OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : Kockacukor lovassuli (2) Mókás, a szeleburdi csikó

Kockacukor lovassuli (2) Mókás, a szeleburdi csikó

  2018.04.05. 04:54

Írta: Vadadi Andrienn, illusztrálta: Kőszeghy Csilla. Pozsonyi Pagony, 2018., 120 oldal
 
Kockacukor lovassuli - Mókás, a szeleburdi csikó
 
Itt a nyári szünet! Csuti természetesen megint a Kockacukor lovassuliban nyaral, hiszen várja ôt Lópaci és a lovaglás. Csakhogy Lópacinak más gazdája lett...
 
Vajon mi történt Csutival és Lópacival? Milyen kalandokra számíthatnak a lórajongó gyerekek a Kockacukor lovassuli 2. részében?
 
Ismerd meg Mókást, a szeleburdi csikót!

 

Másnap reggel jó korán érkeztem, hogy Lópacit még a bokszban találjam. Pali bácsi épp a szénát vasvillázta.

– Segíthetek?

– Gyere csak, ezt te is tudod már! Addig én eltalicskázom a piszkos szalmát. Aztán gyors csutakolás, mert fél óra, és itt van Ráró, akarom mondani Lópaci lovasa! – mondta, és már ki is fordult az istállóból.

Mielőtt még nekiláttam volna a szénaosztásnak, bekukkantottam Lópacihoz. Amikor meglátott, rögtön odalépett hozzám. Kilógatta a fejét a bokszajtón, hogy meg tudjam simogatni. Láttam a szemén, hogy szomorú.

– Én is nagyon sajnálom, hogy új gazdát kaptál! – bújtam oda hozzá. – De attól még mi ketten így is nagyon, de nagyon szerethetjük egymást! – és hogy egy kicsit jobb kedvre derítsem, fogtam a vasvillát, és amíg a lovak elé rakosgattam a szénát, jó hangosan, hogy Lópaci biztosan meghallja, elmeséltem, mi minden történt mostanában velem. Hogy megint osztályelső lettem, és Kincső, a legjobb barátnőm is, szóval ketten osztozunk az első helyen. Járok úszni is, a gyors már egész jól megy, csak még levegőt nem tudok venni, ezért amikor elfogy, le kell rakni a lábam, különben nem tudok továbbúszni. Aztán Bendi is jár szolfézsra, de végigbohóckodja az egészet, ami nagyon idegesítő. Azt mondja, ő dobolni fog, ahhoz meg úgysem kell kotta, csak ütni kell a dobot, és kész.

Mire Lópaci bokszához értem, már meg is érkezett a lovasa. Gyorsan bevasvilláztam a bokszába a szénát, hogy még le tudjam csutakolni, mielőtt kimennek lovagolni, de a néni elkérte a kezemből a kefét meg a kaparót, hogy majd ő megcsinálja. Könny szökött a szemembe, de nem akartam, hogy meglássa, ezért kiszaladtam az istállóból, elbújtam a szénakazal mögé, és csak zokogtam és zokogtam, annyira elszomorodtam. Arra gondoltam, hogy valahogy pénzt szerzek és visszavásárolom a nénitől Lópacit. Úgyis van egy csomó felesleges játékom! Megkérem aput, hogy hozza el a nagyihoz őket, és vasárnap a piacon eladom mind! Sőt, még a nem feleslegeseket is! Vagy vállalok valami munkát! Csinálok szép, színes plakátokat, és kiragasztom a bolt ajtajára, meg a postaládákra, meg az orvosi rendelőhöz, a kocsma elé, meg minden utcasarokra, hogy „Kutya- és macskasétáltatást vállalok!” Miután ezt kigondoltam, kibújtam a szénakazal mögül, és megkerestem Pali bácsit, hogy elmeséljem neki a tervemet. Azt mondta, nagyon sajnálja, hogy ennyire megvisel, hogy így alakultak a dolgok Lópacival, de higgyem el, Lópacinak nagyon jót tesz a változatosság. És hogy válasszak magamnak egy másik lovat, akivel foglalkozhatok.

– Itt az új kanca, Holdfény. A csikóját épp neked szántam.

Lassan nyereg alá kellene szoktatni, de én nem érek rá folyamatosan vele foglalkozni, azt meg csak úgy lehet.

– Az a ló egy csikó? – csodálkoztam. – De hát sokkal nagyobb, mint Picipaci!

– Mókás már hároméves, kifejlett ló. De azért még csikó, senki sem ült a hátán. Nyereg alá kell szoktatni, hogy lehessen majd lovagolni rajta.

– És ha ledob? – rémültem meg Pali bácsi ötletétől. – Én nem vagyok olyan jó lovas, hogy meg tudjam ülni!

– Bolondnak nézel engem? – nevetett. – Dehogy engednélek a hátára! Még én sem ülnék fel rá! A betanításnak, vagyis emberhez szoktatásnak is megvan a maga módja.

Először csak legyél vele, sétáljatok egyet, közben pedig beszélj hozzá!

– Tudom, hogy megismerje a hangomat! – vágtam közbe, és már nem is voltam olyan szomorú.

mokas

Miután a lovak a zabot is megették és a vizet is megitták, Pali bácsi sorban kivitte őket a karámba. Nekem pedig kihozta Mókást a bokszból. Bevezette a lovaglópályára, ahol kettesben lehettünk. Amikor elengedte, Mókás úgy megörült a szabadságnak, hogy rögtön elkezdett szaladgálni. Aztán végigszaglászott mindent. A kerítést, a bójákat, az akadályokat, a futószárat, az ostort, a pálcákat. Mindent, de mindent, amit csak talált. Nem úgy, mint ahogy a felnôtt lovak szokták, hanem kisgyerek módjára! Néha bolondosan megrázta a sörényét, aztán ugrott egyet, vágtázni kezdett, és nagyokat nyerített. Amikor már mindent megcsodált, odakocogott hozzám a lovaglópálya kerítéséhez.

– Szia! – nyújtottam be a kezem hozzá, hogy megsimogassam. De hiába, mert sehogy sem tudtam elérni, mindig elugrott, mintha fogócskázni akarna.

– Annyira aranyos! – nevettem. – Bemehetek hozzá?

– Bemehetsz nyugodtan – felelte Pali bácsi. – Tudod a szabályt: kerüld a farát!

– Kerülöm! – kuncogtam, azzal bemásztam Mókáshoz a lovaglópályára, vigyázva, hogy ne kerüljek a háta mögé, nehogy megrúgjon.

Micsoda tágasság! Szaladok, futok, rohanok! Most visszafelé is! Rohanok, futok, szaladok! És most odafelé, szaladok, futok, futok... megállok. Mi ez az izébizé? Lássuk csak! Megszagolom. Hmmm! Ennek olyan szaga van, mint a bokszajtónak! Ezt meg itt megnyalom. Nyál szaga van. Lépjünk tovább! Na és ez? Á, nem tudom, de pfúúúj, úgy bőzölög, mint a száraz lókaki. Nézzük a következűt! Nyiha! Ez finom, mint a reggeli!

Ez brrrr! Ez megint nyami! Na, most úgy tele lett az orrom a sok szaggal, hogy a földig kell lógatnom. Futok egyet, és kiszellűztetem! Trapp-trapp-trapp és trapp-trapp-trapp. Hé!

 

Ki a csoda ez a nyúlkáló bizéke? Meg kell vizsgálnom. A feje tetején hordja a sörényét, a mellső lábait a nyaka körül lóbálja, és csak a hátsókon jár. A beszéde is teljesen érthetetlen és farka sincs. Hm...hm... az emberekre hasonlít, de ahhoz túl kicsi. Na, ne tapizzál már! Anyukám azt mondta, nem állhatok szóba idegenekkel! Szóval nem állok! Hallod? Nem állok!

 

<<VISSZA A KISISKOLÁS OLDALRA

VISSZA A NYÁRI OLVASMÁNYOKHOZ

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót