OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2020. December
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Tehetséggondozó vetélkedők
Tehetséggondozó vetélkedők : 2014/Olvasni jó – olvass többet! - egyéni szövegértő vetélkedő

2014/Olvasni jó – olvass többet! - egyéni szövegértő vetélkedő

Az olvasópályázat célja, a választott könyvek listája

A három kategóriára (2-3., 4-5, 6-8. évfolyamon) meghirdetett pályázatom olvasmányainak válogatásakor a gyerekek életkori sajátosságai mellett olvasási – olvasottsági szintjüket és érdeklődésüket, valamint szakmai ajánlásokat is figyelembe vettem.  A pályázat célja, hogy a gyerekek szabad választása alapján minél több művet olvassanak el (maximum 10 db-ot + a nevezési mű).

Olvasásszociológiai vizsgálatok bizonyítják, hogy gyorsan fejlődő információs társadalmunk új generációs fiataljainak olvasási szokásai megváltoztak, a kisiskolásokat és kamaszokat olyan problémák foglalkoztatják, melyekre megoldási pontokat a 20-21. századi kortárs irodalomban találják meg. Az ajánlott könyvek válogatásánál ezért ezt is figyelembe véve, a következő bontásban töltöttem fel a gyermek-és ifjúsági irodalmat a moly weboldalára:

  1. Első olvasmányok 
  2. Kisgyermekek Könyvtára – Tanulságos történetek (Reader's Digest sorozata)
  3. Állat- és tündérmesék
  4. Gyermekregény
  5. Csukás István válogatott gyermekkönyvei
  6. Kiskamaszok irodalma
  7. Nagykamaszok irodalma

Milyen kortárs és klasszikus műveket választottak a pályázók?


Összesítettem az első két kategória - 2-5 évf. - legtöbben választott könyveit, melyeket a 125 egyéni pályázó 300 db ajánlott klasszikus és kortárs gyermekirodalomból vállalt.

Az első 15 helyen a következő művek a legolvasottabbak:

  /fő

                          Irodalmi mű

  62

 1. Móra Ferenc: A didergő király

  47

 2. Lázár Ervin: A Négyszögletű Kerek Erdő

  43

 3. Bálint Ágnes: Mazsola

  37

 4. Békés Pál: A kétbalkezes varázsló

  34

 5. Tomlinson: A bagoly, aki félt a sötétben

  34

 6. Csukás István: A téli tücsök meséi

  33

 7. Kipling: Mesél a dzsungel

  28

 8. Bálint Ágnes: Frakk, a macskák réme

  27

 9. Andersen: A Hókirálynő

  19

 10. Kormos István: Mese Vackorról

  17

 11. Grimm: Holle anyó

  16

 12. Randall: Pinokkió (Collodi meseregényének átdolgozása)

  15

 13. Bálint Ágnes: Mazsola és Tádé

  12

 14. Kerekerdő meséi I.

  10

 15. Lucado: Különleges ajándék

A teljes lista itt olvasható>>

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót