OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
TÜNDÉRMESÉK 5-9
TÜNDÉRMESÉK 5-9 : Cókmók, a morgolódó manó

Cókmók, a morgolódó manó

Írta: G. Szász Ilona
Illusztrátor: Gyöngyösi Adrienn
Kiadó: General Press, 2012
Oldalszám: 32

Hallottátok már az éjszaka csöndjében az apró neszeket, a bútorok reccsenését, az óramutató percegését, az ablakredőny sustorgását? És a halk léptek surranását a sarokban? Némi csoszogást? Csendes köhintést? Valami furcsa dünnyögést a szekrény mélyéből?

Akkor bizony meglehet, hogy valahol ott járkált az örökké nyughatatlan, éjszaka kóborló szekrénymanó… Tudtátok, hogy jó, ha van a háznál egy ilyen kis lény? Például rendet tarthat a ruhák között, vagy segíthet elűzni a mindent felfaló molylepkéket. Feltéve, ha hajlandó megkeresni a Titkos Kertet, hogy elhozza onnan a varázserejű ólevendulát, hiszen csak ezzel mentheti meg az ódon szekrény lakóit.

Cókmók, a magának való morgolódó vándormanó nekivág a kalandos útnak. Kitartás, bátorság és jószívűség kell ahhoz, hogy célhoz érjen. A meséből megtudhatjátok, lesz-e valaha is Cókmókból jószívű molyirtó szekrénymanó.

 

A varázslatos történetben egy morgolódó, magányos szekrénymanó útját követhetjük nyomon. Amikor Cókmók végre rátalál arra a lakóhelyre, amelyre mindig is vágyott, kiderül, hogy a molyok elfoglalták álmai szekrényét, és a benne lakó „puffok, muffok, abroszok, cihák, lábtyűk, klakkok és frakkok” boldogtalanok.

A Fekete Lakkcipő elárulja Cókmóknak, hogy létezik egy Bűvös Kert, ahol megterem az ólevendula, ami elűzi a molyokat. Cókmók morgolódik ugyan, mégis elindul, hogy megkeresse a gyógynövényt.

Találkozik egy madárijesztővel, és segít visszaszerezni neki a madarakat elijesztő kolompokat. Aztán egy éhező és szomjazó vakondcsalád kéri a segítségét, mert régóta nem esett, és kiszáradt a kút.

Cókmók egy égig érő vakondtúrás segítségével eljut a napig, és gyorsan bekapja. A cókmókjából előveszi a vasalóját, kisimítja az ég lepedőjét, majd esőcsináló dalocskát énekel. Elered az eső, a manó elengedi a napot, a vakondtúrás összerogy alatta, és a felhőből áradó víz újra megtölti a patakokat, tavakat, kutakat, visszatér az élet a földre.

Aztán egy szentjánosbogár elviszi őt a Bűvös Kertbe, a Boldog Tündérhez. A tündér egy csokor ólevendulával ajándékozza meg, valamint új nevet is ad neki:

„Mától fogva legyen a neved Cókmók, a Jószívű Molyirtó Szekrénymanó!”

Cókmók visszatér a szekrényhez, kiszellőzteti a ruhákat, kihúz minden fiókot, összehajtogatja az abroszokat és a cihákat, alul sorba rakja a puffokat, muffokat, a cipőket és a lábtyűket.

„Mert rend a lelke mindennek!”

Az író és az illusztrátor szerencsés találkozásából költői szépségű szöveg és gyönyörű képek születtek, amelyek szerves egységet alkotnak; egy különösen szerethető picture book jött létre, amely bárhol a világon megállja a helyét. (Both Gabi)


A meséknek vannak olyan kellékei, melyek mindig várakozással töltenek el bennünket. Egy gonosz boszorkány, egy titokzatos varázsló, egy kísértetkastély, vagy mint jelen esetünkben egy régi holmival teli, öreg, padlásra került szekrény.

A szekrény lakóinak története van.

Szomorú, elfeledett sorsuk, reménytelen tétlenségük a nagy ellenség, a molylepke kártevéseivel szemben vajon fordulhat-e jobbra?
Vajon lesz-e valaki, aki megmenti őket, és elindul megkeresni a varázserejű „ólevendulát”?
Talán vállalkozik a feladatra a bőröndjében egy váltás tiszta ruhát, egy kovakövet és egy vasalót cipelő, mindig morgolódó manó? (Sosem tudni egy kupac kacat mire jó!)
Vajon lesz-e vándormanónkban elég kitartás, bátorság és jólelkűség, hogy másokért jót cselekedjék?
"A tárgyak történetek részesei, hordozzák tulajdonosuk személyiségét és egy kultúra megjelenítői. Ha megbecsüljük őket, mesélnek nekünk a múltról, a jelenről, összekötnek gyökereinkkel." (G. Szász Ilona)

G. Szász Ilona írása bájos humorral átszőtt, varázslatos hangulatú, kicsit és nagyot egyaránt elbűvölő mesekönyv. Története sok tekintetben a népmesei elemeket felhasználó (vándorút, három tárgy, amely hasznos lehet) ugyanakkor modern eszközöket felvonultató (prózába ékelt lírai betét, könnyed, humoros stílus) felhőtlen szórakozás és ugyanakkor tartalmas írás. Gyöngyösi Adrienn szöveghez illő, sokszor bohókás, és mindig kifejező rajzai teszik még szerethetőbbé azt a mesét, amely tulajdonképpen az emberi jóságról szól.

 



 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót