OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
NYÁRI TÁBOROK
NYÁRI TÁBOROK : 2013-06-28: Hátrányos helyzetű gyerekek szövegértésének fejlesztése

2013-06-28: Hátrányos helyzetű gyerekek szövegértésének fejlesztése

  2015.04.22. 16:37

„SUGÓ PARTI-OLVASÓ PARTY”

Olvasási és digitális kompetenciafejlesztés - Az Eötvös József Főiskola Könyvtárának  pályázata 

1. Foglalkozás: 
Ki tud többet? - vetélkedő
   A kiválasztott szöveg önálló értelmezése, kérdések megadott szempontok alapján
 
2. Foglalkozás: 
    Egy szöveg tartalmával kapcsolatos önálló szövegalkotás

A tábor programja


Igazgatói beszámoló

SIKERES TÁBORT ZÁRTUNK A KÖNYVTÁRBAN 

UNIOS pályázatunk (TÁMOP-3.2.4.A-11/1-2012-0098) keretében 3 egyhetes tábort terveztünk a bajai főiskola könyvtárában. 2013. 06. 28-án az első tábor sikeresen befejeződött. A bajai közoktatási intézmény és gyermekotthon 6 diákja vett részt a programokon. Ők jutalmul kapták ezt a lehetőséget, halmozottan hátrányos helyzetűek és tanulásban akadályozottak.
 
A hangsúly a szövegértés fejlesztésen volt, hiszen az élet minden területén fontos az informálódás és a kritikus szelektálás. Ezt a célt sokoldalúan közelítették meg azok a kiváló szakemberek, kollégák, akik a foglalkozásokat tartották, több érzékszervükre próbáltak hatni, sokféle módon: vizuális-, biblio-, mozgás-, művészet- és meseterápiás, ezen felül drámapedagógiai módszerekkel. Az első és az utolsó nap mértük a gyerekek teljesítményét tesztekkel, tapasztaltunk fejlődést, de az idő rövidsége miatt számottevő változásra nem lehetett számítani.
 
A gazdag és sokszínű programok során, 7 kolléga 5 nap alatt 15 foglalkozást tartott, ez mellett minden nap 2 alkalommal tornáztak, játékosan egyensúlyt, ritmusérzéket fejlesztő terápián vettek részt, mivel sokszor használták az eszközöket (szalagos bot, egyensúlyozó pipa, egyensúlyozó korong, labdák stb.) ügyesedtek, állóképességük nőtt.
 
A művészetterápiás foglakozásokon az alkotás örömét élvezték a gyerekek, agyagoztak, festettek, pólót díszítettek textilfilccel, saját plakátot terveztek. Ezekből az alkotásokból és egyéb munkáikból együtt kiállítást készítettünk.
 
Csapatépítő, közösségfejlesztő, fegyelmet igénylő „Sárkányhajózás”, a mohácsi és a siklósi kirándulás (mohácsi emlékparkban kipróbálták a patkódobálást és hordólovaglást, falovakról íjaztak, fegyvereket kezükbe vehették, beöltöztek korabeli ruhákba stb.) felejthetetlen élményt jelentett. A meseterápián sok-sok irodalmi alkotást ismerhettek meg, ill ismert mondókákat, meséket elevenítettek fel.
 
A sok-sok feladatot ügyesen, aktívan, eredményesen oldották meg így sikerélményhez juthattak. Minden napra tartogattunk meglepetést számukra. Emléklapot, pár színes képet, közel 40 értékes kis könyvet kaptak a könyvtártól és elsősorban a tábor egyik meghívott előadójától Dr. Szilágyiné Gálos Ildikótól. Szervező munkánkat a Magyarországi Németek Általános Művelődési Központjának középiskolás diákjai is segítették.
 
A hét tele volt élményekkel a tábor a gyerekeknek tartalmas, hasznos elfoglaltságot jelentett a szülők megelégedésére és örömére. Bízom benne, hogy felkeltettük a diákok érdeklődését 1-1 mese, mondóka, állatregény iránt és a nyáron folytatni fogják az olvasást, visszatérnek könyvtárunkba. 
 
 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót