OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS MAGYAR : A kislány, aki nem tudott aludni (2)

A kislány, aki nem tudott aludni (2)

  2020.10.19. 22:04

Kora reggel volt. Az emberek még javában az igazak álmát aludták, amikor hir¬telen a pék borzalmas kiáltása törte meg a csendet. Más napokon a városka lakói komótosan, nyújtózkodva ébredtek, miután a toronyóra elütötte a hetet. Ma azonban hirtelen riadtak fel álmukból, magukra kaptak vala¬mit, és gyorsan kiszaladtak a főtérre.

- Az óra! Az óra! Nincs meg a toronyóra! Valaki ellopta a toronyórát! -kiabálta kétségbeesetten a pék, és eszelősen futkosott föl s alá.

Aki csak összegyűlt a városka főterén, nem akart hinni a szemének: a nagy óra eltűnt! Mintha szárnya nőtt és elrepült volna! Pedig olyan szép óra volt! Az emberek a világ minden tájáról jöttek csodálni: sehol a világon nem volt még egy olyan szép toronyóra, mint ez.

 

- Hogyan fogunk ezután élni? - aggódott egy hölgy.

- Honnan tudjuk majd, hogy mikor kell kinyitnunk az üzletünket? - kiabálta kétségbeesetten az öreg zöldséges néni.

- Hogyan fogják tudni a gyerekek, hogy mikor kell elindulni az iskolába? - kérdezte elkeseredetten a tanító.

Ekkor egy hosszú hálóruhás, széles karimájú, piros kalapos hölgy azt javasolta, hogy készíttessenek egy másik toronyórát.

- Igen! Igen! Gyorsan hívjuk az órásmestert! - helyeseltek a többiek.

Amíg az órásmesterre vártak - messze lakott, kétórányi gyalogútra -, azon töprengtek, vajon ki lophatta el az órát. És hogy volt képes erre, ami¬kor az olyan nehéz? És miért lopta el valaki a város legféltettebb kincsét? Vajon sikerül-e készíttetni egy ugyanolyat?

    Megérkezett az órásmester. Öregember volt, hosszú, fehér szakállal, aki - úgy mondták - legalább száz esztendőt megélt, és sok mindent látott már. Koppantott egyet a botjával, majd így szólt:

- Tudok készíteni egy ugyanilyet.

Mindenki nagyon izgatott lett.

- De ehhez huszonöt évre, hat hónapra és kilenc napra van szükségem. A városka lakói nagyon megijedtek. Kétségbeesetten jajgattak és sírva fakadtak.

- És addig mit tegyünk, apóka? - kérdezték szinte egyszerre.

Az öregember ismét koppantott egyet a botjával, és csendet kért.

- Tudom, ki lopta el a nagy órátokat - jelentette ki. - Furcsa szerzet, egy manó. Nagyon messze innen, a világ végén lakik. Úgy hívják, Flabelino.

- Flabelino... ! Flabelino... ! — ismételgették az emberek izgatottan.

- Hogyan találhatnánk meg ezt a Flabelinót, apóka? - kérdezte a hölgy a nagy, piros kalapban.

- Ennek egyetlen módja van. Nagyon figyeljetek rám! Valakinek a város főterén három nap és három éjen át ébren kell várakoznia. A negyedik nap reggelén...

Bajszos, a cica, aki ezalatt mindvégig a piros kalapos hölgy hálóruhája alatt hallgatta, amit az apóka mondott, kibújt a hálóruha alól és szaladt a kislányhoz, hogy elújságolja a hírt.

- Máris indulok a térre! - mondta a kislány. - Hiszen én vagyok az egyetlen, aki képes ébren maradni három nap és három éjjel!

- Szerintem jobb, ha te nem mész sehova! - fonta össze a karját Inci, a kisegér. - Kicsúfoltak, és te mégis segíteni akarsz nekik?

- Találják csak ki egyedül a megoldást! - szólt határozottan Tappancs, a kutya. - Nincs értelme felajánlani a segítségedet az embereknek!

- Persze hogy nincs! Gondolj csak bele, iskolába sem jársz miattuk! -háborgott Ugri, a veréb.

De a kislány már döntött. Amikor a térre ért, épp az öreg órásmester kétségbeesett hangját hallotta, amint harmadjára is megkérdezi:

- Hát senki sincs ebben a városban, aki három nap és három éjjel ébren tud maradni?

- De igen, én! - suttogta a kislány olyan halkan, ahogy egy pillangó szárnya verdes. Aztán elismételte hangosabban:

- De igen, én!

Néhányan kacagni és újra gúnyolódni kezdtek:

- Nézzétek csak Álomszuszékot, pont ő lenne, aki ébren tudna maradni?!

- Hiszen egész nap csak aludna!

- Nézzétek a lusta, ásítozó Álomszuszékot!

- Ásítozó Álomszuszék, ásítozó Álomszuszék!

A kislány szeme megtelt könnyel, egy csepp legördült az arcán. Bajszos, a cica, aki ismét a piros kalapos hölgy lába körül forgolódott, olyan mérges lett, hogy kedve lett volna bárkit megkarmolni. Szerencsére erre már nem került sor, mivel az öreg órásmester, botját a földhöz koppintva, ismét min¬denkit csendre intett:

- Van itt még valaki, aki három nap és három éjen át ébren tud marad-ni? - kérdezte mély hangján, komolyan.

Senki sem válaszolt.

    Így a kislány három nap és három éjjel várt, csak várt a városka főterén. Persze nem volt egyedül: Ugri, Tappancs, Inci és Bajszos egy percre sem tágítottak mellőle.

 Folytatás


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót