OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI
KÖNYVRÉSZLETEK - KISISKOLÁS KÜLFÖLDI : Danny bá' és a nyári tábor

Danny bá' és a nyári tábor

  2017.12.01. 17:31

Írta: Mirjam Oldenhave, illusztrálta: Rick van Haas. Pozsonyi Pagony, 2017., 88 oldal
 
A sátor

Egy nyári erdei iskola a tengerparton? Ráadásul Danny bá'-val? Ezt nem lehet kihagyni! Hiszen vele még a sátorállítás is móka és kacagás... Tarts vele és olvasd el, hogyan sikerült ez a napirendi pont a 3.a osztálynak! – Tizenegy óra van – nézett bele Danny bá’ a programba.

– Tizenegy és tizenkettő között a feladat a sátor felállítása. Pedagógiai cél: együttműködés.

– Majd én felállítom! – rohant oda Lena a zsákhoz, és kirázta belőle a tartalmát.

 

Ponyvák, zsinórok, nagy cölöpök, kis cölöpök…

– Tyű... – Danny bá’ idegesen lapozgatta a papírjait.

– Ne izgulj, tanár bá’! – szólalt meg Emma. – Ha pontosan azt csináljuk, ami a használati utasításban van, minden
rendben lesz!

Danny bá’ bólintott.

– Sammy, olvasd fel nekünk a használati utasítást! – mondta.

Sammy felnevetett.

– Komolyan mondom! – erősködött Danny bá’.

– Én?! – Sammy csodálkozva nézett hátra. Lehet, hogy feltűnt mögötte egy másik Sammy? Egy Sammy, aki jól tud
olvasni? De nem, mégsem.

– Hogy én? Olvassam fel? Nektek? A használati utasítást? - kérdezte ekkor vékony hangon.

– Igen, igen, igen, igen – felelte Danny bá’. – Gyerünk, követnünk kell a programot! Nem maradhatunk le! Nyisd
már ki, Sammy!

satorSammy most már tényleg semmit sem értett.

– De hát akkor ne olvassak?

– Ne a sátrat nyisd ki, hanem a használati utasítást! – magyarázta neki Emma.

– Ja! – mondta Sammy. Odarohant a sátor zsákjához, kibányásztaa használati utasítást, és elkezdett olvasni.

– Vegyük ki a tonyvát a páskából! – olvasta.

– Azt majd én! – kiáltott fel Lena, és megragadott egydarab vásznat. – Ez a tonyva, tuti!

– Az a táska, te gyogyós! – szólalt meg Bram.

– Tudom, te gyogyós! – felelte Lena.

– Felyezzük a höldre a pöcölöket! – folytatta Sammy. – Szedjük szét a fátorseszítő nizsórokat!

– Hmmm… a pöcölök... – morogta Danny bá’.

– Majd én csinálom a pöcölöket! – mondta Winston, és elkezdett kotorászni a halomban.

Kezdett megjönni a kedvünk.

– Mi meg a nizsórokat, oké? – kérdezte tőlem Sep.

Bólintottam. Senki sem jöhet rá, hogy még soha életemben nem állítottam fel sátrat.

– A látorsap… – Sammy lassan és hangosan olvasott.

Hallani lehetett rajta, hogy ez élete legszebb napja. Akkor már ketten vagyunk.

Winston és Manon megkeresték a pöcölöket: a kicsi, hegyes végű fémbotocskákat. Szépen megjegyzek mindent,
és akkor legközelebb már én leszek a legnagyobb szakértő.

– Verjük le a vöcekeket! – olvasta Sammy.

– Leverni, azt Fred tud a legjobban – szólalt meg Emma.

– Szerintem ezek a nizsórok – mondta nekem Sep. – Majdnem tutira.

És megmutatott néhány botot, amiket meg lehetett hajlítani, anélkül, hogy eltörtek volna.

– Ja, biztos – mondtam.

Mindenki dolgozott, kivéve Liekét. De senki sem haragudott rá, mert sajnáltuk szegényt, hogy nem ehet cukrot.

– De hát nem is így kell! – szólalt meg hirtelen.

– Dehogynem! Ez egy ausztrál sátor – felelte Danny bá’.

– És ők mindent másképp csinálnak, mint mi.

– Lieke, gyere ide hozzánk! – kiáltotta neki Hasna.

Lisa, Rashida és Hasna épp a köteleket próbálták kibogozni. Egymás hajával is mindig ezt szokták csinálni.

– Csak be ne fonjátok! – figyelmeztette őket Danny bá’.

Nagyot nevettünk.

– Érted, kifonni kell! – mondta nekem Sep.

Nem egészen értettem, de felnevettem. Egyszerűen ilyen volt a hangulat.
Aztán kitaláltunk egy iszonyú jó dolgot. Meghajlítottuk a nizsórokat, a két végüket pedig összekötöttük egy darab kötéllel, így pont olyanok lettek, mint az íj.
Nyilak helyett pedig szereztünk pöcölöket, és azokat lődöztük – tyiú, tyiú, tyiú! – be a földbe. Danny bának is nagyon tetszett, de azt kikötötte, hogy csak lentről és alacsonyra
szabad lőnünk.

– Megtaláltam a páskát! – kiáltott fel Lena boldogan.

– De hát az nem is a páska, hanem Fred váltás alsógatyája! – mondta Sep.

Az volt a legjobb, hogy egy pillanatra mindenki elhitte. Még Danny bá’ és Fred is.

– Tegyétek vissza! – mordult fel mérgesen.

Még szerencse, hogy a föld nagyon puha volt a B szektorban, mert összerogytam a nevetéstől.
És ekkor Tomnak támadt egy ötlete.

– Hagyjuk a cölöpöket, és használjuk az almafát támaszul!

– Jó ötlet! – felelte Danny bá’. – Igazából te vagy a támaszunk, Tom!

No igen, Tom, a támasz. Ő pont olyan, mint Fred, csak fordítva. Ahol Frednek izmai vannak, ott Tomnak agya.
Még egy szivacsot sem bírna felemelni. Hát még egy sátortetőt! De a fa jó ötlet volt. El is kezdtünk dolgozni rajta.

– Egy szúnyog – visított fel Anna egy kis idő múlva –, utálom a szúnyogokat! Fred, lefejeled nekem?

– Az nem szúnyog, csak a tanbá’ dúdol – mondta Bram.

Danny bá’ ugyanis folyton azt énekelte, hogy már majdnem
ott vagyunk, de még…, de azt a részt, hogy csupasz a fenekem, mindig kizümmögte. Elég viccesen hangzott.

Közben Sammy tántoríthatatlanul olvasott tovább.

– Misítsuk ki a rűgyődéseket!

– Misi, az meg ki? És nem Fred csinálja rűgyődéseket? – kérdeztem Septől.

Megrázta a fejét.

– Nem, ő a vöcekeket.

satorJa, tényleg! Aztán Danny bá’ egyszer csak tapsolt egyet.

– Hölgyeim és uraim, itt a kapitány beszél!

Már épp nevetni kezdtünk volna, amikor felkiáltott:

– Ez egy sátor vagy ez egy sátor?

– Ez egy sátor! – feleltük.

– Hangosabban! – Danny bá’ a füle mögé tette a kezét.

– EZ EGY SÁTOR! – üvöltöttük.

És tényleg: a 3. a felállította a sátrat. Együttműködés kipipálva!
 

https://www.pagony.hu/resources/images/7l/s5/80/post_side/sator2.jpg

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót