OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
VIZUÁLIS - TANULMÁNYOK
VIZUÁLIS - TANULMÁNYOK : 0-3 évesek képeskönyvei - Kép-varázs

0-3 évesek képeskönyvei - Kép-varázs

Kezdetben a könyv csak egyike a világ érdekes tárgyainak. Tömör, színes dolog, amelyet lehet rágcsálni, amelyen lehet egyensúlyozni vagy lehet belőle építeni. Idővel azonban olyan kitüntetett tárggyá válik, amely módot ad a szülővel való együttlétre.

A közös figyelem középpontjában a képek állnak, ez a varázslatos átjáró valóság és mese között, tündéri kapocs, ölelések, ringatások, játékok ösztönzője.

Kerekítő, a Kacagtató versei vagy a Csiri-biri torna-tára egyetlen motívumra koncentráló képeikkel épp ezekhez a zenei-mozgásos játékokhoz kívánnak képes útmutatóként szolgálni. A kisgyermek számára a könyv mindenekelőtt képek sora, amelyekhez az anya hangja és érintése társul. A kimondott szavak a könyv ábráinak közvetítésével, vizuális, akusztikus és mozgásos formában öltenek testet.
 
Hogy milyenek is ezek az ábrák?  Ami a legkevésbé jellemző rájuk: az ábrázolás realizmusa.

 

Két éves kor előtt
 
A síkban megformált kép éppen olyan elvont jel, mint a szavak hangzó formákból alkotott absztrakciója. Nagy Diana Babakönyve fekete-fehér geometrikus formáival az első hónapok formai absztrakcióra fogékony érzékeléséhez igazodik. Ebben az életkorban a kisgyermek még nem részleteiben, hanem egységként érzékeli a formákat.
 
Ehhez igazodva az első könyvek rajzai is egy-egy alakra koncentráló képek, amelyek elsősorban a felismerés örömét nyújtják kis nézőinek. Gyöngyösi Adrienn, Kállai Nagy Krisztina, Maros Krisztina, Szalma Edit vagy Pásztohy Panka stilizált képi világát a kisgyermek számára otthonos, lekerekített, letisztult formák, egységes színfoltok jellemzik. Schall Eszter baba-könyvei pedig épp a kisgyermekek színes ornamensek iránti fogékonyságára alapoznak.
A képekről való közös beszéd elengedhetetlen alkotórésze a humor.
 
Marianne Dubuc Állatkarneválja a furcsa jelmezekbe öltözött állatok sorával vidítja fel szemlélőit. Ha első könyveiben a gyermek ugyanazon tárgy legkülönfélébb stílusú ábrázolásával találkozik, számára kezdettől fogva egyértelmű lesz, hogy a dolgokról alkotott kép végtelen gazdagságú lehet.

Két éves kor után

A képek egymáshoz való összefüggése kerül előtérbe, láncolatukból a dolgok folyamata vagy kisebb történetek rajzolódnak kis. Eric Carle köteteinek népszerűsége immár fél évszázada töretlen világszerte. Stilizált formáit sokrétű textúrával borítja, egyedi könyvészeti megoldásainak köszönhetően pedig a gyermek is aktív részesévé válik a történetek kibontakozásának.

Három éves kor körül

A gyermek képi percepciója mind kifinomultabbá válik, fogékonyabbá lesz a részletek és a vizuális narratíva iránt. Ekkor kerülnek figyelme középpontjába a böngészők, amelyek részletgazdag képeinek sorát és összefüggéseit elmélyült olvasóként fejti fel. Tomp Schamp Ottó-könyvei a műfaj legjobbjaként humort, a nagyobbakra is kikacsintó iróniát csempész korunk reklámgrafikájából ismerős szuggesztív képi világába.
 
Némi retró hangulat jellemzi Baranyai András rajzait is, köztük a közös játékra, beszélgetésre ösztönző Mi leszek, ha nagy leszek kötetét.

A kisebb, összefüggő történetek iránt jelentkező igényt elégítik ki Berg Judit Maszat-könyvei, amelyeknek kisfiú hősét Agócs Írisz tömör, jellegzetes bájjal megformált rajzai keltik életre.

Hozzá hasonlóan a nemzetközi klasszikusnak tekinthető Axel Scheffler (Donaldson-lapozók) rajzai is világos, ötletes karakterformálásuknak köszönhetik világsikerüket.

Néhány kötet a megszokott gömbölyű-kerek képi csodavilág határait tágítja, köztük Baranyai András négy színre hangolt Papaapa kötete vagy Takács Mari egyedi képi ötletekben tobzódó, vizuális ötlettára, a Puszi.

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót