OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI : Mindentudók Klubja 3. A szfinx titka

Mindentudók Klubja 3. A szfinx titka

  2017.06.12. 20:26

A gízai nagy Szfinx
 

- Nagyon furcsa, hogy emberfeje és oroszlánteste van - csóválta fejét Robin, a fiatalabb öcsém. -Egy normáis ember nem ilyen.

- És a fáraó sem így nézett ki, ez biztos- magyarázta apu. - Egyszerűen csak belefaragták az arcvonásait egy szfinxbe, hogy még hatalmasabbnak tűnjön.

- Elég rosszul néz ki szegény - vélekedett Petra, a húgom.

 

- Igen, az elmúlt évszázadok alatt a szél és a sivatagi homok elkoptatta- válaszolta apu. - Képzeljétek, az is előfordult már, hogy szinte teljesen befedte a homok, csak a feje látszott ki a sivatagi dűnék közül...

 - Hű, de nagy lábai vannak!- csodálkozott Petra.

- Bizony. És tudtad, hogy ezek a lábak egy titkot őriznek?- folytatta apu, majd hirtelen elhallgatott, és ezzel mindannyiunk érdeklődését felkeltette.

- Milyen titkot?- kérdeztük egyszerre négyen.

- Azt beszélik- mesélte mosolyogva apu-, hogy a szfinx bal lába alatt alagutak, folyosók vannak. Talán egy labirintus lehet, amely valamikor összeköttetésben állt a Nagy Piramissal.

 

Újra otthon

Csak hajnalban értünk haza, ráadásul iszonyú fáradtan. A legrosszabb azonban az volt, hogy az egész házban felfordulás fogadott bennünket. Miután eltűntünk, apu, anyu és Sir Alexander felkutatott minden sarkot, és már éppen azon gondolkodtak, hogy kihívják az egyiptomi rendőrséget, amikor végre megérkeztünk.

-  Gyerekek!- kiáltott anyu. – Hát itt vagytok?!

-  De hol az ördögben jártatok?! – kérdezte apu, aki idegességében mindig hadart.

Hazaúton volt időnk kifogást keresni, mert úgy szerettünk volna az ügy végére járni, hogy nem árulunk el semmit a felnőtteknek. Úgysem hinnének nekünk. Abban maradtunk, hogy azt mondjuk: játék közben eltévedtünk, és jó sokáig tartott, mire megtaláltuk a hazafelé vezető utat.

Láttuk, hogy nem tudják eldönteni, hogy boldogan átöleljenek, vagy életre szóló süteménymegvonással sújtsanak bennünket. Végül a második változat lett a nyerő!

Óriási fejmosást és háromnapos szobafogságot kaptunk. A testvéreim sokat mérgelődtek, én viszont kihasználtam a bezártságot, hogy rájöjjek, merre is van vagy volt a szfinxek útja, ahova Parker indult a helikopterével.

VISSZA A SOROZATHOZ

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót