OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
BÖNGÉSZŐK
BÖNGÉSZŐK : Évszakos böngésző

Évszakos böngésző

  2014.09.02. 00:04

2-8 éveseknek
Illusztrálta: Rotraut Susanne Berner
Kiadó: Naphegy
 

A sorozat öt egymástól független, mégis egymást kiegészítő kötetből áll, melyekben emberekkel, állatokkal, valamint a mindennapi életből ismert hétköznapi helyzetekkel ismerkedhetnek meg a gyerekek.

Az évszakos kötetekben az olvasók figyelemmel kísérhetik, hogyan változik a természet, a táj és a mindennapi helyzetek a különböző évszakokban. Így a gyerekek képet kaphatnak egy teljes év eseményeiről, valamint bepillanthatnak számukra különösen izgalmas éjszakai történésekbe is.

A könyvek lapjain képekkel elmesélt történetsorozatok találhatóak, melyek mindig a következő lapon folytatódnak, és sokszor a következő könyvben teljesednek ki, pl: a kismamának, aki télen pocakkal sétál, nyáron már karján viszi a gyermekét. A könyvek így egyszerre szemléltetnek folytonosságot és változást, azaz felkészítik a gyerekeket az életre.

 

A képeskönyvek végtelen számú mese lehetőségét rejtik magukban, bátran szabadon engedhetjük a fantáziánkat. A képek mindegyikén egy-egy új helyszín tárul a szemünk elé a társasháztól, a falusi környezeten át, a kisváros főteréig.

A szereplők életében mindig történik valami. Sok közöttük a visszatérő karakter, akiknek a kalandjait egy könyvön belül is, de akár a négyrészes sorozat egészén át is nyomon követhetjük.

A jelenetek mindig az évszaknak megfelelőek, hintázó, labdázó gyerekeket látunk, friss virágok díszítik a lakásokat, és kertészeti vásár zajlik a főtéren. Nincs is annál kellemesebb, mint amikor egy gyermek órákon át hasal egy képeskönyv fölött, és lankadatlan kíváncsisággal böngészi a képeket, melyeken rengeteg ismerős dolgot, és még több újdonságot fedezhet fel minden egyes alkalommal.

Az alkotóművész sok kedves, humoros történetet rejt el gondosan megrajzolt, részletgazdag képein.
 
A könyvek nagy alakúak és keménytáblásak, ezért kisebb gyerekek is könnyen olvasgathatják egyedül, de a szülőktől is kreativitást igényel, hisz nem előre megírt szöveget kell felolvasniuk, hanem a képeket, szereplőket, helyzeteket megfigyelve kell a történetet a saját szavukkal megfogalmazniuk.

A sorozat másik érdeme, hogy a különböző foglalkozásokon, nemzetségeken és élethelyzeteken keresztül a társadalom széles rétegét mutatja be a gyerekeknek,pl. tolókocsis ember, a kínai és az indiai utazó, de minden részben feltűnik az apáca, az utcaseprő, vagy a hajléktalan is.

A fejlesztő könyveket iskolai előkészítéshez is ajánljuk, mert a gyerekek számára megtanítják a zavaró háttérből való formakiemelés képességét, mely az olvasáshoz és íráshoz elengedhetetlen. A könyvek nézegetése által a gyermek emlékezete, megfigyelőkészsége fejlődik, szókincse bővül, valamint jelentősen javul az összpontosításra való képessége is!

 

Böngésszünk egyútt! - Játékos feladatgyűjtemény az évszakos Böngésző könyvcsaládhoz

Írta:  Horváthné Csapucha Klára, F. Mikonya Hajnalka 

Kiadó: Naphegy Kiadó, 2012
Oldalszám: 220

"A Böngésző-sorozat öt kötetéhez kapcsolódó könyvünket egyaránt ajánljuk szakembereknek és olyan szülőknek, akik szeretnék nyomon követni, játékosan segíteni gyermekük fejlődését. A könyv játékötletei, szórakoztató feladatsorai segítik a gyermeket az őt körülvevő tárgyi világ megismerésében."

A szerzők a gyakorlatokat gyerekcsoportokban dolgozták ki, és naponta használják kiváló eredménnyel.

Ajánljuk:

Szülőknek, mert a beszélgetés, a közös képnézegetés, mesemondás segít elmélyíteni a szülő-gyermek viszonyt.

  • Gondozónőknek, óvónőknek, fejlesztő pedagógusoknak és gyógypedagógusoknak, mert a feladatok az egyes részképességek korrekcióját szolgálják.
  • Tanítóknak, mert az anyanyelvi fejezet az olvasás és az írás tanítását változatosabbá,a gyakorlást játékosabbá teheti.

A szerzők ajánlója

A BÖNGÉSZŐ-sorozat öt egymástól független, mégis egymást kiegészítő kötetből áll. Nem "hagyományos" meséket tartalmaz, amelyeket írott szöveg olvasásával mondunk el a gyerekeknek, hanem képekben elmesélt történetsorokat, amelyek mindig a következő lapon folytatódnak, és a következő könyvben teljesednek ki. Folytonosságot, folyamatosságot, átalakulást szemléltet. A képek felderítendő összefüggései a gyerekeket mesefűzésre késztetik. Keressünk, kutassunk, meséljünk velük együtt!

A BÖNGÉSZŐ-sorozat a természetes beszédfejlődést kíséri: a kérdésekre mindig ott a válasz, és ha a gyerek még nem tudja szóban elmondani, megmutathatja. A BÖNGÉSZŐ-könyvek hétköznapi történeteket "mesélnek el", a gyerekeket mindennapi életük bemutatásán keresztül ösztönzik beszédre, a látottak megfogalmazására. A gyerekek számára ismerős világban segítik az ok-okozati viszonyok megértését, a térben való tájékozódást és az időbeli történések befogadását, ami segíti a tanulási képességek fejlődését. A sorozat az évszakok változásainak bemutatásán keresztül teljes, átfogó képet ad egy város mindennapjairól.

Mind az öt kötetben ugyanazok a helyszínek, szereplők, vezérmotívumok térnek vissza, így segítve a gyerekeket a váltakozó évszakok, napszakok jellegzetességeinek felfedezésében. A változásokat a könyv a környezet szereplőin és tevékenységein keresztül - a hagyományok, ünnepek, szokások képi megfogalmazása révén - mutatja be. A történetsor több viselkedési szabályt is érthetővé tesz a gyerekek számára, anélkül azonban, hogy tanmese jelleget öltene. A könyvünkben bemutatott játékokat a gyerekek megfigyelésével, ötleteik felhasználásával alakítottuk ki. Ezzel szeretnénk támogatni a BÖNGÉSZŐ-könyveket használó felnőtteket a gyerekekkel tett örömteli felfedezőúton.

A BÖNGÉSZŐ-könyvek humorral átszőtt cselekvésfolyama, a bájos, mélyen érző figurák beszédre ösztönöznek, és esélyt adnak a történetmesélésre, a feldolgozatlan élmények megfogalmazására. A gyerekek - aktuális nyelvi szintjüknek megfelelően - szavakat kezdenek sorolni, vagy kerek mondatokat fogalmaznak meg. A kérdezgetés, az irányított keresés, a böngészés közben érdekes, beszédértést, szókincset fejlesztő, alap-kultúrtechnikákat előkészítő játék kerekedhet. A feladatokat mindig a gyermek fejlettségi szintjéhez kell igazítanunk. Kis lépésekben haladjunk, az észlelt nehézségeket óvatosan járjuk körbe! Ne feledkezzünk meg a játék során felbukkanó mondókák, versek, dalok, mesék felidézéséről! Az elmélyülést a mozgás, az eljátszás is segítheti. (Horváthné Csapucha Klára)

A könyv tartalma

Előszó

Pedagógiai bevezető

Játékok hároméves korig

Játékgyűjtemény az óvodás és kisiskolás korosztálynak

Útmutató a játékgyűjteményhez

TÉL - TAVASZ - NYÁR - ŐSZ - ÉJSZAKA kötetekhez külön-külön:

  1. Egy könyvből mesélhető történetek
  2. Általános fejlesztés
  3. Anyanyelvi készségfejlesztés
  4. Vizuális játékok

Öt köteten át futó események

Böngésző memóriajáték

Használati útmutató a kivágható melléklethez

Mellékletek

Tovább a Téli böngészőre

//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1527698074_41.jpg

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót