OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : Tündérbodár

Tündérbodár

  2016.05.24. 16:57

Írta: Domonyi Rita, llusztrálta: Glaser Katalin. Csimota Kiadó, 2013., 116 oldal

Részlet, melyben a két jó barát, Tündérbodár és Devevér málnaszószos párnák bűvöletében megtervezi a nyarat.

Jalos bácsi a harangvirágok mellett lakott, az öreg tölgyfa utáni első réten. Most éppen a konyhájában tevékenykedett, nagy műgonddal szorgoskodott a málnapüré felett. Minden mozdulata annak a koreográfiának a része volt, ami málnapüréből málnaszószt varázsol.

Jalos bácsi sütiremekéért sokan, sokszor, sok mindent odaadtak volna, de az erdő népe csak nagyon ritkán jutott hozzá a legfinomabb, ám rettentően munkaigényes csemegéhez. Ez évente egyszer, legfeljebb kétszer fordult elő. Az év többi részében csak a kiválasztottak juthattak málnaszószos párnához: Tündérbodár és Devevér.

A két kedves teremtés Jalos bácsi szívének nappalijában trónolt, innen nyitogattak be a konyhájába. A bácsinak nem voltak gyerekei, a két barátban meg nem született unokáit látta. (…)

 

– Jövök már, jövök! Ki az?

– Mi vagyunk!

– Épp időben érkeztetek. Ne gyertek be! – kiáltott ki Jalos bácsi. – Kint eszünk a kertben.

Napi mese: TündérbodárA fák árnyékában, a kerti gomba ülőgarnitúrán már meg volt terítve, Jalos bácsi pedig hozta magával a feltornyozott süteményestálat. A következő fél óra ünnepélyes csendben telt. (…)

– Képzeld, Jalos bácsi, nagy tervet dédelgetünk – mondta teli szájjal Devevér, aki most pár évvel idősebbnek tűnt, mert a behabzsolt tejszínhabból hófehér bajusz és szakáll formálódott az arcán.

– Nocsak.

– Mondd el, Tündérbodár, hiszen a te ötleted!

– Fesztibál – nézett fel egy málnaszószos párna mögül Tündérbodár.

– Ennél azért bővebben! – nógatta Devevér.

– Nyári besztivál.

– Jaj, Tündérbodár, ne szerénykedj már! – kiabált le Devevér egy fa tetejéről.

– Jó-jó, csak olyan nehéz begszólalni párnával a szájban – nyelt egyet Tündérbodár. Azután folytatta: – Talán még emlékszel, Jalos bácsi, tavaly nyáron nem történt semmi. Tényleg semmi. Az eső nemcsak a rendes nyári Cseresznyeevő-bajnokságot mosta el, hanem a Tavirózsa-ünnepnapnak is befellegzett. Kemény idők jártak tavaly nyáron. Az időjárás kénye-kedvére dobált minket. (…)

Egész évben arra vártunk, hogy megmutathassuk, mit érünk a cseresznyeevésben, hogy erdőnk apraja-nagyja együtt szórakozzon a Tavirózsák első nyílásának ünnepén. De a kiszámíthatatlan időjárás megfosztott minket a nyári vigasságainktól. (…) Ha azt akarjuk, hogy az idén ez ne forduljon elő – folytatta nyugodtan okfejtését Tündérbodár –, akkor két dolog közül választhatunk. Egy: kiszámíthatóvá tesszük az időjárást. Kettő: annyi programot szervezünk, hogy ha el is marad néhány, senki nem veszi észre.

– És te melyik megoldást választod? – kérdezte csillogó szemmel Jalos bácsi.

– Te, Jalos bácsi, én most nagyon őszinte leszek hozzád. Nevess ki nyugodtan, de én igenis megpróbáltam befolyásolni az időjárást az elmúlt két hétben, de nem sikerült. Rá kellett jönnöm, hogy a természet sokkal hatalmasabb, mint én.

– Akkor ezért ugráltál annyit a domb tetején!? – világosodott meg Devevér. – El akartad érni a felhőket, hogy lehúzd őket a fűbe!

– Nem. Mákból…

– És ezért dobáltál mogyorókat az égbe tegnapelőtt!

– Nem. Mákból…

– Biztosan el akartad találni a napot, hogy elbőgje magát, és esni kezdjen az eső! – kiáltotta Devevér, miközben a bokrok felé szaladt.

Nem! – szólt utána Tündérbodár. – Mákból csörgőt csináltam – fordult Jalos bácsi felé –, vagyis mákgubóval csörögtem hajnali ötkor a kertben. És arra kértem a természetet, hogy küldjön szelet. De a harmatos fűben tüsszögni kezdtem, biztos ez is közrejátszott abban, hogy nem támadt fel a szél. Meg verset írtam a természethez, amit utána megzenésítettem. Ebben is szelet kértem. Ezt is elénekeltem néhányszor, ezt olyan reggel fél nyolc és nyolc között, de igazából erre sem történt semmi. Csak megint tüsszögni kezdtem. És amikor az esőtáncom sem hozott eredményt, na, akkor úgy döntöttem, hogy megszervezem a fesztivált.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót