OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISKAMASZ-KAMASZ
KÖNYVRÉSZLETEK - KISKAMASZ-KAMASZ : Tükörnapló

Tükörnapló

  2017.04.07. 19:30

Írta: Vanna Cercena, fordította: Székely Éva, illusztrálta: Szegedi Katalin. Móra Könyvkiadó, 2010., 128 oldal
 
Carlotta és Caterina. Mindkét lány tizenkét éves, olasz és naplót ír. Carlotta zűrös családjáról, a hegyekben töltött vakációról, s barátnőjével váltott SMS-eiről. Caterina a sorsát megváltoztató hajóútról, a New York-i kikötőről, s az emigránsok keserű életéről.
 
(...)
2004. július 13.
Nem bírom tovább, mindenképpen meg kell néznem, mi van a fekete füzetben. Fogalmam sincs, hogy eddig miért titkoltam a dolgot a mama elől, persze, van egy kis részlet, ami nem volt szabályos: szó nélkül vettem el a kulcsokat, de azért… Szóval azt akartam, hogy nyugodt legyen a lelkiismeretem, ezért megkérdeztem, rendrakás közben elolvashatok-e valamit.

 

– Persze – válaszolta boldogan. Aztán húzódozva újra belemerült egy foltos nagy sárga fóliáns tanulmányozásába. Tudom, hogy utálja a tintafoltokat, mert elfedik az írást, nem lehet elolvasni, mi van a paca alatt.

Végre kinyitottam a füzetet. A második oldalon azzal a tökéletes írással a következő állt:

Ezt a füzetet Santin Tanító Nővér ajándékozta nekem.

A papír megsárgult, és könnyen töredezett, ezért nagyon óvatosan kell bánni vele, ahogy a mamától látom, amikor irdatlan méretű romos könyveit lapozgatja. És végre hozzákezdhettem az olvasásához:

1904. július 16.

Hihetetlen! Ha valaki meséli, nem hiszem el: száz éve júliusban kezdődik a napló! Véletlen vagy mágia?

Azért írok, mert a Tanító Nővér megkért, hogy vezessek krónikát amerikai utazásomról, nehogy elfelejtsem.

Uramisten! Száz éve… Amerikába menni!

– Carlotta… Carlotta, hozzád beszélek, süket vagy? – kiabált a mama. Ijedtemben nagyot ugrottam. – Mi az az érdekes, amitől a mobilod utálatos zenélését se hallod?
Megvetésem jeléül elhatároztam, hogy nem dugdosom a telefont, sőt nagy hangerőre állítom, most pedig meg se hallom, ha csöng! Egyébként a papa volt, valahonnan messziről hívott. Remekül vagyok, mondtam, jól szórakozom, satöbbi, satöbbi. Örültem, hogy hívott, de alig vártam, hogy letegye, és olvashassam a füzetet. Mint rendesen, panaszkodott, hogy azt ígértem, küldök sms-eket, de… a kártya ne aggasszon, majd ő feltölti…

Letettem a nagy esküt, hogy mindennap küldök üzenetet, aztán végre visszamehettem a füzetemhez. De hová lett? Tudtam, tudtam, hogy anyám magához ragadja!

– Nem mondtad, hogy találtál egy százéves naplót! – állapította meg dühösen.

Nehezen adta vissza, mintha az ő értékes irományainak egyike volna. Ötperces mosolyszünet következett. Úgy döntöttem, én kezdeményezem a kapcsolatfelvételt, és ártatlan arccal emlékeztettem, hogy megkérdeztem, elolvashatom-e az iratokat.

– Ne ravaszkodj – morgolódott. – Tudod, hogy szólnod kellett volna róla.

– Miért? Hogy ezt is átadd a polgármesternőnek? – szaladt ki a számon.

Megbotránkozva nézett rám.

– Miért, mit kéne tennem vele? – kérdezte. – Nem tudod, milyen értékes dokumentum?

És komoly arccal újra belemerült valami nyilvántartásba. Megfagyott a levegő, mintha mélyhűtőben lennénk. Éreztem, hogy elrontottam valamit.

Fogtam a füzetet, de nem bírtam rászánni magam, hogy kinyissam. Egy idő múlva mama fölpillantott, merengve rám nézett:

– Caterina Pra volt a neve Giuseppe mamájának. Itt áll – mondta.

– De hány éves volt ez a Caterina, amikor a naplót írta? – kérdeztem kíváncsian.

– Mindjárt kiszámoljuk… 1892 januárjában született. Nagyjából veled egyidős volt, tizenkét éves – felelte a mama.

Őszintén szólva én októberben leszek tizenkettő, de örülök, ha többnek néznek. Tehát pontosan száz éve írta egy olyan kislány, mint én! Mamának igaza van: a régi irományokban van valami mágikus, valami varázslatos.

– Azt hiszem, éppen úton volt Amerikába, igaz? – ez a kérdés remek ötletnek bizonyult. Így apránként megtudhattam a múlt századi kivándorlás történetét. Úgy rémlik, sokmillió ember ment el Európából, hogy szerencsét próbáljon Amerikában, köztük gyerekek is.

Közben azon töprengtem, hogyan tarthatom meg a naplót. Ahogy a mamát ismerem, egyszerűen lehetetlenség, hacsak nem lopom el, aztán külföldre menekülök vele. De lemásolni lemásolhatom! Végül is nem hosszú, csak egy füzet, és nincs minden oldal tele. Júliusban kezdődik, mint az én naplóm; szép sorban, ahogyan a magam naplóját írom, melléje másolhatom.

Minél tovább gondolkodtam rajta, annál jobb ötletnek találtam! Senkinek sincs tükörnaplója! Ráadásul száz év van a kettő közt.
(...)

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót