OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : Göröngyös Úti Iskola - Helló, felség

Göröngyös Úti Iskola - Helló, felség

  2018.03.03. 02:16

Írta: Kertész Erzsi, Illusztálta: Metzing Eszter. Cerkabella, 2016., 92 oldal
 
Kertész Erzsi - GÖRÖNGYÖS ÚTI ISKOLA - Helló felség!Csuda Gábor egy csuda helyes kisfiú, aki év közeben érkezik a 2/b osztályba. Papírkoronát hord és palástot, vastag szemüveget, amiért csúfolják az osztálytársai, de minden sértés és csúfolódás lepereg róla.
 
Ő királynak érzi magát, és ennek megfelelően mindent méltósággal tesz. A környezete először értetlenül figyeli, ám később őket is magukkal ragadja ennek a különös, tanulási nehézségekkel küzdő, de szorgalmas, kedves és jó magaviseletű fiúnak a világa.
 
Csuda Gábor megérkezik
 
A Göröngyös Úti Általános Iskola 2/b osztályának összes tanulója, kivétel nélkül felfokozott izgalommal várta azt a pillanatot, amikor végre közelebbről is szemügyre vehetik új osztálytársukat. Év közben új osztályba kerülni cseppet sem egyszerű vállalkozás, és már két hete azon ment a találgatás, hogy ez a valaki, akit ráadásul Csuda Gábornak hívnak, vajon hogyan fogja teljesíteni ezt a kihívást. Rita néni, az osztályfőnök nyomatékosan felhívta diákjai figyelmét arra, hogy tőlük telhetően könnyítsék meg Gábor számára ezt a nehéz időszakot.
– Bár… – tette hozzá elgondolkodva, szinte csak magában merengve –, lehet, hogy inkább nektek lesz majd szükségetek némi segítségre.

 


Na, ezt kár volt mondania! Véget nem érő találgatás indult meg arról, hogy Csuda Gábor miféle nehéz eset lehet, akihez az összes osztálytársának fel kell majd kötnie a gatyáját.

Lilla végül megkérdezte:

– Rita néni, tessék mondani! Azért jön ide, a Göröngyös Úti Suliba, mert máshonnan kirúgták?

Rita néni egy pillanatra tanácstalan arcot vágott, de huszonhét nagyon figyelmes szempár szegeződött rá, és nézte most feszülten. Ilyen csend talán még soha nem volt az osztályban.

– Lilla… – Rita néni arcán a tanácstalan kifejezést felváltotta a jól ismert barátságos mosoly. – A gyerekek nemcsak azért szoktak iskolát váltani, mert valahonnan kirúgták őket. Ezer más oka is lehet…

– Például mi?

– Például költözés… Vagy egyszerűen csak annyi, hogy egy gyerek olyan tárgyakban a legjobb, amit néhány iskolában magasabb szinten oktatnak… és még lehet számos másféle oka is.

– És ez a fiú… Csuda Gábor, vagy ki… Ő miért jön hozzánk? – Flóra volt az, aki nem tágított.

– Ő… Nos, ő… Hmm... A szülei úgy gondolják, hogy itt bizonyára jól fogja érezni magát.

– Miért, az előző helyen rosszul érezte magát? – kérdezte Iván.

De Rita néni lezárta a témát, és rövidesen tovább kalauzolta osztályát a matematika kacskaringós ösvényein.

És most itt állt a tanári asztal mellett maga Csuda Gábor teljes életnagyságban, és egyszerűen muszáj volt rajta nevetni!

Ezt többen meg is tették. A lányok sugdolóztak és vihogtak, a fiúk félhangos megjegyzéseket tettek. Rita néni a kezét tördelte, és próbálta csendre inteni őket.

Csuda Gábor mosolygott.

Ez még önmagában nem lett volna baj. Na, de az mégiscsak sok volt, hogy a farmere és zöld pulóvere fölött Csuda Gábor majdnem földig érő piros palástot viselt. A nyakánál díszes csat fogta össze a ruhadarabot. Az iskolatáskát erre a palástra vette fel.

– Nézzétek, megjött Superman! – Robi volt a leghangosabb fiú az osztályban, és általában nem rejtette véka alá a véleményét. – Jó a szerelésed…!

Csuda Gábor kitartóan mosolygott tovább. Rita néni kis tétovázás után magához ragadta a szót.

– Gábor, a 2/b osztály nevében sok szeretettel köszöntelek. Reméljük, hogy jól fogod érezni magad nálunk… Esetleg…, de csak ha szeretnél..., mondhatnál magadról néhány szót a többieknek. Hogy kicsit jobban megismerjünk.

Csuda Gábor megigazította a szemüvegét, és végighordozta pillantását az osztályon.

– Én is remélem, hogy jól fogom itt érezni magam – mondta nagy komolyan Rita néninek. – Sőt, szinte biztos, hogy így lesz. Ezer százalékra persze nem tudom megígérni, de az esélyek jók…

Ennyit mondott Csuda Gábor, aztán leült a középső padsor harmadik padjába, az egyetlen üres helyre, Saci mellé. Az egész osztály tátott szájjal figyelte, ahogy kicipzározta a táskáját, és egy enyhén gyűrött, de azért aranyosan csillogó papírkoronát vett elő belőle. Kicsit igazgatta, aztán gyakorlott mozdulattal a fejére tette.

Majd elővette a füzetét, tolltartóját, és roppant figyelmes arccal nézett Rita nénire.

Így érkezett meg Csuda Gábor a 2/b-be.

VSSZA A PROBLÉMAORIENTÁLT KÖNYVEKHEZ>>

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót