OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : A hintarabló

A hintarabló

  2017.03.01. 00:57

Írta: Both Gabi,illusztrálta: Maros Krisztina. Pozsonyi Pagony Kft, 2012., 64 oldal
 
A hintarablóLilipótvárosban a hétköznapi utcákon beszélő kutyákkal, cipőtündérekkel, időrablógéppel és hintarablóval találkoznak a gyerekek. Persze ők ezen cseppet sem csodálkoznak, hiszen mi sem természetesebb gyerekfejjel, minthogy mesés lények népesítik be a várost.
Szia! Te meg én most Lilipótvárosban járunk.

Hogy hol van Lilipótváros? Közelebb, mint gondolnád. Talán te is épp ott élsz, csak még nem vetted észre, hogy a szobrok beszélnek körülötted és a szökőkút alatt koboldok laknak. Ha belesétálsz ebbe a könyvbe, veled is minden megtörténhet, csakúgy, mint a benne szereplőkkel.

Ismerkedj meg Bíborkával, aki nagyon bátor kislány, Bársonykával, aki imád cigánykerekezni, meg Babocskával, aki igazán lovagias kisfiú. Találkozhatsz egy Babett nevű beszélő szoborlánnyal, egy gazdátlan kutyával, néhány elkóborolt cipővel, egy orrontó manóval, egy időrablógéppel és még sok mesebeli figurával. Tarts velem, olvassunk együtt!

 

Kicsoda
 
Amikor csütörtök délután a gyerekek elindultak a park felé, a Köszgéza utcában megláttak egy sovány és űzött kutyát, aki fülét-farkát behúzva próbálta láthatatlanná tenni magát. De az utcán nehéz elbújni, úgyhogy a testvérek egymás szavába vágva rögtön kiabálni kezdtek:

- Anya, anya, nézd, ott egy gazdátlan kutya, vigyük haza! – lelkesedett Bíborka.

- Adjunk neki enni! – könyörgött Bársonyka.

- Olyan régóta szeretnék kutyát! – rimánkodott Babocska

- Szó sem lehet róla! Így is olyanok vagytok néha, mint egy zsák bolha. Az kellene még csak, hogy egy igazi bolhás kutyát is hazavigyünk!

- Nézd, milyen szomorú a szeme! – esdekelt Bíborka.

- Van szíved itt hagyni egy ártatlan állatot? – próbált anya lelkére hatni Babocska.

- Szinte megszólal, olyan értelmes a tekintete! – áradozott Bársonyka.

- Mi az, hogy szinte? – háborodott fel a kutya. – Tök jól tudok emberül, csak nem értek minden szót!

- Hát te meg kicsoda vagy? – kérdezték az elképedt testvérek.

- Igen, én Kicsoda vagyok!

- Nem azt mondtam, hogy Kicsoda vagy, hanem azt kérdeztem, hogy kicsoda vagy? – nevetett Bíborka.

- Mondom, hogy Kicsoda vagyok! – válaszolt a kutya.

- Az a neved, hogy Kicsoda? – kerekedett el Bársonyka szeme.

- Miért, ki a csoda lehetne még itt rajtam kívül, akit Kicsodának neveznek? – nézett körül gyanakodva a sovány kutya.

- És hogy kerültél a Köszgéza utcába? – tudakolta anya.

- Micsoda? Kicsoda az a Köszgéza? – ugrott hatalmasat az eb.

- Ez a neve az utcának, ne félj, nem harap! – nyugtatta Babocska, aki eddig tátott szájjal bámulta a beszélő kutyát.

- Akkor jó, mert különben visszaharaptam volna! – húzta fel az ínyét Kicsoda.

- Szóval, hogy kerültél ide? – érdeklődött Bíborka.

- Sajnos csak azt tudom, hogy Kicsoda a nevem, jól értek emberül, és eléggé éhes vagyok. Viszont fogalmam sincs,hogy kerültem ide, és arról sem, hol van az az itt.

- Ez itt Lilipótváros, ahol minden megtörténhet, még az is, hogy meghívunk

uzsonnára – könyörült meg anya a kivert kutyán.

A gyerekek örömujjongásban törtek ki.

- De aztán meg kell keresnünk a gazdádat, nem maradhatsz nálunk! – hűtötte le a kedélyeket.

- Kiskutya koromban volt gazdám, csak már nem emlékszem rá szomorodott el Kicsoda.

- Akkor honnan tudod a nevedet? – faggatta tovább a kutyát Bíborka.

- Mindig azt kérdezték az emberek, amikor megláttak, hogy kicsoda vagyok, úgyhogy elneveztem magam Kicsodának!

k

- Menjünk föl a lakásba – mondta anya -, majd ott beszélgetünk Kicsodával!

- Én nem lifttel megyek! – kiabált Bársonyka, és elkezdett fölfelé futni a lépcsőn.

- Én se megyek iiizével! Mifttel – szólt Kicsoda.

- Nem mift, hanem lift – nevetett anya.

- Mi az a lift?

- A lift köti össze az eget a földdel – válaszolt fellengzősen Bíborka.

- Á, dehogy, csak fölvisz az ötödikre – hűtötte le Babocska.

- Inkább induljunk, ha olyan éhes vagy – zárta le a vitát anya.

- Jó, de én nem lépek be ebbe a szekrénybe – nézett bizalmatlanul a liftbe Kicsoda.

- Akkor Bíborka fölkísér a lépcsőn, nehogy elvessz útközben! – oldotta meg anya a helyzetet.

- Lépcső? Az meg micsoda?

- A lépcső is fölvisz, meg a lift is. Melyiket választod? – türelmetlenkedett Bíborka.

- Egyiket se! Inkább éhen halok! – dacolt Kicsoda.

- Akkor fölviszlek az ölemben – enyhült meg Bíborka.

Jó sokáig tartott, amíg fölértek az ötödikre. Bíborkának azonnal le kellett ülnie.

- Kicsoda, gyere, itt a kanapé!

- Micsoda az a kanapé? Én istenuccse beleharapok, ha idejön az a hogyishívják!

- A kanapé nem tud járni, rá lehet ülni, nézd csak! – és még egyszer lehuppant.

- Ülni szeretek – nyugodott meg Kicsoda.

Mindannyian ittak egy kis vizet, és várták az uzsonnát.

- Anya, ugye itt maradhat Kicsoda? Nézd, mennyire illik a kanapéhoz! – próbálkozott Babocska.

- Az kellene még, hogy ebben a bútorraktárban legyen egy kutya is!

- Micsoda? Mi az a bútorraktár? – fortyant fel a kutya. – Oda nem megyek, az biztosan valami rettenetes rémség! - Ezen jót nevettek, majd anya unszolására asztalhoz ültek. Kicsoda másodpercek alatt felfalta az uzsonnára tálalt szafaládét, és szomorú szemmel bámulta a gyerekeket.

− Kicsoda, nem illik kunyerálni az asztalnál, viselkedhetnél egy kicsitelegánsabban is − korholta anya.

− Elefántabban? Hát jó, akkor hangosan trombitálok! − mondta Kicsoda, majd csaholni kezdett, mert trombitálni nem tudott.

− Nem elefántabban, hanem elegánsabban! − kiabálták a gyerekek.

− Ezek szerint ez azt jelenti, hogy ne ugassak bele mindenbe? − vonta le a következtetést Kicsoda.

k

Azért suttyomban mindenkitől kapott valami ennivalót, sőt, amikor anya azt hitte, senki sem látja, titokban Kicsoda szájába tömött egy háztartási kekszet is.

Kicsoda szinte megszédült a mennyei eledeltől, a háztartási keksz megbabonázta. Eszébe jutott, hogy kiskutya korában, amikor még volt gazdája, ezt ette a legszívesebben.

− Még! − szólt halkan.

− Ez lesz az utolsó − suttogta anya.

− Még egyet! − kérte elfúló hangon Kicsoda, aki egyre tisztábban emlékezett elfelejtett életére.

− Tényleg ez az utolsó!

De azért útravalóul anya a zsebébe tett néhány kekszet.

Kicsoda lefelé menet már hajlandó volt beszállni a liftbe. Maga sem értette miért, de a keksz elropogtatása óta reménykedni kezdett abban, hogy megtalálja a gazdáját. A többiek kedvetlenül baktattak a park felé.

− Ugye, tudod, hogy kutyáknak nem szabad bemenni a Szépkislány parkba? − kérdezte Babocska a kutyát.

− Á, nem számít, majd megvárlak benneteket. Az utcán sajnos otthon vagyok! − válaszolt Kicsoda.

− Elmegyünk Babetthez, ő biztosan segít! − vigasztalta Bíborka a letört társaságot.

k

Amikor Babett meglátta Kicsodát, azonnal kiáltozni kezdett.

- Győri bácsi, Győri bácsi, jöjjöd ki gyorsad, itt bad Keksz! Dagyon begdőtt, de ezer kutya közül is begisberdéb a kudkori farkáról!

Az iskola portása kifutott a fülkéből, és ő is rögtön felismerte Kekszet, aki egy évvel ezelőtt rejtélyes körülmények között tűnt el.

- Keksz! Drága kiskutyám, gyere ide, hadd gyömöszöljelek meg!

Gazda és kutyája úgy egymásba gabalyodott, hogy nem lehetett látni, hol kezdődik a kutya, és hol ér véget az ember. Kicsoda, azaz Keksz, nem szólalt meg, nem volt már szüksége rá, hiszen Győri bácsival szavak nélkül is megértették egymást. Babett is angyali arccal mosolygott, mert Keksz kiskutya korában nagyon sokszor feküdt az ölében, és most, miután a gazdája alaposan meglapogatta, azonnal felkucorodott hozzá, és elnyomta az álom.

Bíborkáék nem akartak zavarni, csak cinkosan összenéztek Babettel, és elindultak a park felé. Mindenki, aki látta a sétáló társaságot, sóvárogva bámult utánuk: “Nézzétek, ott lebeg egy csapat boldogság!”

 

<<VISSZA A KISISKOLKÁS OLDALRA

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót