OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
TÜNDÉRMESÉK 5-9
TÜNDÉRMESÉK 5-9 : Anup és a csodálatos tűzhely

Anup és a csodálatos tűzhely

Anup és a csodálatos tűzhely
Írta:  Vajda Éva
Illusztrálta: Bodonyi Panni
Kiadó: Móra Könyvkiadó, 2016
Oldalszám: 32
 
Egy indiai halász legidősebb fia, Anup dolgozni kezd, hogy nagyanyjának tűzhelyet vásároljon.
 
De milyen munkát találhat egy kisfiú az iskola mellett?
 
Kezdetben zacskókat árul az utcán, újságokat hord ki, majd riksásnak áll. Szorgalmasan tekeri a biciklijét, hordja az utasokat és gyűjtögeti a pénzt a tűzhelyre. Ám egyik reggel, munkába menet megtámadják és kirabolják. Oda a bicikli, oda a családi tűzhely!
Ekkor Anup csodálatos segítséget kap…
 
Részlet a képeskönyvből

 

 
 
 
 

Ahogy hazaért, előszedte régi biciklijét, leporolta és megtisztogatta. Elhatározta, hogy biciklis riksásnak áll. Hiszen akkor egy fuvarért kérhet akár 30 rúpiát, és naponta több utast is szállíthat.

http://folyoiratok.ofi.hu/sites/default/files/anup.jpg

Este, vacsora után átment a szomszédjukba, ahol az öreg ezermester lakott. Gopal volt a neve. Anup otthon nem akarta elárulni, mire készül, de az öreget megkérte, készítsen a biciklijére olyan ülőkét, amivel fuvarozhatja a gazdagokat. Az ülőkéért cserébe az újságkihordással keservesen megkeresett 50 rúpiáját ajánlotta fel.

Hanem az öreg Gopal kíváncsi természet volt.

– Minek akarsz biciklis riksás lenni? – tudakolta Anuptól.

Amikor meghallotta a választ, megesett a szíve a kisfiún, és így szólt hozzá:

– Tartsd meg az 50 rúpiádat, elkészítem az ülőkét neked barátságból. Aztán amikor a nagyanyádnak meglesz a tűzhelye, együtt ünnepelünk.

Anup nagyon megörült az öreg jóságának. Másnap iskola után indult is dolgozni, és szorgalmasan szállította az utasokat. Egyetlen délután alatt többet keresett, mint újságkihordással egy egész hónap alatt. Büszkén és boldogan hajtotta álomra a fejét. Másnap és harmadnap is dolgozott. Jól ment neki a riksázás, hiszen széles mosolyú, kedves kisfiú volt, aki gyorsan tekert, és a szűk utcákon sem tévedt el. Így a pénzecskéje is szépen lassan gyűlt egy üres teásdobozban, amit mindig a nyakába kötözött.

Amikor a negyedik nap is munkába indult, egy szűk sikátoron kellett áthaladnia. 
Egyszer csak megjelent előtte három markos legény, és elállták az útját.

– Mit akartok tőlem? – kérdezte Anup ijedten, de választ nem kapott. Egy szempillantás alatt a földön találta magát, és mire felnézett, a riksának már csak hűlt helyét látta. A tolvajok meglovasították a biciklit!

Anup keserves sírásra fakadt, majd ijedten a nyakához kapott. Szerencsére a dobozt nem vették észre, mert az inge alá rejtette. Anup abbahagyta a sírást, leporolta a ruháját, és gyalogszerrel indult haza. A bejárat előtt azonban hirtelen megtorpant: nem akarta a családjának elmesélni, mi történt. Ehelyett inkább az öreg Gopal háza felé vette az irányt.

Az öreg teával kínálta, majd figyelmesen meghallgatta Anup történetét. Aztán hümmögött, és a fejét ingatta.

– Azt hiszem, tudom, hogy kik vitték el a riksádat – mondta végül.

– Most menj haza, és pihend ki magad, holnap visszaszerezzük – küldte el a kisfiút.
Anup zaklatottan, de reménykedve hajtotta álomra fejét a gyékényén.

Másnap kora hajnalban az öreg Gopal egy igazi motorbiciklivel várta az ajtajuk előtt. Anup felpattant mögé, s már száguldottak is a kelő nap fényében. A kisfiúnak fogalma sem volt, hová mennek, de azt érezte, hogy messzire. Egyszer csak megérkeztek egy nyüzsgő piactérre.

– Te várj meg itt, vigyázz a motoromra! – mondta az öreg, és kitámasztotta a motorbiciklit.

Anup mit tehetett, várt türelmesen. Hosszú idő telt el, a nap már magasan fent járt az égen, mikor újból feltűnt az öreg Gopal, s láss csodát: maga mellett tolta Anup biciklijét. A kisfiú felpattant, és boldogan szaladt az öreg elébe.

– Köszönöm, köszönöm! – kiáltotta hálásan. – De hogy csináltad? – kérdezte aztán.

Az öreg csak legyintett.

– Olyan vén vagyok már, hogy ismerek én mindenkit, még a biciklitolvajokat is. Ők is csak szegény ágrólszakadtak, mint mi vagyunk, de lopni egy másik szegénytől? Azt azért mégsem szabad!

 



 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót