OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : Pötyi és Pepita nyomoz (3) Az Álszakáll

Pötyi és Pepita nyomoz (3) Az Álszakáll

  2017.08.04. 11:18

Írta: Kertész Edina, illusztrálta: Horváth Mónika. Naphegy Kiadó, 2014.
 
Az álszakállAz állatkert igazgatója, Ormányosi Bonifác nem ura a helyzetnek. Így hát Pötyi és Pepita újra nyomozásba kezdenek, ezúttal barátaikkal, Galuskával, Bódoggal és Deák Fecóval együtt. A csapatból persze nem hiányozhat Hercig, a kutya, és Sztepó, a póni sem.
 
4. fejezet: Ormányosi úr rossz napja

Az állatkert igazgatója, Ormányosi Bonifác reggel, mikor felébredt, még nem sejtette, hogy ez a mostani lesz élete legrosszabb napja. Sőt, meglehetősen derűsen indult a reggele. A tejeskávé pont annyira volt langyos, amilyennek szerette, és a felesége frissen sütött kifliket tett elé, házi készítésű, aranyló baracklekvár és friss vaj társaságában. Mivel nem volt gyerekük, a felesége Bonifác úr kényeztetésére fordította minden energiáját, aki viszont az állatokat tekintette fogadott gyermekeinek.

Igazán szerencsésnek mondhatta magát a munkája miatt. Népes állatsereglet vette körül minden egyes nap.

 

Egyetlen dolog árnyékolta be a kedélyét: amióta a város szélén felépült a csupa csillogó üveg pláza, és megnyitotta kapuit a vérszomjas hüllőket bemutató terrárium, az állatkert közönsége átpárolt oda. A terráriumnak volt egy cápája is, és azt tényleg nehéz lett volna felülmúlni.

Ám Bonifác úr bizakodó volt. Éppen tárgyalásokat folytatott egy külföldi állatkert igazgatójával, aki hajlandónak mutatkozott átengedni néhány ártalmatlan, de nagyon veszélyesnek tűnő gyíkot. Ezzel bizonyára sikerül majd visszacsábítani a látogatókat.

Miután Bonifác úr jóízűen elfogyasztotta a reggelijét és belepillantott a reggeli lapokba, lesöpörte a morzsákat terebélyes pocakjáról – hiába, a házikoszt az házikoszt –, csókot nyomott felesége arcára, és derűsen fütyörészve indult a csupán néhány saroknyira lévő állatkertbe.

Út közben gondolatban sorra vette napi teendőit. Megnézni a tatu-ikreket. Gondoskodni csokoládé-szállítmányról a gibbonok és tamarinok számára. Ellenőrizni, hogy az újszülött szitatunga jól érzi-e magát.

Hanem amikor megpillantotta az állatok éppen felé vágtató áradatát, torkán akadt a füttyszó. Az állatok nem kifejezetten tekintélytisztelőek. Ha azok lennének, bizonyára nem gázolnának át az állatkert igazgatóján. Ám a majmok, a kacsák, sőt még a flamingók is fittyet hánytak a ténynek, hogy magával az igazgatóval találkoztak, és habozás nélkül rátiportak a lábára, röptükben orron legyintették, sőt, az egyik szemtelen kacsa vette a bátorságot, és zöldes ürüléket pottyantott az igazgató frissen tisztított zakójának jobb vállára.

Az igazgató némán hápogott.

– Hogy a.... – kezdte volna mondani, ám egy megkésett és halálra vált mormotakölyök ebben a pillanatban felfutott a lába szárán, és zekéjének zsebébe bújt.

– Jól van, jól van, semmi pánik – paskolta meg Bonifác úr a megriadt jószágot, és megpróbálta összeszedni a gondolatait. Az állatállomány szemmel láthatólag épp az imént megfogyatkozott. Ez nem jó jel, semmi esetre sem az. Haladéktalanul intézkednie kell.

– És éppen itt van az állatkert igazgatója! Igazgató úr, mivel tudja magyarázni azt a tényt, hogy városunkat ellepték a veszélyes vadállatok? – hadarta valaki, és Bonifác úr meglepődve tapasztalta, hogy egy mikrofont dugnak az orra elé.

– Én, nos, valójában...

– Pontosan ki tehető felelőssé a helyzetért, amely a lakosságot veszélyezteti, Orrlyukasi úr? – vágott a szavába a szemüveges, szigorú tekintetű riporter, és intett a kamerásnak, hogy fókuszáljon rá az igazgatóra.

– Valójában Ormányosi a nevem… – nyögte az igazgató. – Nos, én…

– Értem, tehát önt terheli a felelősség. Miközben odakint, a nyári forróságban katlanként égő városban vadállatok szedik prédáikat, ön mindeközben az árnyas sétányokon andalog. Pontosan milyen intézkedéseket tettek a veszélyes hordák megfékezésére?

– Kérem, szó sincs veszélyes hordákról… – ellenkezett Bonifác úr.

– Azt állítja, hogy a két oroszlán, amely kisvárosunk utcáin szedi áldozatait, nem veszélyes? – érdeklődött hűvösen a riporter.

– Két oroszlán? Hogy áldozatokat szedne? Nos, én igazán nem hiszem… – dadogta Bonifác úr, aki csak most értesült arról, hogy a ragadozók sincsenek a ketrecükben. – Hiszen öregek már és nincs is foguk…

– Egy ilyen állat több tonna, bizonyára elég, ha ráugrik a zsákmányul kinézett szerencsétlenre, majd hatalmas mancsával porrá zúzza az illetőt, nem gondolja? – feszegette a riporter a kérdést. – A farkát pedig az áldozat nyaka köré hurkolva akár meg is fojthatja a szerencsétlent, vagy hatalmas karmaival felszánthatja a hasát úgy, hogy kiömlenek a belei! És mi a helyzet a többi ragadozóval, a mormotákkal és a vízilóval?

– Nem, hát igazán nem hiszem… én valójában… hogy zsákmány, az túlzás… – szabadkozott az igazgató. – A mormota és a víziló pedig nem tekinthető ragadozónak igazából

Ám a riporter figyelmét időközben elvonta egy tatu-ikerpár és futtában ordított hátra a kamerásnak:

– Mikikém, csinálj néhány közelit ezekről a hatalmas pincebogarakról! Kedves nézőink! Vérszomjas lények lepték el időközben az állatkert sétányait, amelyeken máskor békés látogatók, anyák és ártatlan gyermekeik töltik gyanútlanul vasárnapjaikat…

– Nem, nem, azok tatuk, ártalmatlan öves állatok csupán. Rovarokat, gyümölcsöket esznek, emberre veszélytelenek! – kiáltott utána az igazgató, de hangját elnyelte a lábdobogás.

Bonifác úr leroskadt egy pálma alatti padra, és elővette hatalmas zsebkendőjét, hogy megtörölje izzadó homlokát. A korábban a zsebébe menekült mormotakölyök ezt a pillanatot találta alkalmasnak, hogy eleressze feszülő hólyagját, és az igazgató zekéjén nedves foltot hagyjon.

Az afrikai óriáscsótányok szabályos libasorban masíroztak a lába előtt a sétányon.

Ormányosi úr felnyögött. Ez őrület, tiszta őrület. Mi folyik itt? És egyáltalán, hol a pokolban lehet Tóni és Tódor, a két állatgondozó?

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót