OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : Örülj, hogy lány! (2)

Örülj, hogy lány! (2)

  2019.04.08. 09:12

Örülj, hogy lány! Ahogy elnézem a lányomat,

már most is látszik rajta, hogy milyen melegszívű.

Ha megnő, minden öreg nénit átkísér a zebrán,

minden kóbor macska a nyomába szegődik,

és mindig etetni fogja

a cinkéket,

a mókusokat

és a halakat.

 

Ahogy elnézem a lányomat,

már most is látszik rajta, hogy milyen anyás.

Ha megnő, mindig az ablakból integet utánam, ha elmegyek,

és elém szalad, ha hazajövök,

nem megy nélkülem sehová, de ha mégis, akkor naponta levelet ír,

és hétvégén sosem enged korán fölkelni,

mert ő hozza nekem ágyba a reggelit.

 

Elnézem a lányomat,

és azt hiszem, Tinka néninek is igaza van,

mert már most látszik rajta,

hogy milyen ügyes kezű.

 

Igazán nem vagyok elfogult anya,

de az azért ritkaság, hogy egy gyerek már

kéthetes korában ütögesse a csörgőt,

és két hónapos korában már megfogja a kanalat.

Arról nem is beszélve,

hogy tegnap leszedte a kiságyról a piros kendőt és a fejére borította.

Nem vagyok ábrándos természet,

de amikor megláttam, hogy leszedte a kiságyról a piros kendőt és a fejére borította,

mégis elábrándoztam.

 

Ha nagy lesz a lányom,

minden kis maradékból

összeügyeskedik valami

divatos holmit,

mindennap új frizurát fésül nekem,

megköti az apjának a norvégmintás pulóvert,

amit én tavaly kezdtem el,

kipróbál minden kozmetikai és salátareceptet,

amit a vasárnapi újságokban olvas az ember,

minden szoknyát leereszt, ha hosszabb a divat,

és újra fölhajt, ha rövidebb.

 

Mert egy lány nemcsak segít az anyjának,

hanem mindenben ügyesebb is, mint az anyja.

És fölkaptam a lányomat a kiságyból és

összevissza pusziltam örömömben.

 

Este elújságoltam az apjának is, hogy

milyen ügyes lesz majd a mi lányunk,

és az apja is örült, de mondta, hogy

addig is, varrjam már föl a kabátjára a gombot,

mert leszakadt.

Mert föl nem varrná maga, mintha az ő gombja

csakis az én dolgom volna.

Azért se varrtam föl.

Erre leült a lánya ágya mellé,

úgy látszik, kivárja, amíg megnő.

 

Sokszor felemelem a kislányomat a magasba,

mert úgy szeretném, ha már nagyobb lenne!

De most még kicsi.

És amíg kicsi,

előrefésülöm azt a kis göndör haját,

és rózsaszín főkötőt teszek a fejére,

hogy mindenki lássa: kislány,

és senki se mondja, hogy jaj, de aranyos kisfiú,

csak azért, mert olyan erős és egészséges.

 

Ha majd nagyobb lesz,

akkor megnövesztem a haját hosszúra,

és lófarokba kötöm rózsabimbós csattal,

veszek neki hosszú ruhát,

fodrosat,

fehér cipőcskével,

hogy olyan legyen, mint egy nagylány, kicsiben.

 

És azt se bánom, ha néha

belakozza a kis körmét,

és felpróbálja a magas sarkú cipőmet.

 

És amikor már nagylány lesz,

én hordom majd az ő kinőtt cipőit és ruháit,

amelyek mindig

divatosabbak lesznek,

mint az enyéim,

és néha majd én is kipróbálom a rúzsát és a szemfestékét.

Olyankor a lányom

majd megdicsér,

és azt mondja:

milyen szép

fiatal mamám van!

 

Ha én meg a lányom végigmegyünk az utcán,

biztos, hogy mindenki utánunk fordul.

A legtöbben azt hiszik majd,

hogy nővérek vagyunk,

de akik rájönnek,

hogy anya és lánya,

azok nemcsak a lányomat csodálják meg,

hanem az anyukát is, akinek ilyen bájos,

illedelmes és jól nevelt lánya van.

Hát még aki otthon látja!

Térülni-fordulni,

sürögni-forogni,

mert én a lányomat majd úgy nevelem,

hogy házias legyen, de nem azért, hogy ő csináljon mindent,

csak értsen hozzá,

és a férjét is tanítsa majd meg mindenre.

 

Fogadok, hogy a lányom

majd ellesi az anyósomtól, hogy

hogyan kell a hajtogatott hájastésztát csinálni,

ami az apja kedvence,

s amire nekem sosem volt időm.

Fogadok, hogy a lányom majd használni fogja

a háztartási robotgépet, amit én sose használok,

és amivel minden megvan egy perc alatt.

Az én lányom majd

géppel dagaszt,

géppel szel,

géppel aprít és reszel,

gép veri a tojás habját,

gép vágja a vöröshagymát,

csak gombot nyom,

tárcsát teker,

mindig új ízzel remekel,

amit majd az apja is megeszik,

és nem mondja, hogy minek kísérletezel folyton?!

 

Ha meg asztalt terít díszgyertyával,

összesodort szalvétával,

ámuldoznak a vendégek, soha ilyen terítéket!

Mert csak a képeslapokban látni ilyet,

színes fényképeken.

 

Elnézem a lányomat,

hát mindez most még nem látszik rajta,

mert még kicsi,

és csak ezután fogom jól nevelni.

Egyelőre ugyanis mindig felveszem, ha sír,

hadd lássa, hogy érdemes anyásnak lennie.

 

Mi olyan jó barátnők leszünk a lányommal,

hogy mindig megbeszéljük, hogy mit vegyünk fel,

hová menjünk el,

és azt is, hogy mivel mentsük ki magunkat,

ha elkésünk.

Együtt járunk majd bevásárolni,

és ha csak úgy nézelődünk az áruházban,

egyikünk sem fogja megkérdezni a másiktól, hogy

tulajdonképpen mit akarsz venni?

Micsoda szerencse, hogy lányom született!

 

Örülök, hogy lány,

mert így lesz, akit az apja megtaníthat

síelni,

pingpongozni,

és biztosítékot cserélni,

és lesz, aki

meggyőzi az apját, hogy egy nő is vezethet jól autót,

ha nem is tudja beállítani az alapjáratot.

 

Örülök, hogy lány,

mert majd az egész családot elhívom a balettvizsgára,

a zeneiskolai záróhangversenyre,

a népi tánccsoport díszfellépésére,

az iskolaközi kosárlabda-döntőre,

és az első bálba,

ahol az apja se mondja majd, hogy ő

nem szeret táncolni.

 

Örülök, hogy lány,

mert ma már egy lányból is lehet minden,

még focista,

akadémikus

vagy űrhajós is,

és ha netán az lesz, akkor sokkal híresebb lesz,

mint ha fiú volna.

De azért jobban szeretném, ha

idegenvezető,

korcsolyabajnok,

vagy híres művésznő lenne,

és ha majd a gyermekkoráról faggatja a riporter a tévében,

akkor elmondaná, hogy tulajdonképpen mindent a szülői háznak köszönhet.

És ha netán meg akarják mutatni az édesanyja fényképét is, akkor azt adom oda,

amit elsőnek csinált az apja,

amin a karomban tartom a lányomat.

Majd csodálkoznak, hogy mennyire hasonlítunk egymásra.

 

Elnézem a lányomat,

és arra gondolok, milyen büszke leszek majd rá,

ha óvodás korában verset mond nekem anyák napján,

ha jutalomkönyvet kap az iskolában,

ha egyszerre veszik fel

a színművészeti és az iparművészeti főiskolára,

esetleg a zeneakadémiára is,

ha megnyeri a tanulmányi versenyt.

 

<<VISSZA A KISISKOLÁS OLDALRA

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót