OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : Varjúdombi mesék

Varjúdombi mesék

Tarbay Ede  2016.06.15. 15:00

KALÓZMESE

Egy vén kalóz (mindig mogorva, morcos,
fél lába fából, tüskés haja kócos),
ki egykor régen, árbocos Kormoránján
keresztül-kasul járta a világot,
most öregsége terhével a vállán
naphosszat ült a bárkáján, s pipázott.

 

Egy papagája volt, egy tiritarka,
amolyan fecsegő, mindenlébe-fajta,
hol vállán ült, hol karján, hol előtte,
örökké izgett-mozgott, kapkodott,
és éles volt és hegyes volt a csőre,
és csudaszép sok szitkokat tudott:

 
 
ilyesmiket, hogy „ess naponta hasra!”
„ragadj szurokba! mossák meg a füled!”
és nem száradt ki sohasem a torka,
pedig beszélt, beszélt épp eleget.

 
E vén kalóz (mindig mogorva, morcos,
fél lába fából, tüskés haja kócos),
mint mondtam volt, csak üldögélt, pipázott,
és eltűnődött néha-néha sorsán,
mert furcsa módon társaságra vágyott,
kiváltképp sok-sok hosszú esti órán.

 
„Az emberek kerülnek,
még a kutya se jár erre.
A magamfajta annak se örülhet,
hogy él, hisz így a hal él, partra lökve.
Senki se jön, se ija, se fia,
akivel erről-arról elbeszélnék,
ki elmesélné, kinek mi baja,
csak vendég jönne, várnék bármifélét.”
De hogy hogyan tegyen szert jó barátra,
nem tudta ő sem, sem a papagája.

 
E vén kalóz (mindig mogorva, morcos,
fél lába fából, tüskés haja kócos),
végtére is, hogy írt keressen
bajára, kipp-kopp, végigment a bárkán,
és el is hagyta kis hajóját csendben,
a papagájjal, társával a vállán.

 
Elsőnek a nagyhírű varázslót
kereste fel pókhálós odújában,
remélte, hátha tőle kap tanácsot,
segíthet rajta szörnyű nagy bajában.
A vén kalóz, mint illik, köszöntötte,
kalózkendőjét levéve, gyűrögetve,
és elpanaszolta, hogy s mint, mi a baj:
s azt mondta végül: „Haj, hajaj, hajaj,
nem dugja be az orrát hozzám soha senki,
kártyáznék néha, s nincs miért, kivel.
Szomorú ám egyedül ülni, enni,
s a sok kalandom kinek mondjam el?”

 
A nagyhírű varázsló hümmögött,
csinált sokféle hókuszt-pókuszt,
míg körözött az üst fölött,
motyogott mindent: Kneipet, Paracelzuszt,
de mert a tűznek bűze, füstje lett,
a jó tanács is nyomban füstbe ment.

 
Egy boszorkány is lakott a közelben,
rozsdás vasorrával, szép szerényen, csöndben,
s a hosszú panaszt ő is meghallgatta,
de mert tanácsot adni nem tudott,
mindhiába nyaggatta-faggatta,
így dünnyögött: „Bizony, bizony no, nagy titok” -
s folytatta: „Ejnye!” Aztán: „Lárifári”,
és végül azt, hogy „várni, kérem, várni...”

 
A vén kalóz (mindig mogorva, morcos,
fél lába fából, tüskés haja kócos),
a boszorkánynak köszönve tanácsát,
- az asztalán téve fizetségül
egy mazsolával dagasztott kalácskát -
tanácstalan ballagott el végül.

 
„No most hová és merre?
Ki mondhat nékem bölcset?”
Így pöfögött, szavát szavába öltve,
míg papagája végül - ő volt a legbölcsebb! -
szép tiritarka szárnyait kitárta,
és huss, repült is már a nagyvilágba.
A vén kalóz hiába próbált - kipp-kopp - utána futni,
túlontúl régen volt már fürge úrfi,
így papagája nélkül ment vissza a partra.
Az emberek, kik útja közben látták,
mind-mind megálltak, s faggatták a bátyát,
miért oly felhős, bánatos az arca?
 
„Ó, hogyne lennék szomorú, hiszen
nincsen már társam senki, semmi sem,
se jó barát, se cimbora, egyéb,
unoka, gyerek, kendős feleség,
és nincsen már beszédes papagájom,
pedig de szépen mondta: »Ess szurokba nyáron!«”

 
Az emberek, hogy bánatát megosszák,
csapatostul nyomban felkeresték,
kártyáztak vele, mindig pártját fogták,
sok vidámsággal így teltek az esték.
Eljöttek hozzá mind látogatóba
a molnár, a pék, a csősz, pedig azóta
a tiritarka madár is megkerült,
hiszen csak cselből repült szegény pára
egy terebélyes és jó magas fára,
ahol - először életében - csendben ült,
és várta, hogyan kötődik a bajban
sok jó barátság, immár bonthatatlan.
 


 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót