OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI : MANOLITO (1) Pápaszemes Manolito

MANOLITO (1) Pápaszemes Manolito

  2013.10.09. 15:38

Írta: Elvira Lindo, illusztrálta: Emilio Urberuaga. General-Press Kiadó, 2004., 136 oldal
 
Levettem a szuperfilcek kupakját, és elkezdtem felfelé menni a lépcsőn úgy, hogy a filc hegyét végighúztam a falon. «Hát ez király!», gondoltam. Három párhuzamos csíkot húztam: egy pirosat, egy kéket és egy feketét. Igyekeztem egyenesen húzni, hogy úgy nézzen ki, mintha korlát lenne. Nem azért mondom, de szerintem átlagon felüli lett. Egész a harmadikig húztam ezt a fantasztikus korlátot. Hogy miért mentem fel a harmadikra? Hát mert a harmadikon lakom, ahogy ezt minden rendes spanyol tudja.

Anyukám ajtót nyitott és a kezemet vizslatta, mint mindig, ha az utcáról jövök. Ha egy anya megnézi a gyereke kezét, rögtön tudja, hol járt, mikor, sőt, néha még azt is, hogy kivel. Egyszer a nagypapával egy kicsit későn értünk haza. Anyukám megfogta a mancsomat, megszagolta, és azt mondta a nagypapának:

«Szerinted jó ötlet rákot etetni a gyerekkel? Az ebédet meg egyem meg én, mi?»

 

Esküszöm, anyukám csak azért nem dolgozik a CIA-nál, mert az amerikaiak nem adtak neki lehetőséget, pedig első osztályú kém lenne.
Szóval, ott tartottunk, hogy ránézett a praclimra, és látta, hogy össze-vissza kentem filctollal. Aztán a frenetikus korlátot megpillantva hirtelen halálsápadt lett. Rohanni kezdett lefelé, követte a nyomokat, és ha jól sejtem, lement egész a kapuig. A Kis Lökött ment utána, az ujját végig húzva a színes csíkokon.
 
Aztán hallottam, hogy anyukám csiga lassúsággal jön fölfelé. Ha anyukám valamit nagyon lassan csinál, akkor épp a harmadik világháború készül kitörni; így hát mikor a másodikon tartott, bömbölni kezdtem, hátha így elkerülhetem a halálos ítéletet. Csak visszafogottan bömböltem, mert valami azt súgta, hogy a könnytartalékaimat a következő öt órára kell tartogatnom. 
 
A megérzésem nem csalt, barátaim. Amikor anyukám felért a harmadikra, megkaptam a nekem járó nyaklevest.

Anyukámat csak azért nem szerződtetik a Karate Kid harmadik részébe, mert a világ igazságtalan, pedig anya százezerszer jobb, mint Karate Kid mestere. Amikor lekeverte azt a bizonyos nyaklevest, amiről beszéltem, arra gondoltam: «Nahát, micsoda béna ütés!»

De fél óra múlva hirtelen meleget kezdtem érezni az említett testtájékomon. Ha akkor egy tojást ütöttek volna a tarkómra, tuti, hogy rántottává sül. Ezzel mindent elmondtam. De ha választanom kell, még mindig egy nyakleves, semmint a szóbeli leteremtés. Ha anyukám talál egy jó témát, amiért leszidhat, akkor véged. Az agymosás hetekig eltarthat, néha hónapokig is, vagy akár évekig.
 
Aznap nagyon rosszul festett a dolog. Anya azt mondta:
- Ez a gyerek egyszer a sírba visz. Filccel összefirkálta az egész lépcsőházat, pedig nemrég festettek! Ráadásul le se tagadhatjuk, hogy ő volt, mert a csíkok, amiket ez a díszpinty húzott, csak a mi ajtónkig tartanak. A lépcsőház ki fogja fizettetni velünk a festést és pénz nélkül maradunk…

Anya csak mondta, mondta a magáét, de én már nem is hallgattam. Ekkor már az önsajnálat könnyei patakzottak a szememből. Elképzeltem, amint az egész családom kockásra fagyva, szakadt pólóban, alamizsnáért és mogyorókrémes szendvicsért könyörög az utcán, hogy legyen mit uzsonnáznunk, mint az a család, amelyiket egyszer a Puerta del Solon láttunk, és énekléssel keresték meg a napi betevőt. A nagypapám adott nekik háromszáz pezetát, hogy hallgassanak már el egy kicsit, mert ő a maga részéről nem bírta elviselni őket. Az emberek megtapsolták a nagypapa merész lépését, mert az igazat megvallva ez a család hamisabban énekelt, mint bármelyik család, akit életemben ismertem. A nagypapám azt mondja, az a család most abból él, hogy kijár a parkba egy plakáttal, amin ez áll: «Ha nem adsz nekünk pénzt, énekelni fogunk! (Van furulyánk és négyhúros gitárunk.)»

Azt hiszem, elég jól megy nekik, az emberek teledobálják a sapkájukat aranypénzekkel. A nagypapám nem mindennapi, ha arról van szó, hogy valakinek rendbe kell hozni az életét. Olyan, mint Superman, csak kevesebb trükköt tud; a Kis Lököttel Szuperprosztatának szoktuk hívni.

Anyukám csak mondta a magáét:

- Mindjárt jönnek sorra a szomszédok, hogy azt mondják: «Remélem, hátrakötöd a sarkát a kis Manolitódnak!» meg «Na és most ki fizeti ki a festést?» Este meg majd jön apád, és azt mondja: «Te vagy a hibás, minek adsz neki filcet?» és «Megmondanád, mégis miből fedezzük ezt a plusz kiadást?»

A nagypapám úgy emelkedett fel a székről, mintha csak a Parlamentben lenne, felemelte a kezét, mint aki valami nagyon foltos dolgot akar mondani, és így szólt:

- Ne aggódjatok, mert… kimegyek egy pillanatra a vécére.

Nem azért nem kellett aggódnunk, mert kiment a vécére, csak néha hirtelen rájön a szapora a nyavalyás prosztatája miatt, ezért néha még élete legjobb mondatait is félbe kell szakítania. De hamar visszajött:

- Ne aggódjatok, Nicolás nagypapa majd elrendezi!

A Kis Lökött tapsolni kezdett. Neki minden olyan pofon egyszerű az életben; én is így voltam ezzel, kiskoromban.
- Catalina – folytatta a nagypapám a parlamenti székében –, egy szót se többet!  
 
Amikor anyukám kiment rendet csinálni a konyhában, a nagypapám titokzatosan elkérte tőlem a filceket. Elmentem a táskámért, és odaadtam neki mindet. Rám kacsintott, és egy mukk nélkül kisurrant az ajtón.

Leültem a heverőre, de a kíváncsiság csak nem hagyott nyugodni ezen a Földgolyón. Ugyanolyan csendben osontam ki az ajtón, mint az imént a nagypapám. Amikor láttam, amit láttam, nem hittem a szememnek. Ti se lettetek volna ezzel másképp.

A nagypapám újabb három csíkot húzott felfelé, a harmadikról a negyedikre. Odalopóztam hozzá, és halkan így szóltam:

- Nagypapa!

- Az ördögbe is, Manolito, a szívbajt hozod rám! –fortyant fel.

Mindketten olyan halkan beszéltünk, mint ahogy az ágyban szoktunk.

- Mit művelsz, nagypapa?

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót