OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : Átváltozott gyerekek (1) - A Titanic-zsúr

Átváltozott gyerekek (1) - A Titanic-zsúr

  2013.07.09. 01:48

Írta: Szabó Borbála, illusztrálta: Rácz Nóra. Pozsonyi Pagony, 2012., 104 oldal

A szerző a főszereplő gyerekek mintha-játékán keresztül fejezetenként egy-egy meseklasszikusra (úgymint Hamupipőke, Diótörő, Jancsi és Juliska) építve alkot új történeteket.

A gyerekek gazdag fantáziájára, élénk képzeletére utal a cím is. A szereplők különböző alakokká változnak át: hol a saját családtagjaik, hol Titanic-kutatók, máskor pedig Jancsi és Juliska bőrébe bújnak.

 
A Titanic-zsúr

A modern Szabó-családban öten élnek: a rettentő elfoglalt, mulatságos és nevetséges anya, a rettentő elfoglalt, komoly és komolykodó apa, a rettentően nehéz sorsú vonatmániás Miklós, akinek el kell viselnie a kisebb testvéreit, különösen a rettentően nehéz sorsú Kamillát, akinek annyi barbija van, hogy egész színdarabokat tud előadni velük, meg a nagyon vidám, parancsolgató és mindenhova felmászó kis Tomsit.

A Titanic-zsúrban Kamilla inkább el is menekül a bátyja születésnapi mulatságából, így a fiúk, akarom mondani, a komoly, kilencéves Mérnök urak hatalmas játékot csaphatnak az anya segítségével, és eljuthatnak a Titanicra, hogy kinyomozzák a szobor rejtélyét.

 

A titokzatos levél

Miklós kilencedik születésnapjára a Mama zsúrt rendezett, amire természetesen meghívta a harmadik osztályos Mérnök Urakat. Ezek a kis mérnökök már első látásra komoly felnőtteknek tűntek: ha tehették, magázták egymást, zakóban jártak, és ki nem állhatták a lányokat. Úgyhogy Kamilla, Miklós húga aznapra el is kéredzkedett a Dédnagymamához aludni.

– Mert különben majd megint az egész zsúron engem vernek a fiúk! – mondta a Mamának, célozva a tavalyi, szuperül sikerült nyolcadik születésnapra, amikor ő volt a török, és Miklósék meg tizennégyen a magyarok. Pedig most összesen csak két vendéget kellett volna kibírnia: Kiss Barnabás és Pataki Ákos mérnök urakat. Hármuk fő profilja köztudottan a vasúttervezés (nagy ritkán egy kis hadimérnökösködés, hogy Pataki úr kedvére tegyenek). De emellett Miklósnak volt még egy nagy szenvedélye: a Titanic. Azóta, hogy tavaly megnézte a kiállítást a Mamáékkal, nagyon foglalkoztatta a hatalmas óceánjáró katasztrófája. Mindent tudott az elsüllyedés körülményeiről, hogy pontosan melyik időpillanatban tört ketté a hajótest, feltehetően hogyan értek talajt a darabjai az óceán fenekén, mikor aludt ki az áram, hányan és kik ültek az egyes mentőcsónakokban. Több Titanicról szóló könyvet is elolvasott, farsangkor pedig annak a jéghegynek öltözött, amelyik a katasztrófát okozta. A születésnapi köszöntés után finom diótortát tálalt föl a Mama. Leültette a kis uraságokat a konyhában, hadd falatozzanak – hiszen tudta jól, milyen fárasztó tervezőmunka vár még rájuk. 

– Jó! – nyammogott Miklós elismerően.

– Ínycsiklandozó! – ismerte el Kiss úr is, a bókok nagymestere.

– Utánozhatatlan. Ennyi – zárta le a témát Pataki úr.

A Mama nézte, ahogy esznek, aztán a vége felé nagy rejtélyesen így szólt.

– Miklóskám! Kaptál ám ma egy furcsa levelet, úgy tűnik, külföldről. „Nenyei Miklos Ur sajat kezebe”, ez van ráírva. Nézd csak, milyen régies papíron van! Vajon ki küldhette? Miklós átvette a borítékot.

– Lav-ren-ce Brovn Ju-ni-or Eng-land – szótagolta csodálkozva a boríték bal felső sarkában kacskaringózó betűket.

– Biztos valami agyatlan nyereményjáték – vélte Kiss úr. – Mi mindig idegrohamot kapunk ezektől anyukámmal!

Miklós kibontotta a levelet. Látta, hogy elég rossz magyarsággal, ékezetek nélkül van írva az egész – ebből is látszott, hogy tényleg igazi külföldi írta.

Segitsen, Miklosh ur, On az utolso remenjem! Oreg korom megakadalyoz benne (1917-es szuletesu vagyok), hodj szemelyesen jarjak utana bizonjos dolgoknac. De annyi information birtokomba lyutot, hodj Madjarorszagon, Budapesten, eppen az Onok lakohazaban valaki tud valamit errol a dologrol… Tobet nem segithetek. Kerem, barataival egyutt tegyek meg, amit csak tudnak – njomzzanak! Ha megtalaljak a sivemnek olly kedvesh targyat, kerem, kuldjek el cimemre, meljet levelem aljan mellekelek!

Remenjteli udvozlettel: Lawrence Brown Junior 

 

A mérnök urak egymásra néztek. Nényei úr rejtélyesen javasolta: – Irány a Titanic! Gyerünk a nagyágyba!!

Tovább>

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót