OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI : Szökjünk meg az óriásoktól!

Szökjünk meg az óriásoktól!

  2017.10.06. 19:06

Írta: Julia Donaldson, illusztrálta: Axel Scheffler, fordította: Moldova Júlia. Pozsonyi Pagony., 2014., 216 oldal

Behemanka, az óriáslány minden este ugyanazt a „nevetséges” kis mesét akarja hallani: Jancsi és az égig érő paszuly történetét, mesét „az igli engerről, aki felmászott a böngig bongó paszulyon”.

Bár az óriások földjén közismert tény, hogy emberek nincsenek, Behemanka az ellenkezőjében hisz, és mindennél jobban vágyik a velük való találkozásra.

Amikor egy alkalommal kincsesládájában babszemekre lel, nagyszerű ötlete támad: mi lenne ha ledobna egy babot Óriásföld pereméről?

 

 


1. A titkos doboz

– Gírlek, gírlek, gírlek! – könyörgött az óriáslány. Ez óriásnyelven annyit tesz, hogy kérlek szépen.

Behemanka az ágyán ült, és egy könyvet nyújtott az anyukája felé.

– Gírlek, gírlek, gírlek, Momla! – rimánkodott.

Momla, azaz Behemanka anyukája felsóhajtott. Rá se kellett néznie a könyvre, máris tudta, hogy a borítón egy falevélen álló, aprócska ember képe díszeleg. Mikor nő már ki kilencéves, amúgy tökéletesen olvasó lánya ezekből a dedós mesékből az igli engerekről?
 
 
Mindenki tudja, hogy igli engerek valójában nincsenek. És ez így is van rendjén, mert a róluk szóló mesék mindig gonosz kis lényeknek írják le őket. Behemanka bátyja ennyi idős korában már rég nem hitt bennük.

Behemanka anyukája levett egy másik könyvet a polcról. Azon egy normális, iskolai egyenruhában rohangáló óriásgyerek képe volt.

De Behemanka olyan csalódott képet vágott, hogy Momla megadta magát. Megint felolvasta a nevetséges kis mesét az igli engerről, aki felmászott a böngig bongó puszulyon.

Nagyon is gonosz igli enger volt: ellopott egy tyúkot, egy hárfát meg rengeteg pénzt. A szegény kirabolt óriás utána eredt, de nem volt elég gyors: félúton járt a puszulyon, amikor az igli enger lent elvágta a növény törzsét, az óriás lezuhant, és halálra zúzta magát. Rémes mese, gondolta Momla. Az pedig különösen rémes, hogy a gonosz szörnyecske megúszta a büntetést a gaztettéért. De úgy tűnt, Behemankát ez nem zavarja. Ha egyáltalán, akkor inkább az igli engereknek drukkolt, és mikor az anyukája végzett a mesével, még egyszer meg akarta hallgatni.

–Vikó-vikó! – kiabálta.

Momla erre már nem volt hajlandó. Behemankának be kellett érnie azzal, hogy az igli engerekről kérdezgette az anyukáját. Tényleg nagyon-nagyon iglik? Vajon a térdéig érnek, vagy olyan kicsik, mint a kisujja? Igli házaik vannak, igli állataik, ágyuk, bögréjük és kanaluk? És mit esznek, mármint a puszulyon kívül? Mert puszulyt biztosan esznek, hiszen felmásztak a puszulynyikon.

De Momla nem tudta a választ. Azt mondta, nem esznek puszulyt, és nem másznak fel a nyikon. Hogy is tehetnék, ha egyszer nem léteznek?

Jóéjt puszit adott a lányának, és leoltotta a kislámpát.

Amint Momla léptei elhaltak, Behemanka rögtön megint felkapcsolta a lámpát. Kimászott az ágyból, és átvágott a szobán – kicsit kacskaringózva, mert a gyűjteményei ellepték a padlót. Egy doboz érme, egy zsák kagyló, egy kosár toboz, egy kazalnyi gomb, kisebb dombnyi tojásdoboz, valamint egy hegynyi párna. De Behemanka egyikkel sem akart játszani. Megkerülte mindet, és belekotort egy nagy ládába.

Vajon itt van még? Igen!

Behemanka kivett egy régi dobozt a ládából. Különböző formájú festett fadarabokból készült. Az óriáslány megrázta, és elmosolyodott, mikor meghallotta a kellemes, tompa csörgést.

Megfordította a dobozt, megtalálta a különleges formát, amit keresett. Egy vörös rombuszt. Erősen megnyomta a hüvelykujjával, mire a doboz titkos rekesze felpattant.

Behemanka még szélesebben mosolygott, és letette a dobozt a földre. Guggolva kimert belőle egy maroknyi csodálatos, ráncos, kacskaringós mintás valamit.

– Puszuly! – mormogta, miközben egyik markából a másikba töltögette a szemeket.

Hirtelen elképesztő ötlete támadt!

– Böngig bongó puszuly? – mondta ki hangosan.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót