OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : Most én olvasok! Finy Petra sorozata 3. Milu az indiánok közöt

Most én olvasok! Finy Petra sorozata 3. Milu az indiánok közöt

  2016.12.20. 21:02

Milu az indiánok között - Most én olvasok! 3.Írta: Finy Petra
Illusztrálta: Pásztohy Panka
Kiadó: Pozsonyi Pagony Kft, 2016
Oldalszám: 48
 
 
Artúr bácsi indiánnak képzeli magát 

Milu és Kamilla alig várták a hétvégét. Mostanában mindig Artúr bácsinál találkoztak szombatonként. Buci és Bátor már a kapuban toporogtak.

– Szia! Nem tudod, ma hová utazunk? – üdvözölte Milu a kislányt.

– Fogalmam sincs. De képzeld, a sulival voltunk íjászbemutatón. Én is lőhettem nyíllal, és csak nekem sikerült eltalálnom a táblát.

 

– Ezek szerint sok gyereknek kellene szemüveg az osztályotokból  – kuncogott Milu.

– Buta! – lökte oldalba Kamilla. – Inkább én vagyok nagyon ügyes!

Ezen vigyorogtak még, amikor benyitottak a régi kastély kapuján. Meghúzták a bejárati ajtó előtti kapucsengőt, ami egy színes tollakkal díszített madzag volt. Mintha Artúr bácsi egy indián fejdíszt akasztott volna fel.

– Az öreg indiánnak képzeli magát? – csodálkozott Milu.

Amikor a régi kacatokkal és kincsekkel teli előszobán baktattak végig, furcsa hangra lettek figyelmesek. Artúr bácsi kiabált. Nem is, inkább rikoltozott! De olyan különös módon, mint az indiánok.

– Szerintem azt hiszi, a sziú harcosok között van – súgta Kamilla a fiúnak.

Beértek a nappaliba. A kislány bizony nem tévedett sokat, Artúr bácsi arcán harci csíkok virítottak.

Ekkor észrevette a gyerekeket:
– Á, de jó, hogy jöttök! Ha egy kicsit késtek, még én utaztam volna el helyettetek.

– De hová, Artúr bácsi?

Milu közben a bácsi nadrágját méregette. Ezúttal nem pizsamagatya volt rajta, hanem rojtos indiánnadrág. Persze a lovagi páncélmellény most sem maradhatott el.

– Hát hova máshova, mint az indiánokhoz! Imádtam hozzájuk utazni, és persze ők is imádtak engem! – és Artúr bácsi indián harci kiáltást hallatott.

Artúr bácsi ekkor kotorászni kezdett egy díszes ládában, majd egy hatalmas, tollas fejdíszt kapott elő belőle. A fejére rakta. Büszkén feszített benne.

– Medvepinty volt az indián nevem – dicsekedett vele.
– Nem zebrapinty? Medvepinty tudtommal nem létezik – okoskodott Kamilla.

– Dehogynem, én vagyok az. Úgy harcolok, mint egy medve. És úgy csivitelek, mint egy pinty. De most ne rólam beszéljünk! Hiszen ti utaztok az indiánokhoz.

A lány ismét csak tudálékoskodott:
– Már megbocsáss, Artúr bácsi, de elég sok indiántörzs létezik. Mégis melyikhez fogunk utazni?

– Melyikhez, melyikhez? Hát amelyik bajban van, természetesen ahhoz!

– Artúr bácsi, tudnál egy kicsit pontosítani?

– Persze, persze. Ja, még nem említettem? A dakota indiánokhoz fogtok menni, akiket sokan csak sziúknak hívnak.

Most Milu szeme csillant fel:
– Dakoták? Akkor a mai Amerika Dél-Dakota államának területére kell utaznunk.

– Pontosan, Milu. A dakotákat ugyanis megtámadta a krí törzs. A törzsi háborúk sajnos gyakoriak voltak, de ez a krí törzsfőnök kifejezetten aljas. Nagyon gonosz dologra készül. A törzs összes wigwamját fel akarja égetni. Asszonyokkal, gyerekekkel együtt.

– Mi is az a wigwam? – kérdezte Milu.

– Az indiánok sátra – magyarázta Kamilla.

Kamilla nem akart tovább várni.

– Siessünk Amerikába, ha ez a törzs ilyen nagy bajban van!

– Egyetértek, ne húzzuk az időt! – türelmetlenkedett Milu is.

– Mindenkinek megvan az aranytallérja, ami vész esetén karddá változik? – aggodalmaskodott Artúr bácsi.

– Arrafelé veszélyes ám, én csak tudom, egyszer még a kalapomat is kilyukasztották nyílvesszővel!

A két gyerek bólintott, aztán odaléptek Bucihoz és Bátorhoz.

A cica és a kutya addigra már átalakultak sárkánnyá: kék füstöt eregettek az orrlukaikon. Milu felmászott Bátor hátára, Kamilla Bucira ült. A kisfiú így kiáltott:

– Irány Amerika az 1700-as években!

Azzal a kék füst örvényleni kezdett a két sárkányháton lovagló gyerek körül. Majd teljesen betakarta őket, és elröpítette őket térben és időben.

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót