OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : Kockacukor lovassuli

Kockacukor lovassuli

  2017.04.09. 02:26

6-8 éveseknek
Kockacukor lovassuliÍrta: Vadadi Andfreienn
Illusztrálta: Kőszeghy Csilla
Kiadó: Pozsonyi Pgony, 2017
Oldalszám: 120

Te is imádod a lovakat? Vagy inkább szorongsz tőlük, mert azért egy kicsit hatalmasan ijesztőek? Barátkozz meg velük, olvasd el Vadadi Adrienn legújabb mesekönyvét, melynek két főszereplője, Lópaci és Csuti.

Barátságuk kapcsán rengeteget megtudhatsz a lovakról, a lovaglás alapjairól, és arról, hogy mire gondol és hogyan beszél(!) egy ló a Kockacukor lovassuliban!

Első fejezet - Megismerkedem Lópacival

 

Ma megismertem a világ legeslegszebb lovát! kock

Lópacit. Palibácsi, az istállómester azt mondta, hogy Rárónak hívják, de én inkább Lópacinak neveztem el. Mert amikor megálltam előtte, olyan vicces képet vágott! Egyáltalán nem Rárósat.
Kikerekítette a szemét, fújtatott az orrával, rágott a fogával, kapart a lábával. Még a földre is lefeküdt, hogy a szalmában meghemperegjen. Csak azért, hogy megnevettessen!

Amúgy nekem is van rendes nevem, Csenge, de mégis mindenki Csutinak hív a copfjaim miatt!

Lópaci a legcukibb lovacska, akit életemben láttam. Van az istállóban sok más ló is, de én őt választottam. Pali bácsi,az istállómester is őt ajánlotta, azt mondta, itt az istállóban

Lópaci a legnyugodtabb ló.

Szeptemberig minden nap Lópacin fogok majd lovagolni,mert anyuval a nagymamámnál nyaralunk egész nyáron.

Apu is itt nyaral, de csak a hétvégéken, mert hétfőtől péntekig a városban dolgozik. Én pedig hétfőtől péntekig a lovardába fogok dolgozni, segítek Pali bácsinak mindenben, amiben csak kell.

Lópacival akkor barátkoztunk össze, amikor Pali bácsi kettesben hagyott minket.

– Nekem most dolgom van, ki kell vinnem a többi lovat a karámba – mondta.

– De te maradj nyugodtan! Beszélj hozzá, hogy megismerje a hangodat!

Így aztán maradtam. Töviről hegyire elmeséltem Lópacinak mindent. Azt, hogy már majdnem hétéves vagyok, és a szép bizonyítványom mellé még könyvet is kaptam az igazgató bácsitól. Meg hogy Kincső a legjobb barátom, amúgy ô volt a padtársam is, csak a tanító néni elültette mellőlem, mert annyit beszélt, hogy nem hagyott figyelni. És hogy utálom a Bendit, mert folyton piszkálódik. Egész órán húzogatja a hajam, és egyszer még azt is mondta rám, hogy okostojás vagyok. Csakis azért, mert egyedül én jelentkeztem, amikor a tanító néni megkérdezte, hogy ki szeretne plusz piros csillagért bent maradni szünetben elmagyarázni Bendinek a tízes átlépést.

Azt is elmeséltem Lópacinak, hogy járok művészi tornára meg furulyára, és hogy volt is már fellépésem mind a kettőből. Mondjuk nem sikerült túl jól, mert épp meg voltam fázva, úgyhogy hiába fújtam, fújtam, alig jöttek ki rajta a hangok. Aztán közelebb hajoltam hozzá, hogy senki meg ne hallja:

– Képzeld, én még sosem ültem ilyen nagy lovon, mint te vagy. Csak egyszer pónin a Balatonon, de a póni is nagyon cuki volt, Szandinak hívták.

Na, megint jött egy új gyerek! Egek ura! Kezdődhet az egész elölről.

„Ez a füle, ez a farka, ez a sörénye, ezek itt a lábai. De vigyázz, ne állj a háta mögé, mert rúg! Jaj, nem azért, mert
mérges. Dehogy mérges! Ez a ló a világ legszelídebb lovacskája! Csak tudod, a lovak félős állatok, bármitől megijedhetnek,és ha megijednek, rúgnak. Ezért nem szabad a hátuk mögé állni.”

Félős állatok. Persze! Mondjuk más lovak félősek is, de nem én! Én, kérem, iskolázott ló vagyok, a javából. Ami azt jelenti, nem tojok be mindenféle csip-csup dologtól.

Amikor Pali bá behozta az istállóba az új gyereket, próbáltam jó randa képet vágni, hátha nem én tetszem meg neki.

De minden hiába, mégis engem választott. Miért mindig engem választanak? Hát nincs ezen a földön rajtam kívül másik négylábú? Ráadásul be sem áll a szája! És ami mindennek a teteje, elnevezett Lópacinak. Most ló vagy paci? Milyen név már ez! Ja, meg hogy ült már ő lovon, ami pont olyan cuki volt, mint én. Egy pónin! Hát hogyan lehet engem összehasonlítani egy pónival? Hogyan?

 

<<VISSZA A KISISKOLÁS OLDALRA

VISSZA A NYÁRI OLVASMÁNYOKHOZ

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót