OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
VIZUÁLIS - TANULMÁNYOK
VIZUÁLIS - TANULMÁNYOK : A képeskönyvek is gazdagítják a kicsik szókincsét - egy vizsgálat eredményei

A képeskönyvek is gazdagítják a kicsik szókincsét - egy vizsgálat eredményei

Sok szülő nem is tartja igazi mesekönyvnek azokat, melyek csak képeket tartalmaznak, mondván, hogy ezek nem igazi olvasmányok, maximum arra valók, hogy a gyerek nézegesse őket. A kisgyerekek sokkal összetettebb és gazdagabb nyelvezetet hallanak szüleiktől, ha olyan mesekönyvből mesélnek nekik, amelyben csak képek vannak – állítják a Waterloo Egyetem szakemberei a First Language című szaklapban nemrégiben megjelent tanulmányukban. 

Amint arról a tanulmányt készítő Daniela O’Neill, a Waterloo Egyetem pszichológia tanszékének professzora beszámolt, sok szülő nem is tartja igazi mesekönyvnek azokat, melyek csak képeket tartalmaznak, mondván, hogy ezek nem igazi olvasmányok, maximum arra valók, hogy a gyerek nézegesse őket.

A legújabb vizsgálatok azonban arra hívják fel a figyelmet, hogy ezek a könyvek nagyon is hasznosak, mivel a gyerek általuk könnyebben elsajátítja azt a gazdag nyelvezetet, mely az iskolába lépéshez nélkülözhetetlen.

 

A kutatás során O’Neill professzor és munkatársa 25 anyát kísért figyelemmel, amint gyermeküknek először szavak nélküli képeskönyvből, majd egy szöveget is tartalmazó mesekönyvből olvasnak fel. A vizsgálatok kimutatták, hogy előbbi esetben az anyák jóval összetettebb nyelven meséltek gyermeküknek, ráadásul mesélés közben gyakran váltottak át beszélgetésbe, ilyenkor a saját élményeiket is beleszőtték a történetekbe.

Egy csupán képeket tartalmazó könyv lapozgatása közben például az anyák sokkal gyakrabban tettek fel olyan kérdéseket, hogy „vajon hova szalad ez a mókus?” vagy „emlékszel, tegnap a mi kertünkben is volt egy süni?”, míg az olyan könyvek olvasásakor, ahol szöveg is volt, többnyire csak felolvasták azokat.

A professzor szerint a kutatás eredményei azért jelentősek, mert az egyszerű képeskönyveket sokszor nem tartják eléggé fejlesztőnek a szülők vagy a szakemberek, pedig egyértelműen látszik, hogy az ilyen típusú mesekönyvek is képesek megismertetni a kicsiket a kifinomult nyelvhasználattal, ami sokat segíthet nekik később az olvasáshoz szükség készségek elsajátításában.

Forrás: http://www.mipszi.hu

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót