OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KISGYERMEKKOR
KISGYERMEKKOR : Beszédfejlődés alakulása 2 éves kortól

Beszédfejlődés alakulása 2 éves kortól

  2017.01.05. 00:11

Gyermekünk növekedésével szókincs egyre gyarapodik, és a szavak egyre pontosabb jelentéssel bírnak, a passzív, nem használt, de megértett szavakból egyre több lesz aktív, vagyis kiejtett hangsor. Természetesen ebben az életkorban a legtöbb  szó rendes alakját, egyes hangjait  a gyermek eltorzítja a könnyebb kiejtés kedvéért, ettől nem kell megijedni.
 
Megjelennek az első kérdések, a „mi ez?” és a „hol?”, és egyre többször fordul elő, hogy a gyermek összekapcsolja a szavakat két-háromszavas mondatokká. A szavakhoz már toldalékot kapcsol, hogy pontosabban fejezze ki magát: anyáé, cicát, babával. 

 

De ebben az életkorban még nagyok lehetnek a különbségek két, hasonló korú kisgyermek beszédfejlődésében. Saját megfigyelésem a következő: míg a játszótéren az egyik 23 hónapos kisfiú még csak annyit mondott: „vava hol?” vagy „tütü babáé”, a másik, két nappal(!) idősebb kisfiú már ilyen mondatot használt: „Csináltam gombócot apának.” Ha a gyermek örömmel beszél, szívesen utánozza és használja a szavakat, megérti, amit mondanak neki, ép a hallása, akkor kétéves korban még elfogadható ez a különbség.

A nyelv elsajátításnak ebben a szakaszában is döntő jelentőségű a szülői beszédpélda. Bár a legtöbb édesanya, édesapa akaratlanul is másképp szól a kisgyermekhez, mint egy felnőtthöz, és ösztönösen „nyelvórákat ad” a gyermekének, néhány dologra érdemes odafigyelni. 

  • Mindig forduljunk oda a gyermekhez, a szavakat az átlagosnál lassabban, tagoltabban ejtsük!
  • Használjuk ki a beszéd dallamát, hangsúlyozzunk változatosan, de ne gügyögjünk vele!
  • Mondatszerkesztésünk legyen egyszerű, könnyen érthető és követhető!
  • A gyermek által még nem használt, számára új nyelvi eszközöket ismételjük gyakrabban, egészítsük ki az ő mondatát: „Pipi ott.” „Igen, ott egy pipi. Odarepült. Egy madár repült a bokorra.”
  • Figyeljük érdeklődéssel a gyermek közléseit, jelezzünk vissza, hogy értjük, amit mondani akar, erősítsük meg közlését.
  • Ha észrevesszük, hogy nem figyel a hangokra, kérjünk hallásvizsgálatot!
  • Meséljünk, énekeljünk, verseljünk, mondókázzunk vele, lehetőleg fejből, de a képeskönyvek közös nézegetése is remek időtöltés. 
A nyelv egyre pontosabb használatával egy új világ nyílik meg a kisgyermek előtt: képes lesz beszédével kifejezni magát, akaratát, ez pedig boldogító dolog a szülő és a gyermek számára egyaránt. Adjunk erre minél több lehetőséget, és figyeljük örömmel, ahogy fiunk-lányunk életében színesedik a szavak csodálatos világa.
 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót