OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KÜLFÖLDI IFJÚSÁGI IRODALOM 10-12 ÉVESEKNEK
KÜLFÖLDI IFJÚSÁGI IRODALOM 10-12 ÉVESEKNEK : Híd Terabithia földjére (1)

Híd Terabithia földjére (1)

  2013.07.13. 18:29

Terabithia uralkodói (1)

Mivel az iskola az amerikai munkásság ünnepe utáni kedden kezdődött, az első tanítási hét rövidre sikeredett. Ez jó volt, mert minden egyes nap rosszabbul alakult az előzőnél. Leslie minden ebédidőben csatlakozott a fiúkhoz, és minden nap győzött. Péntekre már a negyedikes és ötödikes fiúk egy része is elszivárgóit „hegy királyát” játszani a két mezőt elválasztó lejtőre. Mivel alig maroknyian maradtak, nem kellett selejtezőket rendezniük, ami csökkentette az izgatott várakozást. A futásban nem maradt semmi szórakozás, és ez Leslie hibája volt.

Jess most már tudta, hogy soha nem lesz belőle a negyedik és ötödik évfolyam leggyorsabb futója, és az egyedüli vigaszt csupán az jelentette számára, hogy Gary Fulcher sem. Egészen péntekig folytatták a versengést, ám amikor vége lett, és újra Leslie nyert, kimondatlanul is mindenki tudta, hogy a futóversenyeknek ezennel vége.  

 

De legalább eljött a péntek, és Miss Edmunds visszatért. Az ötödikeseknek közvetlenül a szünet után kezdődött a zeneóra. Jess korábban már találkozott Miss Edmundsszal a folyosón; a tanárnő megállította, és beszélt vele néhány szót.

– Rajzolgattál a nyár folyamán?

– Igen, hölgyem.

– Megnézhetem a rajzaidat, vagy nem más szemének szántad őket?

Jess félresöpörte vörös homlokába lógó hajtincseit.

– Szívesen megmutatom őket.

A tanárnő elmosolyodott csodálatos, egyenletes fogsorával, és egy fejrándítással hátravetette csillámló-an fekete fürtjeit.

– Nagyszerű! Majd találkozunk.

Most, ahogy ott ült a tanári rongyszőnyegén, ugyanaz a meleg érzés futott át rajta a hangja hallatán. Még ha csak beszélt, akkor is gazdagon, dallamosan hagyták el a száját a szavak.

Miss Edmunds beszéd közben a gitárján játszadozott, szavait karkötőinek csengése és lágy akkordok festették alá. Szokás szerint farmert viselt, és törökülésben ült előttük, mintha ez lenne a természetes minden tanár számára. Néhány diákot megkérdett, hogy érzi magát, és hogyan telt a nyara. A gyerekek motyogva válaszoltak. Nem beszélt közvetlenül Jess-hez, de időnként olyan pillantást vetett a fiúra azzal a kék szempárral, amelytől a fiú berezonált, mint a gitárhúrok a nő ujjai alatt.

Miss Edmunds Leslie-t is észrevette, és kérte a bemutatását, amit az egyik lány finomkodva meg is tett. Aztán Leslie-re mosolygott, és a lány visszamosolygott rá; Jess nem látta mosolyogni Leslie-t, mióta megnyerte a keddi futóversenyt.

– Nos, mit szeretnél énekelni, Leslie?

– Ó, bármit!

A tanárnő lefogott néhány különös akkordot, és a megszokottnál jóval halkabban énekelni kezdett: Látok fényes földeket, Es az idő közeleg, Itt élünk majd: én meg te, Kezed fogom kezembe…

A többiek sorban csatlakoztak, először csak halkan, hogy illeszkedjenek a nő hangulatához, ám ahogy a dal egyre jobban belelendült, ők is hasonlóképpen tettek, így mire eljutottak az utolsó sorig, az egész iskola hallhatta őket. A dal örömébe belefeledkezett Jess megfordult, és tekintete találkozott Leslie-ével. Rámosolygott a lányra. Miért is ne? Semmi oka nem volt rá, hogy ne tegye. Egyébként is, mitől félt?

Atyám, időnként úgy tudott viselkedni, mint egy tökfilkó. Biccentett, és újra elmosolyodott. A lány viszonozta. Ott, a tanári szobában úgy érezte, életének új fejezete kezdődött, és szándékosan választotta ezt az utat.

Nem kellett közölnie Leslie-vel, hogy megváltoztatta a véleményét vele kapcsolatban. A lány anélkül is tudta. A buszon már odaült mellé, és közelebb préselődött hozzá, hogy May Belle is odaférjen. Arlington-ról beszélt, a hatalmas külvárosi iskoláról, ahová korábban járt, a gyönyörű zeneteremről, ahol egyetlen olyan gyönyörű, vagy kedves énektanár sem volt, mint Miss Edmunds.

Tovább>>

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót