OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI : Fura állatok

Fura állatok

  2017.03.24. 09:37

Írta: Lotta Olsson, illusztrálta: Marie Nilsson Thore, fordította: Larsson Mária. Cerkabella, 104 oldal
 
Lotta Olsson Fura állatok című könyvében a sörényes hangyász azon szomorkodik, hogy a többi állattal összehasonlítva ő nagyon különös. Barátja, a kisegér vigasztalni próbálja. Nagyon unalmas közönségesnek lenni, állítja. A sörényes hangyász elhatározza, hogy versenyt hirdet az erdő állatai számára. A legfurcsább állat győz.

Az első ötlet

Mindenki azt mondja, hogy furcsa vagyok, gondolta a sörényes hangyász. ‒ Olyan furcsán nézel ki ‒ állítják.

‒ De furcsa vagy, sörényes hangyász.

„Ez attól függ, kivel hasonlítanak össze”, tűnődött a hangyász. „Ha egy oroszlánhoz hasonlítanak, akkor természetesen nagyon furcsa vagyok. Egy oroszlán az egészen más. Egy oroszlán úgy néz ki, mint egy oroszlán, és egyből tudjuk, amint megpillantjuk, hogy az.

Minden más kizárva.

 

A legoroszlánosabb, ami csak létezik a világon. De miért kellene bárkit is egy oroszlánhoz hasonlítani? Egy sörényes hangyászt sörényes hangyászokkal kell összehasonlítani, és akkor már egyáltalán nem is vagyok fura. ” Miután a sörényes hangyász befejezte a morfondírozást, elment a barátjához, a mogyorós peléhez, hogy elmesélje neki, mi foglalkoztatja.

‒ Pele ‒ kezdte ‒, mondd csak, furcsa vagyok én?

A mogyorós pele elgondolkodott, és miközben tanakodott, lassan körbejárta a barátját. Lehajolt hozzá, majd kiegyenesedett, aztán oldalra hajtotta a fejét és ilyeneket mondott közben, hogy „ühüm” meg „aha” meg „vagy úgy”. Végül így szólt:

‒ Igen, egy kicsit. Főleg a hosszú orrod. Igen, főleg az. Az tényleg furcsa.

‒ Á, dehát mégis mihez képest? ‒ kérdezte a hangyász.

‒ Hát ‒ válaszolta a pele ‒, például az enyémhez képest.

A sörényes hangyásznak ezzel egyet kellett értenie, a mogyorós pelének ugyanis tényleg nagyon pici orra volt. Szinte különösen pici. Legalábbis a hangyászéhoz képest.

‒ Á! ‒ mondta a hangyász megint. ‒ És ha egy sörényes hangyászéhoz hasonlítod? Akkor mennyire fura?

‒ Nem ismerek másik sörényes hangyászt ‒ felelte a pele. ‒ De ha ismernék, és összehasonlítanám az orrotokat, valószínűleg akkor is furcsának találnám. Mind a kettőt. Főleg mindkettőt.

A sörényes hangyász ez utóbbit nem egészen értette. Főleg mindkettőt. Nem tudta eldönteni, hogy ez jó dolog-e, vagy rossz. A jó mellett döntött, de azért mégis kicsit szomorúnak érezte magát. Valahogy csalódottnak.

‒ Szóval egyáltalán nem számít, kihez hasonlítanak engem? ‒ kérdezte.

‒ Nem, nem hinném ‒ válaszolt a pele.

‒ Nem hinnéd?

‒ Nem bizony.

A sörényes hangyász csak most szomorodott el igazán. Nem csak kicsit, hanem olyan nagyon, hogy majdnem elpityeregte magát, és tényleg nem tudta, mitévő legyen.

‒ Hangyász ‒ szólalt meg a pele ‒, ugye, nem lettél szomorú?

Nem, akarta válaszolni a barátja, de a hangja valahogy elvastagodott, és egyáltalán nem úgy hangzott, ahogy szokott.

‒ Hrmpf ‒ hallatszott.

‒ Dehogyisnem, szomorú lettél ‒ állapította meg a pele.

‒ Hát persze, hogy szomorú lettem ‒ szólt a hangyász alig hallhatóan.

‒ Te buta sörényes hangyász! Te aztán tényleg furcsa vagy! ‒ korholta a pele.

‒ Tudom. Éppen most mondtad.

‒ Igen, de főleg most! Pedig örülhetnél annak, hogy fura vagy, hogy van rajtad valami különleges! Nézz rám! Én egyáltalán nem vagyok furcsa. Mi ebben a jó?

‒ Nem jó? ‒ kérdezte a hangyász, és kifújta a hosszú orrát.

‒ Nem, egyáltalán nem ‒ válaszolta a kis rágcsáló. ‒ Szívesen lennék egy kicsit különösebb, ha én dönthetném el.

‒ Miért, nem te döntöd el?

‒ Nem ‒ mondta a pele, és olyan erősen megrázta a fejét, hogy az egészen pici teste beleremegett, a fülétől a bozontos farkáig. ‒ Ez már csak így van. Egyesek furcsák, mások meg nem. A mogyorós pelék nem. A hangyászok viszont igen. Főleg a sörényes hangyászok.

‒ Lehet, hogy a sörényes hangyászok a világ legfurcsább állatai! ‒ jelentette ki a hangyász, és hirtelen sokkal vidámabbnak látszott.

A mogyorós pele hallgatott.

‒ Éppen azt mondtam, lehet, hogy a sörényes hangyászok a világ legfurcsább állatai ‒ ismételte meg a hangyász.

‒ Igen, hallottam ‒ mondta a pele.

‒ És mi a véleményed?

‒ Hogy mi a véleményem? ‒ folytatta a pele habozva.

‒ Igen ‒ nógatta a hangyász.

‒ Hát...

‒ Úgy érted, hogy léteznek olyan állatok, amelyek még a sörényes hangyászoknál is furábbak? ‒ tört ki a hangyász.

‒ Igen, elképzelhető ‒ válaszolta a barátja.

A sörényes hangyásznak ekkor támadt az első ötlete.

 
 
 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót