OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
A MESÉK ÜZENETE
A MESÉK ÜZENETE : Népmese (orosz): A Világszép Vaszilisza

Népmese (orosz): A Világszép Vaszilisza

A Világszép Vaszilisza népmese hasonlóan indul, mint a Hamupipőke: Vaszilisza édesanyja halálos beteg, s búcsúzóul jó tanáccsal látja el a nyolcéves kislányt:

„Hallgass rám figyelmesen, Vasziliszuska!

Emlékezz mindig rám és figyelj jól az utolsó szavaimra. Hama­rosan meghalok, szülői áldásomként rád hagyom ezt a bábut, mindig tartsd magadnál, senkinek se mutogasd: mikor baj ér, adj neki enni, s kérd a tanácsát.

Ahogy jóllakott, megmondja, hogy kerülj ki a baj­ból.”

Vaszilisza apja újra nősül, de mostohanyja a két lányával épp oly gonosz és zsarnok, mint a Hamupipőkében. Hosszú éveken át zaklatják, s mikor eladó sorba kerül, a szépsége miatt végleg meg akarnak tőle szabadaulni. Ezért az erdőbe küldik azzal az utasítással, hogy a sötét erdőben találja meg a legveszedelmesebb boszorkányt, Baba Jagát, hogy tüzet kérjen tőle.

 

A mesében tehát van egy világszép lány, gonosz mostoha, és szerepel benne Baba Jaga, a boszorkány. A sötétség és a fény mellett ott a segítő is. Ki ő? Miben segít?

Hogyan kell szolgálni Baba Jagát?
Meddig kell ott maradni nála?
Merre visz, mit mond, mit taníthat ma nekünk ez a mese?
 
Vasziliszának a lehető legsötétebb mélységbe kell mennie ahhoz, hogy fényt vihessen haza. Teljesen egyedül van, csak a kis bábu segíti, akit ő táplál, mintegy „ébren tartja az intuitív készségeit”. Az intuíció, mint belső erőforrás, átsegíti a lányt a nehéz próbatételeken, így képes túlélni és fejlődni: legyőzve félelmét fényhez jutni.
 
Clarissa Pinkola-Estés lényegében abban látja a nő útját, hogy nem szakadhat el ősvalójától, természeti lényétől, előbb-utóbb vissza kell térnie a természethez. Hallgatnia kell intuíciójára, szeretnie a testét, élni a testében. Erre, illetve ezen küzdelmes út egy részének bemutatásának példája a Világszép Vaszilisza története, aki az édesanyjától kapott bábu segítségével tudja túlélni mostoha-anyja és mostoha-nővérei kínzásait, a sötét erdőben bolyongást, a Baba-Jagával való találkozást. Egész életében mindig a bábura hallgat – „kicsi énként” a mindannyiunkban suttogó (esetleg kiabáló) intuíciót jelképezi ez a kapcsolat.
 
Hallgassunk belső megérzésünkre, mint ahogy Világszép Vaszilisza hallgat az édesanyjától kapott bábujára. (Boldizsár Ildikó)

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót