OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : Pipogya és a Városvédő Szent

Pipogya és a Városvédő Szent

  2016.06.17. 11:54

Írta: Bátky András, illusztrálta: Gyöngyösi Adrienn. Pozsonyi Pagony, 2012., 96 oldal
 
Bátky András meseregénye az Aranyvackor pályázaton tűnt fel, majd Gyöngyösi Adrienn rajzaival könyvvé alakult.

Pipogya_aranykaPipogya, a budapesti medve című könyvnek a második része Pipogya és a Városvédő Szent címmel. Most ebbe a kötetbe engedünk belepillantani - bár a részletből a történetre nem derül fény, de egy-két dologról mégis értesülhet, aki ismeri már a VEST-et azaz Medve Alfonzt, Oroszlán Gézát, Tigris Oszkárt, Annát, Esztert és Tomit. 

Pipogya kalandjainak második részében Aranykának kevés szerep jut, de a VEST (Vadállat Ember Segítő Társaság, esetleg Városi Eső Sanyarú Tél) komoly kihívások elé néz: barátságuk és nyugodt életük a tét.
 
A láthatatlanság megőrzése a cél, de nem mindenki előtt. A meseregény konfliktushelyzete a jó és rossz egyáltalán nem egyértelmű szétválaszthatóságában rejlik.
 
Részlet a meseregényből

 

 


Pipogya_amulettek– Én süti formájú medált fogok kérni – ábrándozott a várlift felé mentükben Tigris Oszkár.

– Csak aztán bele ne törjön a fogad – dünnyögte Pipogya.

– Szerintetek lehet könyv formájút is? – kérdezte Oroszlán Géza.

– Inkább könyvespolc alakút Gézám – mondta Pipogya. – Legalább lesz hová letenned az éppen olvasott könyveket, amíg valami hőstettet hajtasz végre.

– Pipogya, te mostanában még a megszokottnál is undokabb vagy – mondta Oroszlán Géza. – Ki hozott ki ennyire a sodrodból?

– Senki – felelte Pipogya, és kifejezetten örült, hogy a további kérdésektől megmentette Tomiék csatlakozása.

A várlift bejáratánál meglepetés fogadta a társaságot. A szabad bejárást méretes elektronikus biztonsági kapu állta el, mellette a kezelője, egyenruhás, hatalmas bajuszba öltözött morcképű ember.

Tomi, Anna és Eszter illedelmesen köszöntek, amit az őr némi bajusztáncoltatással viszonzott. Amikor azonban a gyerekek, persze láthatatlan vadállatbarátaikkal együtt, keresztül mentek a kapun, a szerkezet irtózatos csilingelésbe kezdett.

– Kutyát a felvonóba vinni szigorúan tilos! – mondta meglepően magas hangon a morc képű őr.

– Kutyát? – böffent ki a nevetés Eszterből. – Kérem szépen, őr úr, egyetlen apró, jelentéktelen kutya sincs velünk.

– Macskát se – fisztulázta az őr.

– De hát nekünk se kutyánk, se macskánk – tárta szét a kezét Anna.

– A bioelektromásságot felismerő telepített térerőmérő készülék meg azt mondja, hogy deigen! – mondta egyre emelkedőbb hangon az őr, és határozott kézmozdulatokkal visszaterelte a társaságot. – Na, most egyenként!

Tomi, Anna, majd végül Eszter is átmentek a kapun, de a szerkezet mindannyiszor néma maradt.

– Mégeccer! – vezényelt a bajuszos, mint aki nem hagyja csak úgy, hogy túljárjanak az eszén, holmi állattartók.

A három gyerek jólnevelten engedelmeskedett, és még kétszer ide-oda mentek a kapun, ami azonban meg se nyikkant. Pipogya, Tigris Oszkár és Oroszlán Géza, akikre első áthaladásukkor megcsörrent a készülék, vihogás visszafojtva álltak a lift előtt, és figyelték az egyre jobban mérgesedő őrt.

– Ez nem lehet – vakarta a sapkája helyét az őr, amikor a kapu sokadszorra is néma maradt.

Azzal, mintegy ellenőrzésképpen ő maga is átlépett a kapun. Tigris Oszkárnak több se kellett, lendületet véve pont akkor szökkent át ő is a kapu alatt, amikor az őr átszuszogott azon. A kapu rémes csilingelésbe kezdett. Az őr próbából ide-oda lépett néhányszor, és a kapu minden egyes sasszé után csörrentett. Persze azért, mert a pukkadozó Tigris Oszkár, láthatatlanságát maximálisan kihasználva, vele együtt lépett ki és be. Az őr teljesen megzavarodva elkezdte levenni magáról az egyenruhát, és minden egyes darabot megtapogatva, kirázva jött-ment keresztül a kapun, keresve az elbújt állatot.

– Hát, akkor mi mennénk is – intett búcsút a liftbe lépve Tomi az őrnek, aki addigra egy szál bajuszban és hosszú szárú alsógatyában állt a bejáratnál. Ahogy becsukódott a lift ajtaja, az egész társaságból kirobbant a nevetés.

– Teljesen elfelejtettem, milyen viccesek tudnak lenni az emberek, amikor hirtelen a saját buta szabályaikkal kell farkasszemet nézniük – mondta Tigris Oszkár és két mancsával hatalmas lelógó bajuszt formált tigrisképére.

Aranykánál süteményillat helyett inkább puskaporos levegő fogadta őket. A puha párnákkal teleszórt nappali üres volt, egyetlen halom alól sem kandikált ki manófül, vagy manóláb. Csak abból tudták, hogy Aranyka itthon van, hogy a lakás többi helységéből csörömpölő pakolászás hangja hallatszott.

– Hahó – bátortalankodott Anna. – Lehet, hogy rosszkor jöttünk?

– Nem – dugta be egy pillanatra Aranyka az arcát az egyik ajtón, de abban a pillanatban már el is tűnt megint.

A Vest tagjai egymásra néztek, de aztán jobb a békesség alapon inkább szót se szólva leültek, ki hová tudott. Tigris Oszkár volt az egyetlen, aki állva maradt, és halkan dünnyögött maga elé.

– Nagyon nagy lehet a baj – bólogatott hozzá. – Még sütit se sütött. Itt a világvége.

– Oszkár, ne jósolgass sütiből! – tett az asztalra egy kis tálca mákos bejglit a semmiből előreppenő manó. – Most az egyszer se a világnak, se nektek nincs félnivalótok.

– Ez megnyugtató – húzódott közelebb a bejglihez Tigris Oszkár, és nem lehetett tudni a világ sorsára, vagy a felbukkant sütire gondol.

– Mi a baj, Aranyka? – kérdezte Pipogya.

– Utazom – zöttyent le elkeseredetten a párnaszélre Aranyka.

– Hová? Mennyi időre? Ki süti addig a sütiket? – záporoztak elő a kérdések Tigris Oszkárból.

– Ne is törődj vele – legyintett a tigrisre Tomi, Aranykára nézve. – Szóval, mi a baj?

- Új-Zélandra megyek – mondta Aranyka teljesen nekikeseredve. […]

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót