OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : És most hogy festek? Az egyszínű kaméleon

És most hogy festek? Az egyszínű kaméleon

  2018.03.30. 15:37

Írta: Bosnyák Viktória, illusztrálta: Rippl Renáta. Kolibri, 2018., 32 oldal
 

Ti is szerettek bújócskázni?

Bosnyák Viktória legújabb könyvének főhőse, Kamill, a kis kaméleon is boldogan bújócskázna Licsivel, a makival és a többi kaméleonnal, de van egy kis bökkenő: Kamill nem tud színt váltani!

A leleményes Licsi mindenféle trükköt bevet, hogy segítsen a barátján. A megoldás azonban nem ilyen egyszerű.

Vajon mi a titok nyitja? És mi köze a színváltásnak a mesékhez és az olvasáshoz?

 

 
– …Kilencvennyolc, kilencvenkilenc, száz! Aki bújt, aki nem, megyek! – kiáltott Licsi, a gyűrűsfarkú maki, és hátat fordított a pálmafának. De még egy lépést sem kellett tennie, hogy megtalálja első játszótársát. – Ipiapacs, egy, kettő, három! Kamill! – kiáltott, és megfogta a pálma törzsét.

– Hogy vettél észre? – kérdezte a kaméleon orrát lógatva.

– Nem volt nehéz – felelt a maki. – Zöld vagy, mint egy éretlen mangó, és egy piros virág előtt álltál.

– Nem vagyok piros? – szomorodott el Kamill. – Azt hittem, most végre sikerült színt váltanom.

– Mi lesz már? – szólt most valaki a tűzvirágfa ágai közül.

– Menj csak, játszani! – sóhajtott a kaméleon.

– Megyek. De ne szomorkodj, utána játszom veled valami mást.

Kamill csak várt és várt, de a bújócska sokáig tartott, mert a többi kaméleon nem maradt zöld, mint az éretlen mangó. Aki a tűzvirágfán bújt el, piros és zöld volt. Aki egy fürt banánon, az sárga. Aki kék virágon kapaszkodott, az kék, aki a majomkenyérfa törzsén, az barna lett.

 

– Mit játsszunk? – kérdezte a kaméleontól a maki, miután végre mindenkit megtalált. De Kamill csak szipogott.

– Nincs kedvem játszani. Mindenki színpompás lesz, ha akar, csak én nem. Ez szörnyű…

– Nem mindenki – vigasztalta Licsi. – Én mindig fekete, szürke és fehér vagyok.

– De te nem vagy kaméleon! Neked nem is kell változtatnod a színedet – sóhajtott Kamill.

– Nekem akkor is a barátom leszel, ha mindig csak zöld maradsz – mondta Licsi. – De ne búsulj! Majd én segítek rajtad.

– Köszönöm – felelt Kamill. – De hogyan?

– Azt még nem tudom, de holnapra kitalálom.

Másnap, ahogy megbeszélték, a tengerparton találkoztak. A gyűrűsfarkú maki egyik pálmafáról a másikra ugrálva érkezett, hóna alatt egy citrommal. Kamill izgatottan várta.

– Itt a megoldás! – kiáltott a Licsi már messziről, és odadobta a citromot barátjának, aki csodálkozva forgatta, aztán visszadobta neki, mint egy labdát.

– Ez nem játék, hanem ennivaló – magyarázta a maki. – Szerintem helytelenül táplálkozol. Lem úr, a legbölcsebb öreg maki azt mesélte, hogy a flamingók a sok apró, rózsaszín ráktól kapják a színüket. Neked is mindenféle színes dolgot kellene enned, hogy színes legyél.

– Igazad lehet – gondolkodott el Kamill. – Én csak legyet, svábbogarat, imádkozó sáskát, tücsköt, pókot és hasonlókat eszem. Az meg mind szürke, barna vagy zöld. Néha bekapok egy darazsat uzsonnára, de az is csak nagyon kicsit sárga.

– Akkor megkóstolod a citromot? Hátha sárga leszel tőle.

– Megpróbálom – bólintott a kaméleon. – De vidd, kérlek, egy kicsit arrébb, mert ilyen közelről nem fog menni.

Licsi hátrébb lépett a citrommal, Kamill pedig villámgyorsan kinyitotta a száját, és hosszú, felcsavart nyelvét kiegyenesítve egy aprót nyalintott a héján. – Látszik már valami?

– Nem – rázta a fejét a maki. – De nem nyalogatni kellene, hanem megenni.

Kamill bólintott, nagyra tátotta a száját, és hatalmasat harapott a citromba, hogy csak úgy fröcskölt a leve. Abban a pillanatban, amikor megérezte a citrom ízét, a szeme még a szokásosnál is jobban kiguvadt.

– Nyeld le! – javasolta a maki. – Egészséges. Tele van C-vitaminnal.

– Ez olyan fura! Összehúzza a nyelvemet, meg az egész számat. Ijesztő érzés.

– Csak savanyú. Nem lesz tőle semmi bajod.

Kamillnak nem ízlett, de imádta a sárga színt, ezért megbirkózott az egész citrommal.

– Most már sárgább vagyok? – kérdezte, de Licsi hiába nézte jobbról, hiába nézte balról, Kamill pont ugyanolyan volt, mint mindig.

– Úgy látszik, nem citrom kell – jelentette ki Licsi. – De van még bőven színes ennivaló!

 

VSSZA A PROBLÉMAORIENTÁLT KÖNYVHÖZ>>

<VISSZA A KISISKOLÁS OLDALRA

<VISSZA A KÖNY ÉS KÖNYVTÁR ROVATHOZ

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót