék inges, kötényes férfi is szívből gratulált a gyerekeknek, bár nem értette, miért nem válaszolnak a kérdéseire, miért öltöznek olyan gyorsan át, s miért lovagolnak máris tovább szó nélkül. A kék inges ugyanis nem vette észre, hogy a közeli hirdetőoszlopra a lovasbemutató alatt egy fehér plakátot ragasztottak, amelyen a két gyerek fotója és egy rövid szöveg volt látható valamiféle elveszett angol gyerekekről meg egy fehér lóról...

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót